12 cremes de verdures per a nens i grans
D'una original crema de patata i bolets a una clàssica crema de carbassa
Amb productes de temporada

14 cremes de verdures per a nens i grans

Cuinar la crema de verdures perfecta per a cada paladar és possible amb aquesta selecció de receptes que Marc Ribas ha fet a "Cuines", totes calentes per combatre el fred

Cristina Alemany Iglesias
TEMA:
Sopes d'hivern

La millor crema de verdures és la que té una cocció senzilla, la que és boníssima i nutritiva, la que ens aporta escalfor els dies de més fred, la que cuinem amb productes de temporada i, sobretot, la que podem deixar preparada amb antelació a la nevera i tenim a punt per consumir quan arribem a casa. De verdures, llegums o hortalisses, les cremes ja no són exclusives per als que segueixen una dieta especial o estan a règim. Amb aquest recull de dotze receptes del "Cuines" cobrim un ampli ventall d'opcions, de les més clàssiques a les més originals:

 

 

 

La pastanaga és una de les hortalisses més riques en betacarotens (provitamina A), nutrient imprescindible per a la vista, el sistema immunitari i la pell, i també té una destacada funció antioxidant. En aquesta recepta no cal fer servir crema de llet ni nata.

 

 

 

Sense crema de llet i amb gingebre, aquesta crema de carbassa reconforta, especialment a l'hivern.

 

 

 

El bròquil és hortalissa del grup de les crucíferes que tenen un potent efecte protector, especialment ric en vitamina C, tot i que, en coure'l, la vitamina desapareix parcialment. Aquesta crema té un contrapunt sorprenent gràcies a l'alvocat.

   

 

 

Si porta pastanga, és crema de carbassó? Sí, aquesta variant del Marc Ribas porta pastanga i també fonoll, anís i curri.

 

 

 

Els pèsols, tot i que són de color verd, no pertanyen al grup de les verdures, sinó al dels aliments feculents com els llegums. Els que utilitzem per a aquesta recepta són pèsols de llauna.

 

 

 

Els bolets es poden classificar nutricionalment dins el grup de les verdures: són rics en aigua i minerals i pobres en greixos.

 

 

 

Els espàrrecs tenen poques calories i són rics en vitamines, minerals i, sobretot, potassi. Tenen certes propietats diürètiques.

 

 

 

El xiitake i l'alga kombu fan d'aquesta crema amb patata una combinació original.

 

 

 

El moniato és un tubercle extraordinàriament ric en betacarotens, substància que, un cop ingerida, es transforma en vitamina A. Aprofitem que és temps de moniatos per fer unes postres sorprenents, una crema de moniato amb "crumble" de cacauets.

 

 

 

El porro pertany al gènere Allium, el mateix que l'all i la ceba. A més del seu gust característic, ens aporta molts beneficis nutricionals a través de la fibra dietètica.

 

 

 

La coliflor és una verdura que, com a tal, aporta poques calories i quantitats considerables de fibra i minerals. És una de les grans estrelles de les cuines professionals. Amb aquesta recepta provem la seva versatilitat.

 

 

 

El calçot és una ceba de temporada, de tendresa i gust suau característics, que és rica en fibra, vitamines i minerals, de poc contingut energètic. Una bona manera de menjar els calçots si no tenim l'opció de coure'ls a la brasa és com els fa en Marc Ribas en aquesta recepta: crema de calçots.

 

 

 

Una crema de verdures clàssica, però amb un toc especial: amb avellana, un bon escumós i ben especiada.

 

 

 

Un plat de tardor on barregem moniato i una bona cansalada. El moniato és tant ric en beta carotens com la pastanaga, nutrients que li atorguen un fort efecte antioxidant.

ARXIVAT A:
Sopes d'hivernConsells de cuina
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut