Vicent Sanchis explica que la Junta Electoral avala la cobertura de TV3 en la manifestació de dissabte a Madrid

El director de Televisió de Catalunya, Vicent Sanchis, i el director de Catalunya Ràdio i dels Mitjans Digitals de la Corporació, Saül Gordillo, han comparegut aquest matí davant de la Comissió de Control del Parlament de Catalunya i Sanchis ha respost a les preguntes que li han formulat en substitució de la presidenta en funcions de la CCMA, Núria Llorach, que no hi ha pogut assistir per motius de salut.

Sobre el recurs que havia interposat Ciutadans en relació amb la cobertura de TV3 de la manifestació de dissabte passat a Madrid, Vicent Sanchis ha explicat que la Corporació ha rebut la resolució de la Junta Electoral Provincial de Barcelona (JEPB), que conclou que TV3 no va vulnerar la neutralitat que es requereix en període electoral. D'aquesta manera la JEPB desestima el recurs presentat per Ciutadans: "La Junta Electoral considera que TV3 no va fer una cobertura excessiva i no va incomplir la Llei."

Sanchis ha explicat que el pla de cobertura informativa del cicle electoral "es regirà pels criteris habituals: interès informatiu, imparcialitat, proporcionalitat, neutralitat... Dedicarem equips i programes a explicar-ho bé. Farem debats i el programa especial de la nit electoral..." El director de TV3 ha lamentat que, tot i que aquesta hauria de ser una qüestió només tècnica, "desgraciadament no pot ser només això. Hi ha una pressió permanent dels partits, que posen en dubte la professionalitat dels equips. Estem preocupats pel missatge repetitiu de crítica no raonable. Vostès poden exercir tots els controls a través de la Junta Electoral Provincial i de la Junta Electoral Central".

Per la seva banda, el director de Catalunya Ràdio i dels Mitjans Digitals de la Corporació, Saül Gordillo, que ha agraït les mostres de suport rebudes, especialment d'alguns dels diputats assistents, després de l'acte vandàlic d'aquesta setmana contra les instal·lacions de Catalunya Ràdio, s'ha alineat amb el que ha dit el director de TV3 pel que fa a la cobertura informativa de la pròxima campanya electoral: "Treballem per garantir pluralitat, que tots els partits amb representació parlamentària tinguin presència i que els seus actes de campanya apareguin en informatius i programes de l'emissora; que els caps de llista siguin entrevistats a la ràdio pública." S'ha mostrat cautelós amb tot el que explicava perquè ha manifestat que la cobertura encara estava pendent d'aprovació pel consell de govern de la CCMA, però ha assegurat que la campanya a Catalunya Ràdio "és una prioritat informativa. Entre el 16 i el 26 entrevistarem els candidats; farem un debat conjunt tele-ràdio el 24 abril. També farem el començament de campanya i programes per la nit electoral amb Roger Escapa, Mònica Terribas i Òscar Fernàndez". Pel que fa a Mitjans Digitals, Gordillo ha explicat que recolliran "tot el que es faci a la tele i a la ràdio".

En l'àmbit de les audiències, el director de Televisió de Catalunya, Vicent Sanchis, ha dit que amb un "16,2% de quota de pantalla, TV3 ha fet el millor febrer des del 2007 i el 324 ha fet el millor febrer de la seva història", i ha destacat que en aquest mes de març seguim el mateix camí: "Hem fet un nou rècord històric; 60 dies consecutius de lideratge. És veritat que el context, l'actualitat, hi pot ajudar, però el que ho fa bé té un reconeixement i el que no, no."

Preguntat per la campanya #SomDones, Vicent Sanchis s'ha mostrat molt satisfet: "El ‘Sense ficció' ‘De què es queixen les dones?' va tenir 348.000 espectadors i una quota del 12,9%, i el GFK li va donar un índex de qualitat del 9,1", i ha continuat destacant el resultat d'altres programes com la "TV movie" "La dona del segle" sobre l'eclosió del feminisme (358.000 espectadors i un 16,4%), o el "30 minuts" "El sexen ignorat", "que va ser el tercer reportatge més vist de la temporada". "No pensem que en una setmana està tot cobert –ha continuat Sanchis–, per això el ‘Sense ficció' continua programant documentals sobre la temàtica i el 33 acaba d'estrenar, per exemple, ‘L'ascensió de la dona'. Anirem corregint", ha conclòs el director de TV3.

El director de Mitjans Digitals de la CCMA, Saül Gordillo, ha parlat dels avenços en la difusió internacional de TV3 i Catalunya Ràdio gràcies a les noves apps: "Des del 13 de març tenim una presència molt més forta a les TV connectades, per primer cop accessibles a tot el món." Ha explicat que el 10% del consum de vídeo ja es fa des de la TV connectada, per això considera "imprescindible" aquesta aposta. D'altra banda, Gordillo ha posat en valor el perfil de Twitter de Documentació de TV3 i Catalunya Ràdio (@ArxiuTV3CR): "A iniciativa dels professionals, ens connecta amb moments emocionants de la història de TV3 i Catalunya Ràdio, i aviat ho farà també a Instagram.

També hi ha hagut temps per celebrar els 10 anys del "Sense ficció": "Hi ha poques teles que corrin aquest risc, fer documentals en ‘prime time'. Hem consolidat una aposta de periodisme de referència, amb resultats espectaculars, amb gairebé 400.000 espectadors i un 15,5% de mitjana", ha destacat Sanchis, que ha afegit: "A mi m'agradaria que aquests documentals d'aquí 10 anys serveixin per entendre la realitat que vivim ara."

ccma.cat

Anar al contingut