Audiències

TV3 és líder al maig, per setè mes consecutiu

TV3 ha tingut el 15,7% de quota i ha estat líder 23 dels 31 dies del mes. La cadena també lidera el rànquing dels 40 programes més vistos, amb un total de 22.

TV3 ha estat líder al maig, per setè mes consecutiu, amb el 15,7% de quota, i augmenta, a més, les diferències d'audiència en relació amb les altres cadenes. TV3 ha estat líder al llarg de 23 dels 31 dies d'aquest període mensual i també del rànquing dels 40 programes més vistos, amb més de la meitat dels llocs, entre els quals, el primer.

Segons dades de Kantar Media, TV3 ha estat líder, amb el 15,7% de quota i a 3,1 punts de diferència de Tele 5, la segona cadena classificada, que ha tingut el 12,6%. En tercer lloc s'ha situat TVE, amb l'11,5%. I després: Antena 3, amb el 10,1%; La Sexta, amb el 7,3% i Cuatro, amb el 6,5%. Per la seva part, La 2 n'ha tingut el 2,8%, el 33, l'1,6%, el canal de notícies 3/24, l'1%, i el canal infantil Super3, l'1,1%. I Digital+, el 3,4%.

Per grups empresarials, el de Televisió de Catalunya ha estat líder, amb el 19,4%, a 7 dècimes del de Televisió Espanyola, que ha tingut el 18,7%. El grup de Tele 5 Gestevisión ha tingut el 15,2%; el d'Antena 3, el 13,8%, i Sogecable, el 7,6%.

"Els matins", la quota més alta de la temporada, amb el 22,6%


TV3 ha estat líder de diverses franges horàries, entre elles, l'àmplia franja de matí que va de les 08.00 hores a les 13.00 hores. Aquesta franja de cinc hores l'ocupa "Els matins", que aquest mes de maig ha tingut la quota més alta de la temporada, el 22,6%, un percentatge que marca una distància de 7 punts en relació amb Tele 5, que ha tingut en aquesta franja el 15,5% de quota. Les diferències d'"Els matins" creixen encara més en relació amb els matinals de TVE, que ha tingut el 8,2%, i d'Antena 3, que ha tingut el 6,3%.

En dades absolutes d'audiència, el programa que presenten Josep Cuní i Helena Garcia Melero contacta cada dia amb més de 600.000 espectadors i, al llarg dels 21 dies d'emissió del maig, ha aconseguit captar un total de 2.200.000 espectadors.

10 programes de TV3 entre els 15 més vistos

Pel que fa al rànquing dels 40 programes més vistos, TV3 s'ha mantingut al maig líder ferm, amb un total de 22, i amb gairebé el triple dels situats per la resta de cadenes: TVE n'ha situat 8; Tele 5 n'ha situat 5; La Sexta n'ha situat 3 i Antena 3 i Cuatro n'han situat 1 cadascuna.

Dels 22 programes de TV3, 10 s'han situat entre els 15 més vistos: "Crackòvia", líder absolut del rànquing, amb una mitjana d'1.399.000 espectadors i el 39,3% de quota; el programa de celebració del triomf a l'Eurolliga de bàsquet, emès després del partit Barça-Olympiacos, cinquè; el partit de la Lliga de futbol Vila-real–Barça, sisè; el partit de la final de l'Eurolliga de bàsquet Barça-Olympiacos, setè; el "Telenotícies vespre", vuitè; l'informatiu esportiu "Esport club", novè; l'especial "Hat-trick campions", desè; "Disculpin les molèsties", dotzè; "APM?", tretzè; i "Polònia", quinzè.

Els altres 12 programes de TV3 que s'han situat entre els 40 més vistos al maig a Catalunya són: el "Telenotícies migdia", en el lloc número 17; la transmissió de la cursa del Gran Premi de Mònaco de Fórmula 1, en el lloc número 18; el reportatge "Entre el somni i el malson", del programa "30 minuts", en el lloc número 19; "Zona zàping", en el lloc número 20; el partit de la Champions de futbol Bayern de Munic–Manchester, en el lloc número 22; el "Telenotícies cap de setmana vespre", en el lloc número 23; "Ventdelplà", en el lloc número 25; "Més dinamita", en el lloc número 26; l'espai d'entrega de premis posterior a la transmissió de la cursa del Gran Premi de Turquia, en el lloc número 27; el "Telenotícies cap de setmana migdia", en el lloc número 36; el capítol final de la sèrie "La sagrada família", en el lloc número 37; i "APM? Extra", en el lloc número 39.



"Ventdelplà" arriba als 57.000 visionats, amb el capítol estrenat per internet

Per primera vegada el consum de vídeo d'un programa als portals de la Corporació Catalana de Mitjans Audovisuals (CCMA) ha superat el milió de "hits". Tots els rècords els ha trencat la sèrie de TV3 "La Riera" que des que es va estrenar al gener ha anat guanyant seguiment a la xarxa fins a arribar al registre d'1.033.000 "hits".

Tanmateix, el vídeo més consumit del mes ha estat el capítol 354 de "Ventdelplà", que ha tingut 57.000 visionats. Aquest episodi es va estrenar en exclusiva, per internet, al portal 3alacarta, abans de l'emissió per TV3, que aquell diumenge, el dia 16, va emetre l'especial "Hat-trick campions", de celebració del títol de la Lliga de futbol del Barça. Els seguidors de la sèrie no se la van voler perdre i van mirar el capítol per la xarxa.

El rànquing per programes que lidera "La Riera" continua amb "Crackòvia", en el segon lloc, que obté amb 383.000 "hits". El tercer lloc és per als vídeos dels "TN" amb 372.000, el quart per a "Els matins" amb 168.000, i el cinquè per a "Ventdelplà" amb 167.000.

La sisena plaça és per a "Polònia" amb 136.000 "hits", seguit de la sèrie "Les germanes McLeod" amb 130.000. El vuitè lloc l'ocupa l'"APM?" amb 118.000, el novè és per a les previsions del temps amb 87.000. Tanquen el rànquing de 10 posicions els vídeos del Club Super3 amb 76.000 "hits".

Pel que fa als vídeos més vistos, després de l'esmentat capítol de "Ventdelplà" trobem les emissions de "Crackòvia" dels dies 3, 10 i 17 de maig (amb 45.000 visionats cadascuna), el capítol 80 de "La Riera", amb 33.400 visionats, el "Crackòvia" del dia 7, amb 32.000 visionats, i els capítols 85, 87, 90 i 95 de "La Riera", que obtenen prop de 30 visionats cadascun.

Aquest mes de maig el consum de vídeo a la carta ha continuat pujant i ja arriba a 556.000 hores. També creix el consum de les emissions en línia en directe, amb 240.000 hores.

Per últim, el consum via podcast segueix liderat pels tres reis de l'humor de TV3: "Crackòvia", "APM?" i "Polònia".
Anar al contingut