TV3 tanca l'estiu líder, amb el millor agost des del 2015

TV3 manté el lideratge durant 37 mesos seguits en un nou rècord i amplia la diferència respecte a la segona cadena del rànquing

TV3 és líder de l'agost i marca un nou rècord històric de lideratge mensual ininterromput, per 37è mes consecutiu, en el millor agost des del 2015. Amb una quota de l'11,7%, se situa a 1,4 punts de la cadena classificada en segon lloc i a 2,6 punts de la tercera. Durant aquest mes, TV3 també ha mantingut el lideratge a la franja del "prime time".

TV3 ha estat la cadena més vista 23 dies d'agost i ha liderat el rànquing de programes cada dia durant tot el mes, sempre amb alguna de les edicions del telenotícies. A més, 9 dels 10 programes més vistos del rànquing mensual són de la cadena.

Pel que fa a les dades qualitatives, TV3 continua sent la cadena generalista més ben valorada, amb un 8,4.

Els informatius, líders en totes les edicions amb bons resultats, es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu amb un índex del 8,6. També són líders en imparcialitat i credibilitat.

A més del lideratge diari dels telenotícies, destaquen les bones audiències dels programes del "prime time", com la sèrie "L'altra mirada", "Joc de cartes" d'estiu i "Res és impossible", i la nit especial dedicada a la fugida del rei emèrit. També se situa en una bona posició la sèrie de sobretaula "El Paradís de les Senyores".

Les audiències digitals sumen un total de 3,5 milions d'usuaris únics al web de la CCMA, la xifra més alta d'un mes d'agost, que representa un augment del 29% respecte al 2019. Les reproduccions de vídeo també pugen des de l'any passat i arriben als 7,3 milions, amb 571.000 de la sèrie "El Paradís de les Senyores", que situa 16 capítols entre els 20 vídeos més vistos a la carta.

 

TV3 torna a ser líder d'audiència del mes i tanca l'estiu amb el millor agost des de l'any 2015, segons dades de Kantar. Amb una quota de l'11,7%, marca un nou rècord històric de 37 mesos de lideratge ininterromput d'una cadena, amplia la distància fins a 1,4 punts respecte a la segona classificada, Telecinco, i se situa a 2,6 punts la tercera, Antena 3.

TV3 continua sent líder a la franja del "prime time", amb una quota del 14,6%, i amplia la diferència fins a 6 punts amb el canal que la segueix, Telecinco.

TV3 ha liderat l'audiència 23 dels 31 dies que té l'agost i ha encapçalat el rànquing dels programes més vistos del dia tot el mes, sempre amb una edició del telenotícies del migdia o del vespre.

També és la cadena generalista més ben valorada a l'agost, amb un índex del 8,4, segons el panel de GfK, l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors. Algunes de les televisions públiques més importants d'Europa que han fet servir l'estudi qualitatiu de GfK són la britànica BBC, l'alemanya ZDF, la neerlandesa NPO, la irlandesa RTÉ, la belga VRT, la russa CTC i també la privada britànica ITV. Actualment, a més de TV3, també el fan servir la BBC i la NPO, i s'hi han afegit les televisions públiques de Mèxic i de Singapur.

 

Els telenotícies lideren tot el mes amb resultats excel·lents

Un altre mes, els telenotícies es mantenen líders de les seves franges d'emissió i durant tot l'agost cada dia han encapçalat el rànquing dels programes més vistos: 11 el "TN vespre", 10 el "TN migdia", 6 el "TN cap de setmana" del vespre i 4 el "TN cap de setmana" del migdia.

En el rànquing mensual, 9 dels 10 programes més vistos són de TV3, amb quatre telenotícies en els primers llocs. El "TN vespre" del 31 d'agost en primera posició, amb una quota del 29% i 625.000 espectadors; el "TN migdia" del dia 31 en segon lloc, amb un 30,3% de quota i 543.000 espectadors; l'edició del vespre del "TN cap de setmana" del dia 30 se situa tercera, amb una quota del 24% i 542.000 espectadors, i l'edició del migdia del "TN cap de setmana" del dia 29 és quarta, amb un 28,4% de quota i 495.000 espectadors.

El "TN comarques" del 31 d'agost ha estat el desè programa més vist del mes, amb una quota del 21,9% i 321.000 espectadors.

Els telenotícies de TV3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb un índex de 8,6 segons el panel de GfK. A més, són líders en credibilitat, amb un 96,6%, i en imparcialitat, amb un 95,2%.

A l'agost, també va fer un bon resultat l'entrevista a Carles Riera, portaveu de la CUP-CC al Parlament, que el dia 28 va liderar la franja d'emissió amb una audiència de 210.000 espectadors i una quota del 9,9%.

