Ens connectem via Skype amb una icona de la conservació, Jane Goodall, amb el controvertit activista marí Paul Watson, i amb un grup d'experts de tot el món per sentir les seves perspectives sobre el nostre pitjor malson fet realitat. Els diàlegs i les històries rellevants es combinen amb imatges fresques i actualitzades i el metratge clàssic i inspirador de "Terra mater", una pel·lícula per aturar-se, sentir i actuar. A mesura que som testimonis de les acusacions i les culpes dels fracassos contra els diversos governs, mentre es multipliquen afirmacions sobre encobriments i conspiracions, aquest documental convida l'audiència a canviar d'enfocament, i ens preguntem: ¿qui està realment darrere d'aquesta pandèmia? Això no és només una història d'avui mateix. De fet, no hi ha res de nou en el fenomen dels virus que passen dels animals als humans i causen malalties mortals. David Quanmen, autor d'un llibre escrit el 2012 que ens advertia sobre la pròxima pandèmia humana, ens recorda virus mortals com l'Ebola, el MERS o el virus del Nil. La sèrie va continuar amb el SARS-CoV-2. La diferència és que la Covid-19 està afectant tot el món. Segons Paul Watson, el nou virus "està afectant l'home blanc". Els científics amb experiència pràctica en malalties zoòtiques emergents, com Tracey McNamara, que va descobrir el virus del Nil Occidental a Nova York el 1999, observa les lliçons del que passa. Durant dècades, ella i altres experts han demanat als governs que connectin la salut humana, l'animal i l'ambiental. "Feu més despeses en vigilància o no detectarem la pròxima amenaça viral fins que no tinguem moltes persones en una unitat d'emergències o cadàvers al dipòsit." Per què el títol? Qui sabia què era un pangolí abans de l'epidèmia, abans dels informes que un pot ser portador dels SARS-CoV-2? L'activista xinès Jinfeng Zhou mostra imatges exclusives de pangolins que presumptament pateixen coronavirus, mesos abans del brot conegut. El pangolí esdevé el símbol del documental, un símbol del tràfic il·legal i brutal de la vida salvatge dirigit per delinqüents organitzats. La investigadora de delictes contra la natura Andrea Costa ens porta al punt de partida. A la zona selvàtica de Gabon, en un campament de caçadors furtius, la llum de les torxes il·lumina els cadàvers dels animals sacrificats, amuntegats un sobre l'altre, barrejant fluids corporals. Aquí existeix clarament la possibilitat que els virus mortals saltin d'espècies. Andrea Costa ho compara amb la caixa de Pandora. I hem obert la caixa. Dirigit per Ruth Berry