LA MARATÓ

"La Marató" 2005 comença la campanya de sensibilització amb un disc especial

"La Marató de TV3" d'enguany, dedicada a malalties neurològiques de les quals es desconeixen les causes, comença la campanya de sensibilització amb una novetat: "El disc de La Marató".

El proper 18 de desembre Televisió de Catalunya celebrarà la catorzena "Marató de TV3", que estarà dedicada a l'Alzheimer i a tres malalties neurològiques més: l'esclerosi múltiple, el Parkinson i l'ictus. Totes són malalties de causa desconeguda que ataquen el cervell, en provoquen un mal funcionament i afecten la personalitat de les persones que la pateixen.

No és la primera vegada que TVC dedica aquest programa especial a les dolències neurològiques, que van ser protagonistes de "La Marató de TV3" de l'any 1996. Tal com explica el doctor José Navas, coordinador de la Comissió Assessora, aquestes malalties compleixen tots els requisits necessaris perquè se'ls dediqui una marató: són molt incidents, molt greus i molt freqüents, hi ha línies d'investigació obertes al respecte i suposen una càrrega econòmica i social molt important per al país. Navas afegeix que, "a part de tot això, hi ha un element més, i és que són malalties que afecten el cervell, l'òrgan que ens fa humans i que ens diferencia de les altres espècies".

"La Marató de TV3" s'ha anat convertint amb els anys en un dels primers distibuïdors de fons de recerca científica a Catalunya. En la passada edició, dedicada al càncer, es van recollir gairebé nou milions d'euros, una xifra espectacular, que pràcticament va doblar la de l'any anterior. Joan Majó, director de la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió i president de la Fundació La Marató de TV3, accepta que aquest any afronten el gran repte de superar o acostar-se a les xifres de l'any passat, però està convençut que s'aconseguirà.

A part del programa en si, l'equip de "La Marató" du a terme també una tasca molt important de sensibilització, que es concentra sobretot en el mes i mig anterior al programa. Es fan xerrades a les escoles, als centres cívics... Dins d'aquesta campanya de sensibilització, trobem aquest any una primícia important, "El disc de La Marató".

Aquest disc, dirigit i produït per Marc Parrot, és un recull que gira al voltant del cervell. Les cançons que hi surten són temes clàssics del pop adaptats al català, i parlen de la memòria, el record, la nostàlgia... I els intèrprets són artistes tan reconeguts i diversos com Lluís Gavaldà, Ojos de Brujo, Manolo Garcia, David Bisbal, Cheb Balowsky i, fins i tot, el ja retirat Chaval de la Peca.

Marc Mateu, director de "La Marató" d'aquest any assegura que aquest disc, que es vendrà als quioscs el proper 11 de desembre amb "La Vanguardia", "El Periódico" i l'"Avui", resulta molt fresc i emotiu, i remarca l'alt nivell de la producció, que ha comptat amb alguns dels millors intèrprets del nostre país. Marc Parrot, per la seva banda, ha escollit una producció molt clàssica, amb instruments acústics, per tal que el disc sigui atemporal i agradi a tots tipus de públic.
Anar al contingut