Unió abandona el govern de Catalunya

El secretari general d'Unió, Ramon Espadaler, ha anunciat que han decidit sortir del govern sense trencar la federació amb Convergència.
Connectem en directe amb la seu de CDC. Montse Castany anuncia que ha començat una reunió de la cúpula, però que no hi haurà comunicats fins demà al migdia.
Per alguns convidats, Mas ha portat la política a "terra ignota" i que els moderats són els qui més pateixen en aquests escenaris. Miquel Puig insinua irregularitats en la consulta interna d'Unió de diumenge. Per Joan López, s'empetiteix la força política que liderava el camí a la independència. Rosa Taboada, redactora de la secció de Política, comenta: "... Unió està dividida i hi ha molt mal ambient."
Els convidats debaten el futur d'Unió. Es presentarà a les eleccions del 27 de setembre? Si és que es presenta.
Ivan Serrano, politòleg de la UOC, afirma que són dignes d'estudi les convulsions que es produeixen en un Estat amb estàndards democràtics contrastats quan no dóna viabilitat a una demanda d'una part de la població.
A la segona part del programa entrevistem Mercè Jou, per qui el comitè de govern d'Unió avui ha estat desconcertant: "Avui no tinc resposta pel futur del partit... Anirem sols a les properes eleccions?"
Els membres crítics amb la direcció han cridat a desobeir l'ordre d'abandonar el govern.
Les carteres d'Interior i de Governació, que tenen dos dels dimissionaris, són prou rellevants de cara a unes eleccions. Debatem qui i com les assumirà.També comentem que UDC en solitari arrabassaria vots al PP i a Ciutadans.



Pots utilitzar chromecast a l'APP de TV3