Dilluns, a les 22.05

Un testimoni en primera persona, a "Crims"

Dilluns, a les 22.05, arriba a TV3 un nou capítol de "Crims", sèrie true crime creada amb la col·laboració de Goroka i True Crime Factory.

El segon cas d'aquesta temporada serà el de Jordi Comas, i es desenvoluparà durant tres setmanes. El primer capítol serà una proposta diferent. Carles Porta surt de l'estudi de ràdio des d'on presenta els casos per a conversar amb Carme Hospital, i deixar que sigui ella qui expliqui, en primera persona i al lloc dels fets, com va viure aquella nit freda que li va canviar la vida per sempre.

Jordi Comas 1 

La nit del diumenge 18 de novembre del 2012, a Platja d'Aro, tres encaputxats entren a robar a casa del Jordi Comas, president de la patronal dels empresaris de Girona, i la seva dona, Carme Hospital, mentre es preparaven per mirar un debat electoral. Al Jordi Comas l'acaben matant de manera violenta. La Carme aconsegueix sobreviure i, en aquest capítol, explica en primera persona i al lloc dels fets com va viure aquella nit freda que li va canviar la vida per sempre. 

Després de l'estrena del nou capítol es podrà recuperar el segon capítol de "La noia de Portbou: Evi". 

La noia de Portbou ja té nom i cognom. Després de 32 anys, el programa Crims ha pogut identificar-la i la seva família, per fi, pot deixar de buscar-la. En aquest capítol coneixerem qui era la noia de Portbou i què va fer les hores abans d'aparèixer morta penjada d'un pi aquell 4 de setembre de 1990. I s'obriran noves incògnites: Com va arribar a Portbou? Va ser un suïcidi o un assassinat? 

La sèrie 

"Crims" va néixer a Catalunya Ràdio de la mà i la veu de Carles Porta l'any 2018 amb l'emissió d'un capítol cada setmana. És una producció de la CCMA que compta amb un equip de guionistes de Catalunya Ràdio i True Crime Factory. Des de llavors, les xifres d'audiència i descàrregues no ha parat de créixer. I aquesta temporada  es tancarà amb més de 190 episodis emesos.  

El programa, que relata crims reals, va fer el salt a TV3 l'any 2020 amb la primera temporada i capítols molt recordats com Brito i Picatoste. És un treball conjunt de la productora True Crime Factory, dirigida per Carles Porta i Goroka, la productora que encapçala Guille Cascante 

L'audiència de "Crims" ha estat des de la seva estrena un èxit rotund: 3,6 milions d'espectadors en els 33 capítols televisius. El primer capítol, emès el febrer del 2020, va tenir 910.000 espectadors de mitjana i una quota de pantalla del 22,5%.   

La temporada més vista ha estat l'última, amb 619.000 espectadors de mitjana i una quota del 28%, la més elevada també de totes les temporades. El capítol d'estrena de l'última temporada, "Girona/Madrid", va fer rècord històric, amb una quota del 29,3% i 651.000 espectadors. Una setmana després, "Crims", amb la segona part del capítol "Girona-Madrid", aconseguia superar aquell rècord històric de la setmana anterior, amb 682.000 espectadors, una quota del 30,2% i una audiència acumulada de 965.000 espectadors.    

"Crims" ha estat i és tot un èxit en audiència digital: 46 milions de reproduccions. El resultat surt de la suma de reproduccions d'àudio i vídeo de totes les temporades i a totes les plataformes.  

L'excel·lent acollida del públic a "Crims" continua temporada a temporada, que s'acompanya dels reconeixements i premis recollits, com el Premi Nacional de Comunicació al millor programa de ràdio, el Premi Ondas al millor programa de ràdio, el Premi Ràdio Associació 1924 al millor programa de televisió o el Premi Zapping al millor programa de televisió i millor presentador, entre d'altres.     

En paral·lel a l'emissió dels capítols de ràdio i tele, "Crims" també s'ha traslladat a la literatura amb la publicació de fins a tres volums de la Col·lecció Crims amb Carles Porta, editats per La Campana. Són "Tot el que llegireu és real", "Llum a la foscor" i "La Noia de Portbou". El 13 d'abril sortirà publicat un nou volum de la col·lecció que es titula "Pecats capitals". 

La bona acollida de "Crims", en qualsevol dels seus formats, va dur a la productora Zoopa i al Palau Robert a proposar la creació d'una exposició immersiva que permetés als seguidors del programa i a la resta del públic conèixer de prop com treballa l'equip. Inaugurada el novembre passat ha arribat als 140.000 espectadors. 

"Crims" també és un èxit en audiència digital: 46 milions de reproduccions. El resultat surt de la suma de reproduccions d'àudio i vídeo de totes les temporades i a totes les plataformes. 

Anar al contingut