TV3 tancarà el 2022 com la cadena més vista, amb 13 anys consecutius de lideratge
A tres dies per acabar l'any, TV3 acabarà el 2022 amb un lideratge absolut anual i aconseguirà un nou rècord com a líder a Catalunya per tretzè any consecutiu. La cadena ha tancat l'any amb una quota del 14,1% i també clourà el mes de desembre com a líder (a data d'avui, amb un 13,2%). També lidera les dues franges de més consum: el "day time" i el "prime time". En aquests 13 anys, TV3 ha liderat 132 dels 156 mesos. El 2022, fins ahir 28 de desembre, TV3 ha liderat 326 dies de l'any. En 347 de 362 dies (un 96% dels dies) el programa més vist de la jornada ha estat de TV3, i en 326 dies ha estat un "Telenotícies". Pel que fa al rànquing de programes més vistos del 2022, TV3 situa 25 programes entre els 40 amb més audiència de l'any, 15 dels quals es troben entre els 25 primers de la llista. TV3 també és la cadena generalista més ben valorada durant aquests últims 13 anys de lideratge. El 2022 ha estat un any de rècords per a programes com "Sense ficció", "Atrapa'm si pots", "Crims" o "Joc de cartes", i cal destacar "Eufòria" com un dels èxits d'audiència de l'any. TV3 ha estat la cadena líder d'audiència a internet a Catalunya el 2022 i ho ha fet tots els mesos de l'any. Fins al novembre, encadena com a líder 67 mesos consecutius. El 2022 ha estat l'any amb més reproduccions de vídeo en la història dels mitjans digitals de la CCMA, amb 135 milions de visionats.
Segons dades de Kantar*, TV3 tancarà l'any 2022, un cop més, líder, amb una quota anual del 14,1%, a una distància de 3,4 punts respecte de la segona classificada, Antena3, i a 4,2 punts de la tercera, Telecinco. D'aquesta manera, TV3 bat un nou rècord i es converteix en la primera televisió que aconsegueix ser líder tretze anys seguits a Catalunya. En aquests 13 anys situada en primera posició, TV3 ha liderat 132 mesos del total de 156 (un 85%).
Fins ahir dimecres, TV3 ha liderat 326 dies de l'any. En 347 de 362 dies (un 96% dels dies) el programa més vist de la jornada ha estat de TV3, i en 326 dies ha estat alguna de les edicions dels "Telenotícies".
L'any 2022, TV3 ha liderat les dues franges de més consum del dia, el "day time", entre les 8 del matí i les 9 del vespre, amb una quota del 13,8% (i amb espais com "Els matins", "Tot es mou", "Cuines", "Com si fos ahir", "Planta baixa", "Està passant" o "Atrapa'm si pots"), i el "prime time", que amb un 16,7%, marca la millor quota des del 2007. TV3 consolida, així, el lideratge dels darrers 13 anys en aquestes franges.
El 2022, TV3 ha situat 25 programes entre els 40 més vistos del rànquing de l'any, 15 dels quals es troben entre els 25 primers. En aquesta llista apareixen programes de tots els gèneres que emet la cadena. L'espai de TV3 més vist l'any 2022 ha estat l'edició del "TN vespre" de l'1 de març, que va ser vista per 738.000 espectadors i va obtenir una quota del 29.2%. També se situen al primer lloc de la llista el "TN migdia" i les edicions de migdia i vespre "TN cap de setmana".
Entre els espais més vistos de l'any també hi ha "Crims", el Piromusical de la Mercè, el partit de FC Barcelona i el Pumas del Trofeu Joan Camper, el monòleg d'Andreu Buenafuente "Curraràs", "Polònia", "El foraster", "Joc de cartes", el "Sense ficció" amb el documental "Torna la Trinca", el partit entre el FC Barcelona i el Lyon, corresponent a la Champions League Femenina; l'especial "Quan el cor s'atura", l'"APM?", "Eufòria" o "Cuines".
TV3, líder també en qualitat
TV3 és la cadena generalista més ben valorada durant els últims 13 anys, segons el panel GfK**, i aquest 2022 ha marcat un índex qualitatiu de 8.4 punts.
En el rànquing de programes amb millors valoracions destaquen "Quan arribin els marcians" i el concert de Sant Esteve, amb 8.9 punts; "Més 3/24", "El foraster", "Crims", la nit temàtica dedicada a les energies renovables "Volem saber: renovables, la propera energia", la Supercopa d'Espanya femenina, "El llop" i "Mr. Bean", amb una valoració de 8.8; "La Marató", "Conflicte interior: Ucraïna" i "Quan el cor s'atura", amb 8.7 punts; i tots els "Telenotícies", "APM? Extra", "3 dies d'agost" i "30 minuts", amb una puntuació de 8.6.
Els informatius de TV3, líders d'audiència i en qualitat
L'actualitat informativa ha continuat centrant l'interès de l'audiència i TV3 ha tornat a ser el referent informatiu de l'audiència, que confia en la cadena pública per estar informada.
Aquest any, els informatius de TV3 també han estat líders d'audiència a molta distància de tots els de la competència.
