Cultura 3.0

La "Generació digital" es presenta al 33

El programa de Catalunya Ràdio "Generació digital" arriba a la graella del 33 per donar a conèixer l'última hora de la cultura i entreteniment 3.0, descobrir el vessant més digital de cares conegudes i investigar sobre la història i les anècdotes de les noves tecnologies.
Actualitzat
Aquest dimecres, arriba al canal 33 la "Generació digital", un programa setmanal que des del 2003 ofereix als oients de Catalunya Ràdio informació i debats sobre la cultura i l'entreteniment digitals, i que està entre els cinc primers programes més descarregats en podcast.

Jordi Sellas i Albert Murillo, directors de "Generació digital" i els seus "Game Masters", donaran ara també la cara. Amb aquesta estrena al canal 33 es crea per primera vegada un programa televisiu que comparteix títol, equip, sintonies, web i contingut amb un programa de ràdio.

En la roda de premsa, a les instal·lacions de Catalunya Ràdio, Jordi Serra, cap de Programes de TVC ha destacat que "amb aquesta estrena reprenem al 33 una línia de divulgació tecnològica i digital que feia uns quants anys que no teníem". D'altra banda, per Lluís Cuevas, cap de Programes Culturals i Especials de la cadena, la posada en marxa del programa "és bon exemple de sinergia entre suports". "Quan vam decidir crear un espai televisiu vam adonar-nos que el format i la gent ja estaven preparats, però calia encaixar bé les peces", explica, ja que es tracta d'un projecte multiplataforma que comprèn televisió, xarxes socials, telèfon mòbil i altres dispositius.

Sellas ha recordat que, segons els últims informes ADESE, des del 2003 la indústria de l‘entreteniment digital té un volum de negoci superior al de la indústria del cinema i de la música junts. El programa és, segons Murillo, "la representació mediàtica de tota aquesta indústria i el reflex de com n'és d'important avui dia". Amb aquesta intenció, el programa inclou una secció sobre "start-ups", on s'investigaran les empreses catalanes que venen productes interessants o hi estan treballant.  

Gina Tost, copresentadora del programa, ha explicat que es tracta d'un projecte multimèdia en què "la ràdio, la televisió i les xarxes socials s'interconnecten de manera dependent. Trenquem les barreres de cada mitja per quedar-nos amb el millor de cadascun". Per aquest motiu, hi haurà seccions que es realitzaran entre la ràdio i la televisió, com el concurs d'"Històries digitals". Diferents jugadors de videojocs explicaran per televisió el seu joc predilecte sense revelar-ne el nom. Els espectadors que encertin el videojoc entraran en un concurs i tot es resoldrà al programa de "Generació digital" a la ràdio.

Altres novetats respecte al programa de la ràdio són l'elaboració d'un esbojarrat i divertit rànquing i la presència a cada programa d'un convidat conegut, amb "edat digital". El primer serà Òscar Dalmau i, posteriorment, passaran pel programa personatges com Laia Ferrer i Manu Guix. Gràcies al salt a la televisió, l'univers gràfic i l'estètica del programa prenen una importància clau i recordaran a l'espectador permanentment que estem submergits en el món de la generació digital; d'oci i de cultura digital en estat pur.

Jordi Sellas ha volgut reivindicar la inclusió de l'entreteniment digital dins el concepte de "cultura". "Els crèdits d'un videojoc poden ser tan llargs com els d'una superproducció de cinema, hi ha una gran tasca creativa darrere", explica. "I hem d'entendre que l'entreteniment digital no només són videojocs, sinó que tota la cultura es pot transmetre ara per canals digitals". La cultura digital ha envaït la vida quotidiana i ara, els membres de la "Generació digital" en descobriran tots els secrets, la història i les anècdotes també a la televisió.