TOTS ELS PROGRAMES

  • Capítol 13 - Futur
    Veure vídeo

    Capítol 13 - Futur

    A l'últim capítol de la sèrie els nens ens explicaran com veuen el futur. Els protagonistes de tots els capítols i els nens del cor amb més coses a dir miraran cap endavant. Coneixerem els seus desitjos i els seus somnis... com creuen que seran de grans i com els agradaria que fos el món. Per acabar la sèrie, jugarem a imaginar. ELS NENS DEL COR Al llarg de cada capítol també apareixen nens d'arreu del territori que han estat entrevistats per enriquir els punts de vista de la sèrie. Per triar els 54 nens i nenes que finalment formen part del cor del programa es van entrevistar uns 250 alumnes de 4t, 5è i 6è de primària de 12 escoles de Catalunya.

  • Capítol 12 - Amor
    Veure vídeo

    Capítol 12 - Amor

    Què vol dir estimar? Quins tipus d'amor hi ha? Tots són iguals? En aquest capítol, els infants ens parlaran del tema més universal i més complex alhora: l'amor. Aquest episodi és una mica diferent dels anteriors. Hi ha més nens protagonistes per intentar mostrar en quatre històries la diversitat del fet d'estimar. I, a més, en aquest capítol, els joves músics de la Sant Andreu Jazz Band, amb la veu d'Andrea Motis, Eva Fernández i Magalí Datzira, i sota la direcció de Joan Chamorro, posen una banda sonora de luxe al programa que ajuda a descriure millor l'amor des del punt de vista dels nens.

  • Capítol 11 - Democràcia
    Veure vídeo

    Capítol 11 - Democràcia

    Tots formem part d'una societat. Els nens, també. En democràcia, els adults escullen els seus representants perquè decideixin com organitzar-se col·lectivament. Però, el nens, què en pensen? És important participar? Què vol dir manar i ser manat? De què serveix la política? En aquest capítol els nens reflexionaran sobre totes aquestes qüestions que ens afecten a tots. Els protagonistes: -ENNIA 12 anys. Gòtic, Barcelona A l'escola de l'Ennia tenen un Parlament on els nens i les nens poden opinar i fer propostes per millorar el funcionament de l'escola. Per a l'Ennia participar és molt important i això beneficia tothom dins l'escola. -ONA 11 anys. Ripoll Ripoll té un ajuntament infantil i l'Ona n'és l'alcaldessa. En aquest consistori, els 8 regidors que representen els nens i nenes de les escoles, fan propostes per millorar el seu poble. Per a l'Ona ser alcaldessa és una responsabilitat i es prepara a consciència les seves intervencions al plens.

  • Capítol 10 - Escola. L'aprenentatge
    Veure vídeo

    Capítol 10 - Escola. L'aprenentatge

    L'aprenentatge Els nens i les nenes van a escola per aprendre, però hi ha diferents maneres d'arribar al coneixement. En aquest capítol els nens ens explicaran com viuen l'aprenentatge a la seva escola. Els protagonistes: -LLUC 11 anys. Tordera El Lluc fa sisè de Primària a l'escola rural d'Hortsavinyà, situada al Parc Natural del Montnegre. És una escola que té un total de 24 alumnes, repartits en dues classes. El Lluc comparteix taula i tutor amb sis companys més, del tercer curs fins al sisè. Al Lluc li agrada anar a una escola petita, amb un pati infinit, un lloc desconnectat dels sorolls de la ciutat. -EMMA 10 anys. Nou Barris, Barcelona L'Emma estudia al col·legi públic Oriol Martorell, de Barcelona, on els alumnes compaginen els estudis musicals i de dansa amb les matèries troncals. L'Emma fa cinquè i des de fa dos anys toca el violí. Li encanta la música i la seva escola, i no s'imagina haver de canviar mai.

  • Capítol 9 - Escola. La vida social
    Veure vídeo

    Capítol 9 - Escola. La vida social

    La vida social L'escola és un dels llocs on els nens passen més temps de la seva infantesa. És l'espai on aprenen matemàtiques i llengua, però també fan amics, es diverteixen, resolen conflictes... creixen. En aquest capítol els alumnes ens explicaran què significa l'escola per a ells. Com s'hi senten. Els protagonistes: -JÚLIA 11 anys. Les Planes, Barcelona La Júlia va a la seva escola des de P3. Explica que a part d'aprendre coses li agrada molt el tracte i la manera que tenen de treballar els valors. Aquí se sent valorada, motivada però, per sobre de tot, estimada. Ara fa 6è, l'últim curs, i li farà molta pena deixar l'escola perquè hi és molt feliç. -MASSIN 11 anys. Mataró El Massin va néixer al Marroc però va arribar a Mataró quan tenia 1 any. Aquest curs acaba de començar 1er d'ESO i l'institut ha significat un gran canvi a la seva vida. Li fa il·lusió anar-hi però també una mica de por. És massa gran. Fins ara havia anat sempre a una escola petita, prop de casa, on s'hi ha sentit sempre com en família.