I pel que fa a la qualitat, amb una valoració qualitativa de 8.5 punts, segons el panel GfK, els informatius també repeteixen lideratge.
Rècords i resultats excel·lents per a molts programes
Els programes també han fet uns resultats excel·lents el 2022 i molts d'ells han marcat rècords.
Cal destacar, especialment, que un dels èxits de l'any ha estat "Eufòria". L'emissió més vista va ser la final, amb una mitjana de 473.000 espectadors i una quota del 29,7%. La mitjana global de les 13 gales va ser de 345.000 espectadors, amb una quota del 20%.
Entre els rècords del 2022 hi ha el documental "Torna la Trinca" de l'espai "Sense ficció", que va tenir una audiència de 526.00 espectadors i una quota del 23,6%, i va ser el més vist del programa des de l'octubre del 2019. Per la seva banda, el "30 minuts" més vist de l'any va ser el del 16 d'octubre, amb el reportatge "Pegasus: l'espia a la butxaca", que va obtenir una audiència de 384.000 espectadors i una quota de pantalla del 18,2%. I el "TN vespre" amb més audiència ha estat el de l'1 de març, amb una mitjana de 738.000 espectadors i una quota del 29,2%.
Així mateix, també destaca l'"Atrapa'm si pots" del dia 30 de setembre, amb 318.000 espectadors i una quota del 18,7%, que va ser el més vist de l'any i va obtenir la quota més alta de la seva història.
Un altre record ha estat el d'"El metralla", que, amb una mitjana de 352.000 espectadors i una quota de pantalla del 18,3%, s'ha convertit en la pel·lícula més vista a TV3 d'aquest any.
Aquest 2022 també ha destacat el monòleg d'Andreu Buenafuente "Curraràs", que va tenir una audiència acumulada de 953.000 espectadors. Va ser vist per una mitjana de 594.000 espectadors i va obtenir una quota del 28,4%. I la transmissió del concert "El vici de cantar" de Joan Manuel Serrat va ser vist per 408.000 espectadors, va fer una quota del 23,9% i va tenir una audiència acumulada de 866.000 espectadors.
El programa "Crims" també ha marcat rècords. La segona part del capítol "Girona/Madrid" va ser el més vist de la seva història, amb 682.000 espectadors i una quota del 30,2%. Així mateix, el "Joc de cartes" d'ahir 28 de desembre va registrar una mitjana de 533.000 espectadors i una quota del 25,8% i es va convertir en el segon més vist de tota la història del programa.
Per la seva banda, el "Polònia" més vist de l'any correspon a l'emissió del dia 13 de gener amb 548.000 espectadors i una quota del 21,8%; i "El foraster" amb més audiència de l'any correspon a l'emissió del dia 17 d'octubre, amb una mitjana de 545.000 espectadors i una quota del 25,2%.
També cal remarcar el "Piromusical de la Mercè 2022", que, amb 670.000 espectadors i una quota del 31,4%, va fer el millor resultat des del 2017.
L'"APM?" més vist de l'any va ser el del dia 17 de gener, amb una mitjana de 474.000 espectadors i una quota del 19,1%. I el "Cuines" més vist va ser el del 19 de gener, amb 470.000 espectadors i una quota del 28,5%. Per la seva banda, "El llop" va aconseguir una mitjana de temporada de 290.000 espectadors i una quota del 13,7%.
La sèrie "Cucut" va tancar la temporada amb una mitjana de 314.000 espectadors i una quota del 13,6%. El capítol més vist va ser el del dia 28 de març, amb una mitjana de 446.000 espectadors i una quota del 18.7%. I pel que fa a "Caigut del cel", va finalitzar la temporada amb 289.000 espectadors i una quota del 14,7%. Per la seva banda, "Quanta guerra!" va aconseguir amb una mitjana de 342.000 espectadors i una quota del 18,4%. El capítol més vist va ser el del dia 5 d'octubre, amb una mitjana de 419.000 espectadors i una quota del 21,1%
Així mateix, aquest any també va destacar la minisèrie documental "3 dies d'agost", amb una mitjana de 313.000 espectadors, una quota del 18,2% i una audiència acumulada de 879.000 espectadors; i l'emissió de l'acte de commemoració dels 30 anys dels Jocs Olímpics de Barcelona, que va registrar una mitjana de 382.000 espectadors i una quota del 21,6%.
En l'apartat d'esports, la transmissió del Trofeu Joan Gamper va ser l'edició més vista des del 2015. El partit entre el Barça i el Pumas va obtenir una mitjana de 665.000 espectadors i una quota del 38,7%. La final de la Champions League Femenina entre el Barça i el Lió va registrar una mitjana de 510.000 espectadors i una quota del 33%. I el partit amistós dedicat a recaptar fons per l'ELA entre el Barça i el Manchester City va ser vist per 441.000 espectadors, amb una quota del 27,4%.
Finalment, l'edició d'enguany de "La Marató" va assolir una audiència acumulada d'1.852.000 espectadors. Va ser vista de mitjana per 218.000 espectadors i va fer una quota del 13,6%. I l'especial d'arrencada de la campanya "Quan el cor s'atura" va obtenir una mitjana 498.000 espectadors i una quota del 24%.