 

Bon resultat dels programes del "prime time"

Entre els programes més vistos, hi ha espais de totes les temàtiques de la programació de TV3: entreteniment, ficció i documentals.

Els dos programes de la "Nit especial: la fugida del rei" van liderar còmodament el "prime time" del 4 d'agost. La reemissió del documental "El virus de la corona", amb 464.000 espectadors i una quota del 21,5%, va superar l'audiència del dia de l'estrena i es va situar en cinquena posició del rànquing mensual, amb una valoració global d'un 8,6 al panel de GfK. Pel que fa a la reemissió del reportatge "Joan Carles I: de peó a rei", va ser dotzena, amb 291.000 espectadors i una quota del 17,2%, amb un 8,3 de valoració.

L'emissió de "Res és impossible", amb Antonio Díaz, del dia 27, va obtenir el millor resultat des del 2018 i es va convertir en el tercer millor capítol de la història del programa de màgia. Amb 388.000 espectadors i una quota del 19,4%, va liderar la seva franja d'emissió i es va situar sisè al rànquing mensual, amb una valoració global d'un 8,4 al panel de GfK.

L'edició del "Joc de cartes" d'estiu, amb Marc Ribas, dedicat al restaurant amb més encant de la Costa Brava, emès el dia 19, va ser setè i va liderar la seva franja amb una audiència de 387.000 espectadors i una quota del 20.3%. En el rànquing, el segueix en vuitena posició l'espai "Cuines" del 31 d'agost, que ahir tornava a la programació liderant l'emissió amb la preparació d'una sopa minestrone de verdures d'estiu, amb 361.000 espectadors i un 19,9% de quota.

L'últim capítol de "L'altra mirada", emès el dilluns 31, ha estat el més vist de la sèrie, se situa en catorzè lloc del rànquing i lidera la franja, amb 288.000 espectadors i un 13,1% de quota. La sèrie tanca la temporada amb una audiència mitjana de 205.000 espectadors i una quota de l'11,5%

La pel·lícula "El despertar", que es va emetre el diumenge 2 d'agost, va obtenir 271.000 espectadors i una quota del 12,7%. Setzena al rànquing, va ser líder de la seva franja.

El programa "Zona zàping" del dia 21 va ser dinovè amb 255.000 espectadors i un 13,3% de quota, liderant còmodament la franja.

Entre els més vistos de l'agost, destaca el capítol de "Coolhunters" sobre tenir fills, emès el dia 18, que va obtenir una audiència de 236.000 espectadors, una quota de l'11,4% i va ser líder de la seva franja. I els dos especials d'esports "Barça en crisi" del dia 16 (amb 190.000 espectadors i un 10,2% de quota) i del dia 30 (amb 230.000 espectadors i un 10,6% de quota).

De la programació d'agost, també és destacable el bon resultat de la sèrie diària de sobretaula "El Paradís de les Senyores", que tanca la temporada amb una audiència de 207.000 espectadors i una quota del 13%, havent liderat la franja d'emissió cada dia durant tot el mes. El capítol més vist va ser el del dia 11, amb una audiència de 232.000 espectadors i una quota del 13,9%.

 

3,5 milions d'usuaris al portal de la CCMA i 7,3 milions de reproduccions de vídeo en el millor agost fins ara

Aquest agost, els usuaris de tv3.cat han fet 7,3 milions de reproduccions de vídeo en directe i a la carta, una xifra que representa el millor resultat d'un mes agost des que es tenen dades. L'emissió més vista en directe per internet ha estat l'especial "Barça en crisi - El cas Messi" i el "TN vespre" ha estat el programa amb més audiència del mes, seguit de "Joc de cartes" d'estiu, que té els tres vídeos més vistos a la carta de l'agost. La sèrie "El Paradís de les Senyores" ha estat el programa amb més reproduccions a la carta, 571.000 en total, i 16 capítols de la sèrie se situen en el rànquing dels 20 vídeos més vistos.

El portal de la CCMA ha tingut a l'agost una audiència de 3,5 milions d'usuaris únics, la millor dada d'un mes d'agost, que suposa un 29% més que el mateix mes de l'any passat. La secció de notícies, el 324.cat, registra prop de 2 milions d'usuaris únics, en la millor xifra d'un mes d'agost, i la secció d'esports, esport3.cat, obté un rècord d'audiència amb la xifra més alta des que es tenen dades.

 

 (Font: Kantar, ind. 4 i + amb segones residències i convidats)

 

tv3.cat

#audiènciesTV3

Anar al contingut