Vicent Sanchis: "TV3 ha de continuar amb l'esforç de mantenir el lideratge a Catalunya"

La vicepresidenta de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Núria Llorach; el director de Televisió de Catalunya, Vicent Sanchis, i el director de Catalunya Ràdio i dels Mitjans Digitals de la Corporació, Saül Gordillo, han comparegut aquest matí davant de la Comissió de Control de l'actuació de la Corporació al Parlament de Catalunya.

El director de TV3, Vicent Sanchis, ha posat en valor el fet que la televisió pública hagi assolit novament uns grans resultats d'audiència, amb el millor mes de juny dels últims 10 anys: "TV3 ha estat líder per 23è mes consecutiu, amb una quota del 14,1% i a distància del segon classificat". Sanchis ha destacat els bons resultats de la franja de documentals i reportatges en "prime time", amb el "Sense Ficció" o el "30 minuts": "TV3 ha de continuar amb l'esforç de mantenir aquestes grans dades de lideratge".

Arran de les preguntes de diferents grups, Vicent Sanchis ha fet una defensa del reportatge "Llenguaferits" del "30 minuts", que es va emetre diumenge passat i que analitzava l'estat de salut de la llengua catalana als diferents territoris del seu àmbit lingüístic. Al seu parer, s'han volgut ridiculitzar i treure de context afirmacions d'un reportatge "fet amb criteri periodístic i que és d'interès general i servei públic". En el mateix sentit, la vicepresidenta de la CCMA ha explicat algunes de les accions de foment del català entre els joves: les accions de proximitat del Super3 i noves apostes com el nou programa "Manduka", que s'estrenarà al setembre, presentat per la "xef" de 12 anys Paula Alós, amb més de 160.000 seguidors a Instagram.

Al seu torn de respostes, Núria Llorach, ha recordat que els mitjans públics estan patint una situació de falta de finançament a causa, principalment, de la caiguda dels ingressos publicitaris, l'increment les despeses de personal derivada d'obligacions legals i els canvis de la llei de l'IVA. "Amb unes aportacions públiques fixades en plena crisi econòmica i la situació de doble pròrroga pressupostària, la CCMA necessita una aportació extraordinària de 16,2 milions per afrontar les necessitats financeres actuals, provocades per condicionants externs a la Corporació".

"Pel que fa exclusivament a les despeses de personal, la Generalitat ens ha comunicat que s'ha aprovat un suplement de crèdit de 8,6 milions dedicat exclusivament a finançar-les, però no tenim resposta de la resta de la petició efectuada", ha explicat Llorach a la Comissió. En el mateix sentit, ha recordat que "la CCMA té l'obligació de no generar dèficit, i que, per tant, si no arriba la resta de l'aportació sol·licitada, quedaria afectada la contractació de continguts per a la nova temporada de setembre".

La vicepresidenta de l'ens públic també ha comentat la constitució del nou Consell Professional de Programes i Continguts Culturals i d'Entreteniment de la CCMA i ha donat l'enhorabona als 13 membres que en formen part, sota la presidència de Marta Prats i Geli: "Continuem avançant en el foment de la participació dels professionals en els àmbits vinculats a la creació, producció, emissió i difusió de continguts de televisió, de ràdio i dels mitjans digitals de la Corporació, i esperem que aquest exemple es pugui exportar a d'altres corporacions audiovisuals".

Sobre els canvis previstos a la franja de migdia per a la pròxima temporada de tardor a TV3, Vicent Sanchis ha explicat les dificultats per mantenir una oferta competitiva en tot el ‘day time'" que reforci el lideratge de la cadena: "Ens veiem obligats a fer més amb menys". Sanchis ha explicat que la proposta de nou magazín per a TV3 requereix recursos interns que ara estan destinats a Esport3, i per aquest motiu, programes com "Esport Club" i "El club de la mitjanit" poden ajudar els seus horaris.

Saül Gordillo, director de Catalunya Ràdio i dels Mitjans Digitals de la CCMA, ha fet balanç de la temporada del grup d'emissores: "Hem aconseguit un model de graella líquida que s'ha adaptat a l'actualitat millor que qualsevol altra". Gordillo ha apuntat que "Catalunya Ràdio ha recuperat el lideratge social", gràcies, per exemple, a l'èxit de programes com "Ciutat Maragda" o "Un restaurant caníbal a Berlín", que han liderat les franges del cap de setmana amb continguts de literatura i de cultura gastronòmica. També ha analitzat els resultats d'audiència de la segona onada de l'EGM: "Hem millorat el creixement de Catalunya Ràdio tot i no aconseguir el lideratge, i ho hem fet sense renunciar al servei públic i a la qualitat".

ccma.cat