Talent gegant en unes mans petites: la virtuosa pianista catalana Alícia de Larrocha
"Les mans d'Alícia" és el retrat humà i artístic de la pianista catalana Alícia de Larrocha en el centenari del seu naixement. El documental li fa un homenatge amb el repàs de la seva vida, dedicada a l'estudi i al perfeccionament musical. La seva tasca va ser reconeguda amb multitud de premis que no van pertorbar mai el seu objectiu: interpretar amb el màxim rigor i fidelitat les partitures
Aquesta és la història d'una artista de mans petites, admirada i estimada internacionalment, una història de passió per la música i un viatge sobre el poder del desig per descobrir la dona més enllà de la pianista.
Així la descrivien els mitjans de comunicació quan De Larrocha estava de gira per Nova York als anys 80:
"L'únic que és petit, en Alícia de Larrocha, és la seva alçada. Un metre i 45 centímetres. Al teclat és una geganta amb milers de seguidors arreu.
A Nord-amèrica, la devoció per ella és tan gran que arriba al fanatisme. Després de més de 50 anys actuant, és una de les artistes amb més gravacions i una de les més reverenciades del nostre temps."

André Previn, pianista, director d'orquestra i compositor nord-americà d'origen alemany, parla de la tècnica d'Alícia de Larrocha com un miracle inexplicable, que va demostrar durant els 3.500 concerts que va oferir al llarg de la seva vida:
"Tenia el sentit rítmic més sofisticat que he vist mai, perquè no sonava mai rígid, ni afectat, ni mecànic. Era com si no hi hagués cap altra manera de tocar-ho."

En el documental, altres personatges de renom internacional, com Joaquín Achúcarro, Maria Joao Pires o Martha Argerich, parlen de la tècnica d'Alícia de Larrocha (23 de maig del 1923- 25 de setembre del 2009), de la seva passió i dels motius pels quals va ser considerada una de les millors pianistes del segle XX.
Fitxa tècnica
Direcció, guió, realització i muntatge: Verònica Font i Yolanda Olmos
Productor: Yolanda Olmos
Productor executiu TVC: Jordi Ambròs
Productor delegat TVC: Joan Pavón
Director de fotografia: Pablo García
Directora de producció: Yolanda Olmos
Una producció de Producciones Doble Banda, en coproducció amb Televisió de Catalunya i TVE, amb el suport de l'ICECDepartament de Cultura.
- ARXIVAT A:
- Música