Xifres espectaculars

TV3 continua liderant l'audiència i augmenta el seu avantatge

TV3 obté el 15,3% de quota i puja 8 dècimes en relació amb el febrer, amb 3,2 punts d'avantatge en relació amb Tele 5. A més, TV3 ha estat la cadena més vista, amb un total de 26 dels 31 dies del mes.

Segons dades de Kantar Media, TV3 ha estat al març la cadena que més ha pujat. Ha obtingut, al març, el 15,3% de quota, 8 dècimes més que al febrer, i amb 3,2 punts de diferència en relació amb Tele 5, la segona cadena classificada, que ha obtingut el 12,1%. TVE ha quedat en tercer lloc, amb el 10,6%; Antena 3, en quart lloc, amb el 9,7%; La Sexta i Cuatro, en cinquè i sisè lloc, amb el 5,6% i el 5,5%, respectivament. La 2 ha obtingut el 2,1%, i el 33, l'1,2%.

A més de TV3, on dijous el programa "Banda ampla" va fer rècord de la temporada, amb 104.000 espectadors de mitjana i el 14,9% de quota, destaquen les audiències del canal esportiu Esport3 i del canal infantil i juvenil Super3-3XL. L'Esport3 ha pujat 3 dècimes en relació amb el febrer i ha arribat ja a l'1% de quota, després de només dos mesos d'emissió. I ahir, dijous, va establir un nou rècord, amb els 306.000 espectadors de mitjana i una quota del 10,3% que van seguir el partit de bàsquet Panathinaikos-Barça.

Per la seva part, el Super3 consolida el creixement del primer trimestre de l'any, amb l'1,7% de quota global al març, que va arribar al 13,4% entre els espectadors dels 4 als 12 anys; i és líder absoluta dels canals infantils al llarg del primer període (del 28 de febrer al 6 de març) de les vacances escolars de les setmanes blanques, amb el 16,4%, enfront del 15,2% de Clan i el 9% de Disney Channel.

I per grups empresarials, el de Televisió de Catalunya és l'únic que puja de quota (1,1 punts) i manté el liderat, amb el 20,4%. La resta de grups empresarials han baixat de quota al març i han tingut: el de Televisió Espanyola, el 16,8% i 4 dècimes menys; el de Tele 5, Gestevisión, el 16,5% i 3 dècimes menys; el d'Antena 3, el 15,9% i 2 dècimes menys; el de La Sexta, el 7,6% i 1 dècima menys; i el de Sogecable, el 6,2% i 6 dècimes menys.


13 programes de TV3 entre els 15 primers del rànquing dels 40 més vistos

Pel que fa al rànquing de programes, TV3 el continua liderant de manera destacadíssima, amb un total de 22 entre els 40 més vistos al març a Catalunya.

Dels 22 programes de TV3, 13 s'han situat en els 15 primers llocs d'aquest rànquing: el partit de vuitens de final de la Champions Madrid-Lió, en el segon lloc; el partit de la Lliga València-Barça, en el tercer lloc; "Crackòvia", en el quart lloc; "APM?", en el cinquè lloc; "Veterinaris", en el sisè lloc; el "Telenotícies vespre", en el setè lloc; el primer capítol de la sèrie "Ermessenda", en el vuitè lloc; el "Telenotícies migdia", en el novè lloc; el "Telenotícies cap de setmana migdia", en el desè lloc; "Polònia", en l'onzè lloc; "Zona Zàping", en el dotzè lloc; el documental del programa "Sense ficció" "ETA a la ciutat dels sants", en el tretzè lloc; i el "Telenotícies cap de setmana vespre", en el catorzè lloc.

Els altres 9 programes de TV3 que ocupen plaça en el rànquing dels 40 més vistos al març són: "30 minuts", en el lloc número 16; "APM? Extra", en el lloc número 17; "La Riera", en el lloc número 25; "Polseres vermelles", en el lloc número 26; el "Telenotícies comarques", en el lloc número 28; les pel·lícules "Cremeu-ho després de llegir-ho" i "I que li agradin els gossos", en els llocs número 31 i 36, respectivament; "El vestidor", en el lloc número 38; i "Infidels", en el lloc número 39.

