Pota blava amb api-rave

  • Programa: Cuines amb Marc Ribas
  • Cuina: Marc Ribas
  • Dificultat: Baixa
  • Temps: Més d'una hora
  • Informació nutricional
    -Obre

    Per la composició de la recepta, que inclou el pollastre, moltes verdures i també patata, pot ser un plat únic complet i equilibrat.Amb la col·laboració de:STICSA

INGREDIENTS

  • INGREDIENTS PER A 4 PERSONES 

     

    1 pollastre pota blava 

    8 cebes de Figueres 

    Un quart d'api-rave 

    4 tomàquets de penjar 

    3 patates kennebec 

    4 fulles de col verda 

    15 minipastanagues 

    2 l de brou de gallina 

    Ametlla llargueta torrada 

    Vi ranci 

    Menta 

    Llorer 

    Julivert 

    Llard 

    Oli OVE 

    Pebre negre 

    Sal 

PREPARACIÓ

  1. En un recipient que puguem tapar dissolem dos litres d'aigua amb 60 g de sal. Hi submergim un pollastre pota blava tallat, ho tapem i l'hi banyem durant dues hores. 
  2. Tallem vuit cebes de Figueres a la brunesa i les sofregim en una cassola on hem escalfat una cullerada de llard i oli OVE. Sofregirem les cebes durant una hora a foc mitjà. 
  3. Traiem el pollastre del bany de sal, l'eixuguem i el pebrem. 
  4. Retirem la ceba de la cassola i la reservem. 
  5. Afegim un raig d'oli a la cassola, posem el foc al màxim i hi marquem el pollastre. 
  6. Ratllem i colem quatre tomàquets de penjar en un bol. 
  7. Escalfem dos litres de brou de gallina en una olla. 
  8. Quan el pollastre està marcat, hi afegim un raig de vi ranci i  en deixem evaporar els alcohols.  
  9. Retirem els pits del pollastre i els reservem en un plat. Incorporem a la cassola una fulla de llorer, la ceba sofregida i els tomàquets ratllats.  
  10. Quan el tomàquet ha agafat un to ataronjat, hi incorporem els dos litres de brou de gallina calents. Hi abaixem el foc, ho deixem a mig tapar i ho coem una hora i mitja. Quan porti una hora de cocció, tornarem a posar els pits del pollastre a la cassola. 
  11. Tallem amb la mandolina un quart d'api-rave pelat i el reservem. 
  12. Pelem i tallem tres patates kennebec i els afegim a la cassola. Les courem 15 minuts a foc baix amb la cassola tapada.  
  13. Tallem quatre fulles de col verda ben fines i les incorporem a la cassola juntament amb quinze minipastanagues netes. Ho tapem i ho coem a foc baix deu minuts. Si veiem que el líquid es va evaporant, hi anem afegint una mica d'aigua per cobrir el pollastre. 
  14. Fem una picada amb un grapat d'ametlla llargueta torrada. Afegim la picada a la cassola, ho integrem i ho coem cinc minuts. Retirem la cassola del foc i la deixem reposar unes sis hores. 
  15. Tallem unes quantes fulles de julivert i menta i les barregem. 
  16. Servim el pota blava amb les verdures, la salsa i l'empolsem amb el julivert i la menta. 
Anar al contingut