Un any més, TV3, també líder en digital i rècord de reproduccions
A internet, TV3 ha estat la cadena de televisió líder d'audiència a Catalunya el 2022. Segons Comscore, ha liderat tots els mesos dels quals disposa de dades (de gener a novembre), i ja en porta 67 de consecutius.
A Catalunya, ha obtingut una mitjana mensual de 2.382.000 d'usuaris únics. I a Espanya, TV3 ha tingut el 2022 una mitjana de 2.798.000 usuaris únics mensuals.
Segons dades d'Adobe Analytics, el 2022 ha estat l'any amb més reproduccions de vídeo en la història dels mitjans digitals de la CCMA. Durant el 2022 s'han fet 135 milions de reproduccions de vídeo a internet, un 2,6% més que l'any 2021.
El contingut més consultat de l'any ha estat l'atac de Rússia a Ucraïna, en directe minut a minut, amb més de 2 milions de pàgines vistes.
L'espai més vist de l'any ha estat la sèrie "Com si fos ahir", amb més de 14 milions reproduccions de vídeo en directe i a la carta.
L'emissió en directe amb més audiència de l'any va ser el Trofeu Joan Gamper, que va enfrontar el FC Barcelona i el Pumas, amb 144.400 usuaris únics i 309.800 reproduccions. Ha estat l'emissió en directe més vista des de l'octubre del 2017.
El vídeo a la carta més vist de l'any ha estat la segona part del capítol de "La noia de Portbou", de "Crims", amb més de 494.800 reproduccions a la carta. Els 12 vídeos de TV3 més vistos de l'any són, precisament, capítols de "Crims".
I pel que fa a les xarxes socials, segons dades de Kantar, s'han publicat 2,1 milions de missatges a Twitter sobre els programes de TV3. El programa de TV3 més comentat a internet ha estat "Preguntes freqüents", amb 264.900 missatges.
TV3 lidera el mes de desembre
TV3 tanca també el mes de desembre com a líder. La quota del mes, fins ahir dimecres, és del 13,2%. TV3 supera en 2,9 punts la cadena classificada en segona posició, La1; en 3,5 punts la tercera, Antena3, i en 4,9 punts la quarta, Telecinco.
La cadena ha estat líder 19 dies dels 28 que portem fins ahir dimecres. TV3 ha liderat el rànquing de programes diaris 21 d'aquests 28 dies i ha situat 20 programes en el rànquing del mes.
Entre els espais més vistos del desembre hi ha les diverses edicions dels "Telenotícies", "Curraràs", "Crims", "Joc de cartes", "Cuines", el concert de comiat de Joan Manuel Serrat, "Polònia", la pel·lícula "El metralla", el documental sobre Whitney Houston del "Sense ficció", el reportatge "Dones, vida, llibertat" del "30 minuts", "Com si fos ahir", "El misteri del cavall cendrós", "Està passant" o "Eufòria Dance".
TV3, amb una valoració de 8.4 punts, és la cadena generalista més ben valorada del mes de desembre, i puja una dècima en relació al novembre.
Els informatius de TV3 també es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb una puntuació de 8.4 punts.
Al desembre, líder també en digital
Pel que fa a les audiències digitals, al desembre s'han fet més de 10,5 milions de reproduccions de vídeo en directe i a la carta. L'emissió més vista en directe per internet del mes de desembre ha estat "La Marató", amb 24.400 usuaris únics. Els vídeos de "La Marató" els han vist prop de 68.800 usuaris únics que han fet més de 166.200 reproduccions (114.000 a la carta).
"Crims" ha estat el programa amb més audiència a la carta del mes. L'han vist més de 211.000 usuaris únics, que han fet 806.000 reproduccions. Els dos capítols del cas "Febamar" són els més vistos a la carta del mes i sumen un total de 348.700 reproduccions.
D'altra banda, 3,8 milions d'usuaris únics han visitat el portal de la CCMA. El 324.cat (la secció de Notícies del portal) ha tingut 1,6 milions d'usuaris únics. I Esport3.cat, la secció d'esports del portal de la CCMA, ha tingut 534.000 usuaris únics.
I a les xarxes socials, s'han publicat més de 166.000 missatges a Twitter sobre els programes de TV3. 28.600 corresponen a "La Marató" i 20.500, al "Polònia".
(Fonts: *Kantar, ind. 4 i + amb segones residències i convidats. Els programes que s'han emès en simultani per més d'una de les nostres cadenes i s'han vist per televisió apareixen al rànquing amb l'audiència total. **GfK és l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors. Algunes de les televisions públiques més importants d'Europa han fet servir l'estudi qualitatiu "Jurat d'espectadors", de GfK, com per exemple la britànica BBC, l'alemanya ZDF, la neerlandesa NPO, la irlandesa RTÉ, la belga VRT, la russa CTC i també la privada britànica ITV. Actualment, a més a més de TV3, la BBC i la neerlandesa NPO continuen fent-lo servir i s'hi han afegit les televisions públiques de Mèxic i de Singapur.)
#AudiènciesTV3