"La Riera", "Polseres vermelles" i "Infidels", líders dels vídeos sota demanda


TV3 i les altres cadenes de Televisió de Catalunya lideren també el consum per internet, en directe i sota demanda. Els vídeos de "La Riera", "Polseres vermelles" i "Infidels" lideren el rànquing del grup sota demanda. I aquest març ha crescut un 50% el consum dels vídeos en directe, passant de les 725.000 hores consumides al febrer al 1.080.000 hores al març. I a aquest creixement espectacular cal afegir-hi la bona acollida que ha tingut la sèrie del 33 "Pop Ràpid", que ahir va tenir 2.500 visites i va ser el cinquè programa més vist al web.

Els canals més seguits, en directe, han estat, per aquest ordre: TV3, 3/24, Esport3, i les transmissions que s'ofereixen, exclusivament, a través del portal Esport3.cat, que al llarg del mes de març ha ofert grans esdeveniments esportius, com els entrenaments per a la primera cursa del Campionat del Món de la Fórmula 1 o els enfrontaments entre el Regal Barça i el Panathinaikos de l'Eurolliga de bàsquet.

El consum sota demanda també ha crescut i ha arribat a les 850.000 hores. Els programes més vistos són "La Riera", amb 1.250.000 visionats, seguit dels Telenotícies, amb 477.000, i " Polseres vermelles", amb 46.000. El quart lloc és per a "Crackòvia", amb 359.000 reproduccions. El cinquè lloc l'ocupa '"APM?", amb 312.000, i "Infidels" arriba al sisè, amb 294.000. Tanquen el rànquing les sèries de dibuixos animats del canal Super3, amb 230.000 visionats, "Arròs covat", amb 224.000; "Els matins", amb 218.000, i "Polònia", amb 184.000.

El rànquing dels vídeos més vistos l'encapçala el capítol 41 d'"Infidels", amb 112.000 hits, seguit dels capítols 6, 7 i 8 de "Polseres vermelles", amb una mitjana de 100.000 visionats cadascun. El cinquè lloc és per al capítol 247 de "La Riera", amb 76.000 hits, i el sisè, per a la darrera entrega d'"Infidels", que ha obtingut 75.000 visionats. Tanquen el rànquing "Crackòvia", emès el 28 de febrer, amb 74.000; i els capítols 246 i 249 de "La Riera", amb 72.000 i 66.000 hits cadascun.

I el consum a través del podcast està liderat pels programes d'humor de TV3: "Alguna pregunta més?", "Crackòvia" i "Polònia".

Estabilitat en la valoració qualitativa

Pel que fa al panel de valoració qualitativa de programes que elabora l'empresa GFK, TV3 l'estabilitza al març amb un 8.05, un notable alt, després de quatre mesos de renovació de màximes.

Amb aquesta nota lidera el rànquing de qualitat de les cadenes generalistes i és l'única que treu una puntuació superior a 8. A més, TV3 marca un nou rècord en qualitat. Més del 95% del panel està d'acord que els programes de la cadena són de qualitat, i, sectorialment, els seus informatius mantenen una alta credibilitat, del 98,2%, i imparcialitat, del 96%, atributs que lideren clarament per sobre de la competència.

Els programes més ben valorats de TV3 aquest mes de març han estat: "Espai Terra" (9,1); "Fringe" (8,7); "Àgora" (8,6); "APM? Extra" (8,5); "APM?" (8,4); "El gran dictat" (8,5), "Esport Club" (8,5), i els "TN cap de setmana migdia", "TN cap de setmana vespre", "Polònia", "Polseres vermelles", "Crackòvia", i "30 mintus" superen la nota de 8,3.

Els programes més ben valorats del 33, i amb un nombre de respostes significatiu, són: "60 minuts" (9,2), "Thalassa" (9,0); "Valor afegit" (8,9), "Quèquicom" (8,8); "Cronos"(8,7); "Singulars" (8,6); i "Bestiari il·lustrat (8,5).
Anar al contingut