TOTS ELS PROGRAMES

  • "Sala 33" explora els baixos fons, amb "Alpha"
    Veure vídeo

    "Sala 33" explora els baixos fons, amb "Alpha"

    Àlex Gorina es troba amb el director Joan Cutrina al Bardalona, una cafeteria del litoral de Badalona que va servir de localització per al rodatge d'una seqüència important en què es tracta un altre dels temes de la pel·lícula: es pot fugir del passat? Es pot tenir una segona oportunitat? Després d'una llarga carrera en el món de la producció, amb títols com "One dollar. El preu d'una vida" (Héctor Herrera, 2002), Joan Cutrina va debutar a la direcció de llargmetratge amb "Alpha", amb un repartiment encapçalat per Àlex Barahona, Juan Carlos Vellido i Miquel Fernández i que també inclou noms de pes com els d'Irene Montalà, Adolfo Fernández, Carlos Lasarte o l'escriptor rus Daniel Estulin, amb vincles amb la KGB, i que en la pel·lícula interpreta el cap d'un clan mafiós.

  • Un "Sala 33" per llepar-se'n els bigotis, amb "Pactar amb el gat"
    Veure vídeo

    Un "Sala 33" per llepar-se'n els bigotis, amb "Pactar amb el gat"

    Àlex Gorina es passeja pels títols de la pel·lícula, els mateixos grafits que es van fer servir per als crèdits de la pel·lícula. Allà, no només hi té una llarga conversa amb el Joan Marimón, director de la pel.lícula sinó que ens hi trobem també amb la Rose Avalon, l'actriu principal. Per tal de fer-nos tocar de peus de terra, Joan Marimón ens fa pujar dalt dels terrats de les cases del barri de Gràcia. Allà, des de les altures, coneixem una sèrie de personatges inoblidables, com la Júlia -okupa amant de les impostures-, l'Aparissi -manetes enamorat de la Júlia-, el detectiu de sons o la Consuelo -dona que arreplega tots els gats del barri.

  • "El muerto y ser feliz", a "Sala 33"
    Veure vídeo

    "El muerto y ser feliz", a "Sala 33"

    Àlex Gorina defineix "El muerto y ser feliz" com un film "excèntric, esdrúixol i homèric". Gorina es troba amb Javier Rebollo, director d'aquesta pel·lícula que va donar a José Sacristán els premis d'interpretació més importants de l'estat espanyol: premi Gaudí, premi Goya i Concha de Plata al Festival de Sant Sebastià. Rebollo és un dels directors més personals, originals i arriscats del cinema espanyol recent, gràcies a títols com "Lo que sé de Lola" (2006) o "La mujer sin piano" (2009). Produïda pel català Lluís Miñarro per a Eddie Saeta, "El muerto y ser feliz" és la història de Santos, un professional de la mort a qui li ha arribat l'hora de morir. Interpretat magistralment per José Sacristán, el protagonista del film és un assassí a sou que abandona l'hospital per buscar un bon lloc on anar a trobar-se amb la mort. Santos emprèn un viatge de 5.000 km amb cotxe a través de l'Argentina i ho fa lleuger d'equipatge: només amb la morfina imprescindible per entrar en un estat mental d'al·lucinació constant, que dóna a la pel·lícula un aire de road-movie amb absurds que no s'atura mai.

  • "Sala 33" està a l'aguait "Mentre dorms"
    Veure vídeo

    "Sala 33" està a l'aguait "Mentre dorms"

    Hores abans que el Festival de Sitges tanqui les portes fins l'any que ve, "Sala 33" recupera un dels títols més destacats de l'edició del 2011: "Mentre dorms", de Jaume Balagueró. Àlex Gorina es troba amb Jaume Balagueró a la mateixa finca del carrer de Provença de Barcelona on es va rodar la pel·lícula. Durant la conversa, el cineasta lleidatà explica d'on li ve la vocació de narrador; reflexiona sobre la violació de la intimitat, un tema que ha tractat en diverses ocasions a la seva filmografia; i expressa la seva fascinació per l'univers creatiu de Roman Polanski, un director de qui se sent molt proper. Balagueró va guanyar el Premi Gaudí al Millor director per "Mentre dorms" i va inaugurar el Festival de Sitges el dia 3 amb "[REC] 4: Apocalipsi", que s'estrenarà a les sales el 31 d'octubre.