  • Capítol 8 - Consum
    Veure vídeo

    Capítol 8 - Consum

    Actualment tots vivim envoltats de missatges publicitaris que promocionen productes, d'aparadors atractius que fan agafar ganes d'entrar a comprar, de centres comercials on es pot trobar de tot... però què en pensen els nens i les nenes del consum, de la sostenibilitat, de la despesa i de l'estalvi? -CRISTINA 11 anys. Sarrià-Sant Gervasi, Barcelona La Cristina és la gran de quatre germans. És presumida i li agrada anar a comprar roba i complements. A la seva mare no li agrada gens anar de botigues, però ha trobat una aliada en la seva tieta que l'acompanya sempre. És una nena molt responsable i té clar que no tot el que vol es pot comprar. És estalviadora; a part dels diners que li donen pels aniversaris, fa polseres de fils per guanyar més diners i les ven molt barates a familiars i amics. -PATRÍCIA 12 anys. Fort Pienc, Barcelona A la Patricia li agradaria viure en un món millor, més sostenible; i mira de fer petites coses per canviar-lo. A casa seva no tenen cotxe, reciclen tots els papers, tenen bombetes de baix consum, a casa els avis reciclen orgànic i fan compost i alimenten les gallines. És conscient que encara és massa petita per aconseguir grans canvis. La Patricia s'ha format la seva pròpia visió del món a partir dels valors que li han transmès a casa seva.

  • Capítol 7 - Família. Models familiars
    Veure vídeo

    Capítol 7 - Família. Models familiars

    Tradicionalment la família sempre havia estat formada pel pare, la mare i els fills, però en les últimes dècades la societat ha canviat i els models familiars també. Ara hi ha nens que tenen els pares separats, que només tenen una mare o un pare, que tenen dos pares, pares i mares amb noves parelles, nous germans... En aquest capítol els nens ens explicaran quins models coneixen i si totes les opcions són acceptades amb la mateixa naturalitat. Els protagonistes: -JORDI I PAU 11 anys. El Prat de Llobregat El Jordi i el Pau són bessons i els seus pares estan separats des de fa 6 anys. Amb el temps, l'exparella ha aconseguit mantenir una bona relació i ara els nens tenen molt clar que tot i que el pare i la mare estiguin separats ells sempre formaran part de la vida dels dos. -TIGIST 11 anys. Eixample, Barcelona La Tigist va néixer a Etiòpia i forma part d'una família monoparental. Viu amb la mare i una germana, també adoptada com ella. El seu model familiar, el d'una mare sola amb fills, és minoritari i comporta dificultats i sacrificis però, tot i que a ella li agradaria tenir un pare, considera que té una gran família.

  • Capítol 6 - Família. L'entorn del nen
    Veure vídeo

    Capítol 6 - Família. L'entorn del nen

    Des que naixem, entrem a formar part d'una família. I per als nens, l'entorn familiar és el seu referent més important. En aquest capítol els petits ens explicaran què representa per a ells aquest grup de persones amb qui comparteixen la vida. Els protagonistes: -NICOLAU 12 anys. Sant Antoni, Barcelona El Nicolau és el germà del mig d'una família de 6 germans. Ell viu el fet de ser una família nombrosa com un fet normal, però el cert és que ser tants condiciona la vida familiar. Entre germans hi ha gelosia, es barallen, però alhora s'estimen molt, i a casa, tots han de col·laborar perquè tot funcioni. Per als pares, falten hores per estar per tots, però el Nicolau se sent ben cuidat i atès. -RICARD 12 anys. Sants, Barcelona El Ricard viu en un primer pis amb els seus pares i el seu germà gran. A la planta baixa de la mateixa casa hi viuen els seus avis, a qui veu cada dia. Amb ells passa moltes estones. Amb l'avi ha descobert la música clàssica i comparteix l'afició pel bàsquet. L'àvia li ha ensenyat a dibuixar i pintar. Per tot això, se sent un noi afortunat.

