El reportatge "Torna la bici" ha estat distingit amb el Premi Fem Bici dins del 6è Congrés Internacional de la Bicicleta celebrat el 18 i 19 de maig a la ciutat de Reus. L'embús de trànsit a les grans ciutats, la contaminació, ressuscita una vella coneguda: la bicicleta. I no sense problemes. A les grans ciutats, un vell nou element ha complicat la mobilitat: torna la bicicleta. Havia quedat relegada a l'oci i ara reclama el seu lloc com a transport urbà. L'alarma per la contaminació i la irremeiable congestió de trànsit ha empès els ajuntaments a potenciar-la. I una preocupació més gran per formes de vida més saludables està fent que augmenti el nombre d'usuaris. A Barcelona, els últims 10 anys s'han multiplicat per quatre els desplaçaments en bicicleta. Una gran densitat de població, carrils bici insuficients -molts de doble direcció-, bicicletes per les voreres i el desconeixement de les normes per part d'uns i altres han fet créixer una sensació de perill. Els quatre accidents mortals d'aquest any -2 vianants i 2 ciclistes- han contribuït a aquesta percepció. És un moment de transició que el reportatge "Torna la bici" retrata. Parlem amb ciutadans que es desplacen cada dia en bicicleta a la feina i amb vianants i conductors que es consideren agreujats, amb veïns afectats per la implantació de la xarxa de carrils bici i amb usuaris d'aquests carrils que ara poden circular amb més seguretat. Hem anat també a buscar un model que funciona, el de Copenhaguen, no per comparar-nos, sinó per buscar-hi claus. Fa unes dècades, la ciutat va posar la bicicleta com a primera prioritat de les seves polítiques i ha aconseguit que gairebé la meitat de la població es desplaci a la feina o als estudis en aquest mitjà. Urbanistes i tècnics en mobilitat de tot el món aposten cada cop més per restringir l'accés del cotxe a centres urbans i fomentar la bicicleta. Torna la bici.