  • Especial "Sala 33" a TV3, amb l'estrena de "[Rec]3: Gènesi"
    Veure vídeo

    Especial "Sala 33" a TV3, amb l'estrena de "[Rec]3: Gènesi"

    Paco Plaza va assumir tot sol la direcció de la tercera entrega i va traslladar l'acció des d'un edifici angoixant de l'Eixample a una pomposa sala de festes, per celebrar-hi un dels casaments més espaterrants que es recorden en una pantalla de cine. Àlex Gorina es troba amb Paco Plaza i Leticia Dolera a la Finca Mas Solers, seu de l'antic Casino de Sant Pere de Ribes, i que va servir de localització principal per al rodatge de la pràctica totalitat de "[Rec]3". En el mateix saló on es desencadena una hecatombe zombi a la pel·lícula, director i actriu comparteixen amb Gorina les principals claus del film. El valencià Paco Plaza acaba de presentar al Festival de Sant Sebastià el curtmetratge "Ultravioleta", protagonitzat per Maribel Verdú i Julián Villagrán. La barcelonesa Leticia Dolera acaba aquests dies el muntatge del seu primer llargmetratge com a directora, "Requisitos para ser una persona normal", que s'estrenarà en els pròxims mesos.

  • "Sala 33" torna les nits de dissabte, amb la màgia de "Midnight in Paris"
    Veure vídeo

    "Sala 33" torna les nits de dissabte, amb la màgia de "Midnight in Paris"

    La nova temporada de SALA 33 comença amb un títol de luxe, "Midnight in Paris" (2011), que Àlex Gorina defineix com "una de les tres pel·lícules que més m'agraden de Woody Allen, un director de qui m'agrada tot". Àlex Gorina conversarà sobre diferents aspectes creatius i artístics de la pel·lícula amb la prestigiosa dissenyadora de vestuari Sonia Grande. Durant l'entrevista, la figurinista repassa les claus de la seva relació professional de llarga durada amb Woody Allen; aporta una nova perspectiva sobre el procés de creació de personatges del cineasta; i posa de relleu l'estreta col·laboració que s'estableix entre els diferents departaments artístics d'una pel·lícula per aconseguir fer brillar en pantalla un títol com "Midnight in Paris".

  • "Passi el que passi", dijous a la nit, a "Sala 33"
    Veure vídeo

    "Passi el que passi", dijous a la nit, a "Sala 33"

    L'Àlex és un guionista que escriu un guió molt personal: la història d'un cap de setmana en què es va proposar fer quatre vegades l'amor amb la seva dona. Aquest és, a grans trets, l'argument del primer llargmetratge de Robert Bellsolà. Una pel·lícula que ell mateix qualifica de "sexomàntica", ni romàntica ni de sexe... i tot alhora. Rodada "a la manera de Jim Jarmusch però al més pur estil de Farrelly i Apattow", segons declara Bellsolà, la pel·lícula va ser seleccionada per participar al Moscow International Film Festival i al NY City International Film Festival. Àlex Gorina conversa amb Robert Bellsolà, director de la pel·lícula.

  • Radiacions
    Veure vídeo

    Radiacions

    Àlex Gorina conversa amb Judith Colell, directora de la pel·lícula "Radiacions".

  • Animals
    Veure vídeo

    Animals

    L'adolescència és una etapa plena de clarobscurs i Marçal Forés els transmet amb intensitat, elegància i misteri en la seva primera pel·lícula, "Animals" (2012). Àlex Gorina conversa amb el director en l'estrena televisiva del seu primer llargmetratge.