  • Capítol 5 - Diversitat
    Veure vídeo

    Capítol 5 - Diversitat

    Què vol dir ser diferent? Haver nascut a un altre lloc? Tenir problemes per aprendre? Ser sord?... La diversitat és enriquidora però no sempre és fàcil d'entendre o d'acceptar. Els nens hi conviuen i en aquest capítol ens explicaran com els fa sentir que algú els consideri diferents. Els protagonistes: -MARCEL 9 anys. Horta-Guinardó, Barcelona El Marcel és el tercer d'una família de quatre fills i és sord profund, com la seva mare. La resta de germans hi senten, però la família ha lluitat per aconseguir que el Marcel pugui fer el mateix que tots els altres. Va a una escola inclusiva on la majoria d'alumnes són oients i ell voldria que en el futur la gent el valorés més enllà dels seus audífons. -ELSA I DANA 13 anys i 11 anys. Sants, Barcelona L'Elsa i la Dana viuen al barri de Sants però van néixer a la Xina. Els seus pares les van adoptar de ben petites. Elles es consideren catalanes però són conscients que el seu origen i les seves faccions desperten curiositat. De tant en tant els altres els fan preguntes, però elles també tenen els seus propis interrogants.

  • Capítol 4 - Oci
    Veure vídeo

    Capítol 4 - Oci

    Avui en dia, les criatures omplen el seu temps lliure amb un munt d'activitats. Amb obligacions o amb activitats d'oci, sempre estan ocupats. I les activitats són diverses, de l'esport a la música, passant per les noves tecnologies. En aquest capítol veurem què fa la mainada fora de l'horari escolar i què en pensa. Els protagonistes: -ORIOL 10 anys. Gràcia, Barcelona L'Oriol estudia 5è de Primària i quan surt de l'escola va a les extraescolars. Té la majoria de les tardes ocupades amb activitats que complementen la seva formació escolar. Fa futbol, que li agrada molt, i música, que li costa més. Els caps de setmana va a un esplai, on s'ho passa molt bé i ha fet noves amistats. -CLARA 13 anys. Gràcia, Barcelona La Clara surt de casa abans de les 8 del matí i no torna fins a quarts de 10 de la nit. Es passa tot el dia al CAR, el Centre d'Alt Rendiment de Sant Cugat, on fa gimnàstica artística. Allà compagina els estudis de primer d'ESO amb l'entrenament. No té temps per fer res més, però és el que més li agrada.

  • Capítol 3 - Salut i malaltia
    Veure vídeo

    Capítol 3 - Salut i malaltia

    Les malalties poden afectar tothom, també els més petits. En aquest capítol, els nens reflexionaran, a partir de la pròpia experiència, sobre què vol dir estar malalt. Ens explicaran el canvi de vida que comporta la malaltia, o el dolor i la por de la mort que sorgeixen davant una malaltia greu, ara ja superada. El patiment afecta i condiciona també les relacions dins la família. Les protagonistes: -ARIADNA 12 anys, l'Hospitalet de Llobregat L'Ariadna va tenir un coma diabètic fa un any i mig. Des d'aleshores ha hagut d'aprendre a conviure amb la diabetis, una malaltia que al començament es negava a acceptar. Aquesta malaltia l'obliga a injectar-se insulina abans de cada àpat. Però l'Ariadna, a qui després li van diagnosticar celiaquia, també ha hagut de canviar d'hàbits alimentaris i està obligada a mesurar tot el que menja. -NATÀLIA I AINHOA 9 i 11 anys, la Llagosta A la Natàlia li van diagnosticar una leucèmia quan tenia cinc anys. Des del començament va saber que era una malaltia greu i que es podia morir, però mai no va perdre el somriure. La malaltia i l'experiència a l'hospital, on s'hi va estar set mesos, va ser molt dura també per als pares i la germana. A l'Ainhoa li va costar molt assimilar la malaltia de la seva germana petita i pensa que potser li va fallar quan ella més la necessitava.

  • Capítol 2 - Amistat
    Veure vídeo

    Capítol 2 - Amistat

    En aquest capítol les nenes i els nens reflexionaran sobre què significa ser un bon amic. Explicaran en primera persona per què consideren que aquestes relacions són importants, quines emocions comparteixen, com creen els vincles i si creuen que aquestes relacions poden durar al llarg dels anys. Els protagonistes: -RAQUEL I CRISTINA 12 anys i 11 anys. Arbúcies La Raquel i la Cristina són amigues "des de les panxes de les mares". Van a la mateixa escola i es passen gairebé la resta del dia juntes. Són molt diferents, en gustos i caràcter, però ja han demostrat que la seva amistat pot superar qualsevol dificultat. -MARTÍ 8 anys. Terrassa El Martí fa un any que ha entrat a la colla dels Minyons de Terrassa. Fent castells ha fet nous amics i ha après què vol dir confiar en els altres, donar-los suport i compartir els bons i els mals moments.

  • Capítol 1 - Valors
    Veure vídeo

    Capítol 1 - Valors

    Actualment els nens senten a parlar molt de crisi econòmica: atur, pobresa, desnonaments... Però també coneixen de prop valors com la solidaritat o la justícia social. En aquest capítol ens explicaran què en pensen i com ho viuen.

Anar al contingut