Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player
Un viatge sensitiu per l'Iran

"Un blues per a Teheran" a "El documental"

L'òpera prima de Javier Tolentino, amb participació de TV3, mostra diverses cares de l'Iran, on tradició i modernitat conviuen i es confronten

L'Erfan, un jove kurd, divertit i irònic, que vol convertir-se en director de cinema, convida a descobrir un país tan misteriós com culte a través de la música i la gent. L'Erfan canta, escriu poesia, viu amb els seus pares i el seu lloro, però no sap res de l'amor.

Erfan, un jove kurd a "Un blues per a Teheran"("Un blues per a Teheran" )

 

En el seu debut com a cineasta, el conductor del programa de cinema "El séptimo vicio", de Radio 3, desplega tot el seu amor i fascinació per l'Iran, la seva cultura, la seva música i la seva gent. Superposant històries i personatges com si fossin un mosaic, Javier Tolentino fuig de la narrativa convencional per deixar-se emportar per un viatge sensitiu i humanista que, inspirat per mestres com Kiarostami, combat prejudicis i deixa al descobert aspectes fonamentals i desconeguts del poble persa. Un cant d'amor i respecte, poètic i compromès, que fuig de l'anècdota i aprofundeix en l'essència.

Les mil cares de l'Iran a l'òpera prima de Javier Tolentino("Un blues per a Teheran" )

 

Festivals

Moscow International Film Festival, 2020
Festival Internacional de Cinema Documental de Copenhaguen, 2020
Festival de Gijón, 2020
Festival Internacional de Cinema de Las Palmas de Gran Canaria, 2021
Festival de Màlaga, 2021
Festival MiradasDoc de Guía de Isora, 2021
D'A Film Festival Barcelona, 2021
Festival de Cinema de Sant Sebastià, 2021
Seminci de Valladolid, 2021
Premis Gaudí, 2022
Premis Goya, 2022

Fitxa tècnica


Producció: Lluís Miñarro, Alejandra Mora

Producció executiva: Juan López, Sergio Sanisidro, Carmen Fernández

Direcció: Javier Tolentino

Guió: Javier Tolentino, Doriam Alonso

Música original: Tere Núñez

Direcció de fotografia: Juan López

Muntatge: Sergi Dies

Disseny de so: Verónica Font

"Un blues per a Teheran" és una producció de Quatre Films i Eddie Saeta, amb participació de TV3 i À Punt Mèdia, que compta amb el suport de l'Institut de la Cinematografia i de les Arts Audiovisuals (ICAA), la Generalitat Valenciana i l'Institut Valencià de Cultura.

El film és un viatge sensitiu i humanista per la capital de l'Iran("Un blues per a Teheran" )

 

 

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut