Patrimoni artístic, present i futur
Coincidint amb el Dia Internacional dels Museus, "Art Endins" ha convidat experts i responsables institucionals a examinar l'estat actual del patrimoni artístic de Catalunya, a reflexionar sobre la seva conservació, l'adaptació als nous llenguatges museístics o la validesa de les actuals polítiques patrimonials. L'accés del ciutadà al coneixement i gaudi del seu patrimoni artístic s'articula sobretot al voltant dels museus. Només a la Xarxa de Museus d'Art de Catalunya, que actualment agrupa setze institucions, s'atresoren centenars de milers d'obres d'art. Més enllà de la funció que els ha estat assignada, de protecció, conservació, estudi i divulgació d'aquestes obres, els seus responsables estan immersos avui dia en un apassionant debat sobre el paper social que aquestes institucions culturals han de jugar. El programa Art Endins s'ha posat en contacte amb 22 personalitats de l'àmbit patrimonial -directors de museus, conservadors, gestors institucionals i professors universitaris-, per parlar del patrimoni artístic que hi ha dintre i fora dels museus, del moment que viuen les institucions de referència que en tenen cura i sobretot, del seu futur.
En la següent galeria de clips podreu veure les entrevistes completes dels participants.Coincidint amb el Dia Internacional dels Museus, "Art Endins" ha convidat experts i responsables institucionals a examinar l'estat actual del patrimoni artístic de Catalunya, a reflexionar sobre la seva conservació, l'adaptació als nous llenguatges museístics o la validesa de les actuals polítiques patrimonials. L'accés del ciutadà al coneixement i gaudi del seu patrimoni artístic s'articula sobretot al voltant dels museus. Només a la Xarxa de Museus d'Art de Catalunya, que actualment agrupa setze institucions, s'atresoren centenars de milers d'obres d'art. Més enllà de la funció que els ha estat assignada, de protecció, conservació, estudi i divulgació d'aquestes obres, els seus responsables estan immersos avui dia en un apassionant debat sobre el paper social que aquestes institucions culturals han de jugar. El programa Art Endins s'ha posat en contacte amb 22 personalitats de l'àmbit patrimonial -directors de museus, conservadors, gestors institucionals i professors universitaris-, per parlar del patrimoni artístic que hi ha dintre i fora dels museus, del moment que viuen les institucions de referència que en tenen cura i sobretot, del seu futur. En la següent galeria de clips podreu veure les entrevistes completes dels participants.
Art Endins-11
Històries de l'alta burgesia: el portabuquet / La pinzellada lluminosa de José Nogué / El Sant Sopar de Jaume Ferrer. Una mirada / Pintura social i documental: els benefactors d'Olot
Històries de l'alta burgesia: el portabuquet / La pinzellada lluminosa de José Nogué / El Sant Sopar de Jaume Ferrer. Una mirada / Pintura social i documental: els benefactors d'Olot
Art Endins-10
El secret hiperrealista de Josep Blanquet / Crònica d'una trobada: El Davallament d'Erill la Vall / De Jordaens a Rubens, al·legoria d'una atribució
El secret hiperrealista de Josep Blanquet / Crònica d'una trobada: El Davallament d'Erill la Vall / De Jordaens a Rubens, al·legoria d'una atribució
Art Endins-9
El "Mosaic dels peixos", un aquari mediterrani / Els caixonets d'almoina i la idea del Purgatori / "Cigarrillos París", cartellisme en estat pur / El tresor de Sant Pere de Rodes
El "Mosaic dels peixos", un aquari mediterrani / Els caixonets d'almoina i la idea del Purgatori / "Cigarrillos París", cartellisme en estat pur / El tresor de Sant Pere de Rodes
Art Endins-8
De l'idealisme al decadentisme: Hortensi Güell / La "Dama de l'ermini", una història del Cinquecento / Narcís Monturiol i l'Humanisme (i l'Art)
De l'idealisme al decadentisme: Hortensi Güell / La "Dama de l'ermini", una història del Cinquecento / Narcís Monturiol i l'Humanisme (i l'Art)
Art Endins-7
Antoni Estruch i la paradoxa de l'èxit / Els dissenys Masriera, Art Nouveau de la joiera catalana / El jaciment de La Pedrera i la representació del món iber
Antoni Estruch i la paradoxa de l'èxit / Els dissenys Masriera, Art Nouveau de la joiera catalana / El jaciment de La Pedrera i la representació del món iber
Art Endins-6
El ponderal més gran del món romà / El "Pessebre del Príncep", estudi d'una peça / Baldomer Gili Roig, fotografia i simbolisme / Un armari de farmàcia del segle XVII
El ponderal més gran del món romà / El "Pessebre del Príncep", estudi d'una peça / Baldomer Gili Roig, fotografia i simbolisme / Un armari de farmàcia del segle XVII
Art Endins-5
Noves mirades tecnològiques: un fust de columna romànic / Pintar a dues mans: els germans Vayreda / Eduard Toda i la col·lecció egípcia de Vilanova i la Geltrú / La "Sortida de Corpus" de Ramon Casas, una anàlisi
Noves mirades tecnològiques: un fust de columna romànic / Pintar a dues mans: els germans Vayreda / Eduard Toda i la col·lecció egípcia de Vilanova i la Geltrú / La "Sortida de Corpus" de Ramon Casas, una anàlisi
Art Endins-4
El dit d'August i l'estàtua colossal de Tarraco / Palau Güell: redescobrint Aleix Clapés / La tradició catalana de les caixes de núvia
El dit d'August i l'estàtua colossal de Tarraco / Palau Güell: redescobrint Aleix Clapés / La tradició catalana de les caixes de núvia
Art Endins-3
La "carpeta Gaudí" del Museu de Reus / Pipes artesanes, la revolució de la sepiolita / La Immaculada, el retaule dels misteris / Sabadell 1915, una nova mirada a l'art català
La "carpeta Gaudí" del Museu de Reus / Pipes artesanes, la revolució de la sepiolita / La Immaculada, el retaule dels misteris / Sabadell 1915, una nova mirada a l'art català
Art Endins-2
El llarg periple del Martirologi d'Usuard / Lluïsa Vidal, la pintora oblidada del Modernisme / L'escultor Julio Antonio i el Mausoleu Lemonier
El llarg periple del Martirologi d'Usuard / Lluïsa Vidal, la pintora oblidada del Modernisme / L'escultor Julio Antonio i el Mausoleu Lemonier
Art Endins-1
El lampadari "Arnolfini" del Museu de Solsona / Sant Miquel dels Revenedors, més de cinc segles d'història / Els fescos de Valls, l'obra més desconeguda d'Ignasi Mallol.
El lampadari "Arnolfini" del Museu de Solsona / Sant Miquel dels Revenedors, més de cinc segles d'història / Els fescos de Valls, l'obra més desconeguda d'Ignasi Mallol.