  • Ingrid MySpace
    Veure vídeo

    Ingrid MySpace

    Després de la seva ruptura matrimonial, l'Àlex s'instal·la en la seva nova casa. Allà coneix l'Íngrid, una artista de vint-i-tres anys molt excèntrica que a partir d'ara serà la seva veïna. Concerts, "performances", festes i exposicions són habituals en aquella casa, on impera una fascinant atmosfera de llibertat creativa. Molt aviat entre l'Íngrid i l'Àlex s'establirà una amistat peculiar i plena de complicitat, encara que ell anirà descobrint que darrere l'apassionant món de l'Íngrid s'amaguen misteris imprevisibles.

  • Descalç sobre la terra vermella - capítol 2
    Veure vídeo

    Descalç sobre la terra vermella - capítol 2

    Premi Gaudí a la millor pel·lícula per a televisió a la VII edició. Roma, Ciutat del Vaticà, juny de 1988. Casaldàliga prossegueix amb "l'examen de fe" al Vaticà davant dels cardenals Ratzinger i Gantin. São Félix do Araguaia, 1970. Casaldàliga vol donar a conèixer la situació real de la zona del Mato Grosso i, amb l'ajut dels seus col·laboradors, publica, sense el consentiment de la Conferència Episcopal del Brasil, el manifest "Una església de l'Amazònia en conflicte amb el latifundi i la marginació social", un informe demolidor, que dóna la volta al món i posa en evidència la situació inhumana que es viu a la regió. Arran d'això, els terratinents posen preu al seu cap i mouen els fils per intentar desacreditar-lo i aconseguir que l'església i el govern l'expulsin del país. Però la reacció d'aquests estaments no és l'esperada pels terratinents i, amb el temps, cada vegada es compliquen més les coses i la violència augmenta a la regió.

  • Descalç sobre la terra vermella - capítol 1
    Veure vídeo

    Descalç sobre la terra vermella - capítol 1

    Premi Gaudí a la millor pel·lícula per a televisió a la VII edició. Roma, Ciutat del Vaticà, juny de 1988. El bisbe Pere Casaldàliga és reclamat al Vaticà per sotmetre'l a un "examen de fe" davant del cardenal Ratzinger i del cardenal Gantin. Durant l'entrevista, Casaldàliga rememora els moments més importants dels vint anys que ha passat al Brasil. Juliol de 1968. Pere Casaldàliga i el seu ajudant Daniel arriben a la missió de São Félix do Araguaia, un poblat del Brasil al mig d'una enorme regió habitada antigament per pobles indis, però que, darrerament, s'ha anat convertint en la terra promesa de milers de brasilers sense fortuna. Des dels primers contactes, Casaldàliga pren consciència que aquesta terra és tan bella com perillosa i que la gent s'ha hagut d'anar acostumant a la violència i a la misèria més extremes com a part natural de les seves vides i molt aviat viurà en primera persona aquella duresa.

  • Hollywood talkies
    Veure vídeo

    Hollywood talkies

    Fa més de 70 anys, un grup de joves actors espanyols van sortir cap a Amèrica amb la il·lusió de convertir-se en estrelles. Eren els inicis del cinema sonor, i els estudis de Hollywood començaven a produir versions en espanyol.

  • Resultats fatals
    Veure vídeo

    Resultats fatals

    L'àvia troba un test d'embaràs que algú ha llençat a les escombraries, i corre a explicar-ho al Quim: segurament la Cristina està embarassada. D'altra banda, l'Olga -l'amiga íntima de la Cristina- ha sentit sense voler que el Quim li deia plorant a l'àvia que a la Cristina li quedaven pocs mesos. L'Olga no en té cap dubte: la seva millor amiga morirà aviat, i corre a explicar-l'hi.

  • Un problema de pit
    Veure vídeo

    Un problema de pit

    La Cristina s'adona que tots els nois de la classe -incloent-hi el Ferran- mostren més interès per les noies que ja tenen pits, que per desgràcia no és el seu cas. L'Olga -la seva amiga íntima- ha sentit que si prens píndoles anticonceptives els pits es fan grossos ràpidament i la Cristina no s'ho pensa dos cops. Compra pastilles i les amaga dins d'un pot de vitamines, les mateixes que pren el Siset.