Quota anual del 13,9%

TV3, imbatible: 12 anys consecutius de lideratge

TV3 tanca el 2021 amb un lideratge absolut anual i aconsegueix un nou rècord com a líder a Catalunya per dotzè any consecutiu. També som la cadena generalista més ben valorada durant els últims 12 anys

Segons dades de Kantar, TV3 tanca l'any 2021 més líder, amb una quota anual del 13,9%, a una distància d'1,5 punts respecte de la segona classificada, Telecinco, i a 2,8 punts de la tercera, Antena3. D'aquesta manera, TV3 bat un nou rècord i es converteix en la primera televisió que aconsegueix ser líder dotze anys seguits a Catalunya.

Fins ahir dimecres, TV3 ha liderat 245 dies de l'any. En 337 de 363 dies (un 93% dels dies) el programa més vist de la jornada ha estat de TV3, i 334 dels quals ha estat alguna de les edicions dels "Telenotícies".

 

El més vist del 2021

El 2021, TV3 ha situat 21 programes entre els 40 més vistos del rànquing de l'any. En aquesta llista hi apareixen programes de tots els gèneres que emet la cadena. L'espai de TV3 més vist l'any 2021 va ser l'especial "E21: Els resultats" de les eleccions al Parlament de Catalunya del 14 de febrer.

A banda dels espais electorals i de les transmissions esportives, els primers llocs del rànquing de l'any l'ocupen diferents edicions dels "Telenotícies". A la llista també ocupen un espai destacat el "Polònia", "El foraster", la sèrie "Altsasu", el "30 minuts", amb el reportatge "Pujol: els secrets d'Andorra", el Piromusical de La Mercè, el "Sense ficció", amb el documental "Balandrau, l'infern glaçat", "Crims", el "Cuines" i la sèrie "Moebius".

 

Líders també en qualitat

TV3 és la cadena generalista més ben valorada durant els últims 12 anys, segons el panel GfK, amb un índex qualitatiu de 8,5 punts. Manté així, per quart any consecutiu, el seu rècord històric.

En el rànquing de programes amb millors valoracions destaca el recital de Lluís Llach al Palau Sant Jordi, amb una puntuació de 9,1 punts; "La Marató", amb 8,9 punts; la nit temàtica "Conflicte interior", dedicada als conflictes emocionals dels corresponsals de guerra, amb una valoració de 8,7.

 

Els informatius de TV3, líders d'audiència i en qualitat

L'actualitat informativa ha continuat centrant l'interès de l'audiència en un altre any marcat per la pandèmia de la covid. TV3 ha continuat sent el referent informatiu de l'audiència, que ha tornat a confiar en la cadena pública per estar informada.

Aquest any 2021, els informatius de TV3 també han estat líders d'audiència, a molta distància de tots els de la competència.

Toni Cruanyes, al capdavant del "Telenotícies vespre"

Rècords i resultats excel·lents per a molts programes

Els programes també han fet uns resultats excel·lents aquest 2021 i molts d'ells han marcat rècords.

El "Polònia" del 18 de març, amb una audiència de 674.000 espectadors i una quota del 24,3%, és el més vist des del 21 de novembre del 2019.

El documental "Balandrau, infern glaçat", emès al "Sense ficció" el 18 de maig, que va obtenir una audiència de 523.000 espectadors i una quota del 21,5%, va ser el més vist des del 15 d'octubre del 2019 i el desè més vist dels darrers 6 anys.

Per la seva banda, el 26 d'abril, "Crims" va fer el seu millor resultat històric, a excepció del 3 de febrer de 2020, dia de l'estrena del primer capítol del programa.

També cal destacar la nit especial dedicada a la figura d'Àngel Casas, amb uns resultats excel·lents i una audiència acumulada d'1.058.000 espectadors.

Un any més, líders en digital i rècord de reproduccions

A internet, TV3 ha estat la cadena de televisió que ha liderat l'audiència a Catalunya el 2021. Ha estat líder tots els mesos dels quals es disposa de dades (de gener a novembre) segons Comscore, i ja en porta 55 de consecutius.

A Catalunya, ha obtingut una mitjana mensual de 2.370.000 d'usuaris únics. I a Espanya, TV3 ha tingut el 2021 una mitjana de 2.774.000 usuaris únics mensuals.

Segons dades d'Adobe Analytics, el 2021 ha estat l'any amb més reproduccions de vídeo en la història dels mitjans digitals de la CCMA. Durant el 2021 s'han fet 131 milions de reproduccions de vídeo a internet, un 3% més que l'any 2020. D'aquestes, 50,4 milions de reproduccions de vídeo han estat en directe, un 5% més.

El programa més vist de l'any ha estat "Com si fos ahir", amb més de 14 milions reproduccions de vídeo en directe i a la carta.

El vídeo a la carta més vist de l'any ha estat el capítol "La versió del jurat" del crim de la Guàrdia Urbana, amb 350.000 reproduccions a la carta. Els 14 vídeos de TV3 més vistos de l'any són justament els capítols de "Crims".

 

"Com si fos ahir" ha estat el programa més vist de l'any a la carta

 

TV3 lidera el mes de desembre

TV3 tanca també el mes de desembre com a líder. La quota del mes, fins ahir dimecres, és del 14,2%. TV3 se situa 3,1 punts per sobre de les cadenes classificades en segona i tercera posició, Telecinco i Antena3, que han empatat.

Pel que fa a les audiències digitals, al desembre s'han fet més de 9,7 milions de reproduccions de vídeo en directe i a la carta. El vídeo amb més audiència a la carta del mes ha estat "El millor xef jove de Lleida" del programa "Joc de cartes", que ha registrat 41.400 usuaris únics.

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut