TV3 tanca la temporada líder en TDT i digital

TV3 acaba líder de la temporada, amb una quota del 14,5%. A més, també lidera durant 50 mesos consecutius les audiències digitals. El mes de juliol és el millor de la història en audiències digitals, amb rècords en reproduccions de vídeos i usuaris únics tant al portal de la CCMA com al 324.cat i a l'Esport3.cat. TV3 ocupa el segon lloc, aquest juliol, amb una quota del 12,7%. TV3 ha estat la cadena més vista 10 dies del mes de juliol i també ha liderat el rànquing de programes 24 dies del mes, i ho ha fet sempre amb un telenotícies. Vuit dels quinze programes més vistos del rànquing són de la cadena. Els informatius són líders en totes les edicions, amb excel·lents resultats, i es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu, amb un índex del 8,6. Aquest mes han destacat les estrenes de "Joc de cartes", "Canvi de xip", "22 de juliol i "El paradís de les senyores". TV3 continua sent la cadena generalista més ben valorada qualitativament, amb un 8,4

TV3 ha estat la cadena líder de la temporada, amb una quota del 14,5%. I, pel que fa a les audiències digitals, ja encadena 50 mesos consecutius com a líder, segons Comscore, amb una mitjana de 2,9 milions d'usuaris únics a Espanya.

Les reproduccions de vídeo en directe i a la carta superen els 121 milions de reproduccions. El "Com si fos ahir" té gairebé 11 milions de reproduccions, i el "Mic", més de 3 milions. Pel que fa als 10 vídeos més vistos, tots són capítols de "Crims", que ha tingut més de 2,5 milions de reproduccions, el doble que la temporada anterior. Després hi ha el documental "Balandrau" i l'esport de La Marató.

Audiències del juliol

TV3 acaba el juliol com la segona cadena més vista, segons dades de Kantar. Aquest juliol, TV3 ha aconseguit una quota del 12,7% i ha tingut una audiència acumulada de 4.589.000 espectadors. TV3 ha acabat al darrere de Telecinco, que ha tancat el mes amb un 14,8% de quota.

TV3 ha liderat l'audiència 10 dies dels 31 del mes de juliol i el rànquing dels programes més vistos del dia en 24 ocasions, i sempre ho ha fet amb una edició dels telenotícies.

També és la cadena generalista més ben valorada al juliol al panel de GfK, amb un 8,4. Segons aquest índex, també destaquen les valoracions en les transmissions esportives d'Esport3. GfK és l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors. Algunes de les televisions públiques més importants d'Europa han fet servir l'estudi qualitatiu "Jurat d'espectadors", de GfK, com, per exemple, la britànica BBC, l'alemanya ZDF, la neerlandesa NPO, la irlandesa RTÉ, la belga VRT, la russa CTC i també la privada britànica ITV. Actualment, a més de TV3, la BBC i NPO continuen fent-lo servir i s'hi han afegit les televisions públiques de Mèxic i de Singapur.

Excel·lents resultats dels informatius, líders de totes les edicions

Un mes més, els telenotícies es mantenen líders en totes les edicions i han encapçalat el rànquing dels programes més vistos del dia en 24 ocasions: 11 vegades el "TN vespre", 6 el "TN migdia", 4 el "TN cap de setmana vespre" i 3 el "TN cap de setmana migdia".

Vuit dels quinze programes més vistos del rànquing del mes són de TV3. El sisè espai més vist del rànquing és el "TN vespre" del 12 de juliol, amb una quota del 27,6% i 554.000 espectadors; el "TN cap de setmana vespre" del 25 de juliol va ser setè, amb 501.000 espectadors i un 24,4% de quota. El va seguir el "TN migdia" del 6 de juliol, amb 490.000 espectadors i una quota del 30,5%. I en desè lloc hi ha el "TN cap de setmana migdia" del 31 de juliol, amb una quota del 26% i 435.000 espectadors.

I, pel que fa al "TN comarques", el del 13 de juliol va ser el setzè més vist del mes, amb una quota del 31% i 369.000 espectadors, i continua com l'informatiu més ben valorat, segons el panel de GfK, amb un 8,9.

Els informatius de TV3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb un índex de 8,6, segons el panel de GfK.

Bons resultats de les estrenes d'estiu

Entre els programes més vistos, a banda dels telenotícies, hi ha espais de totes les temàtiques de la programació de TV3: entreteniment, sèries i documentals.

El "30 minuts" del dia 18 de juliol, amb "Anatomia de Vox", va ocupar l'onzè lloc, amb 408.000 espectadors, una quota del 18,7% i líder de la seva franja, i va ser el cinquè millor de la temporada. El "Cuines" del dia 12, en què Gessamí Caramés va preparar una vichyssoise fresca, va ser dotzè, amb una quota del 23,9% i 379.000 espectadors.

El "Polònia" especial pandèmia, del 8 de juliol, amb una quota del 16,1% i 371.000 espectadors, va ser el catorzè més vist del mes i té un 8,7 en qualitat. Tot seguit se situa "Moebius", la sèrie dels dilluns al prime time, que el 12 de juliol va fer una quota del 16,5% i 371.000 espectadors. A més, ha tancat la temporada, amb una quota mitjana del 15,3% i 371.000 espectadors, i una valoració qualitativa de 8,3 segons GfK.

Pel que fa a les estrenes, han destacat: "Joc de cartes estiu", en què Marc Ribas buscava el millor restaurant de cuina marinera de la Barceloneta i que va liderar la franja, amb una quota del 19,3% i 356.000 espectadors; la sèrie "22 de juliol", amb el capítol més vist emès el dia 19, amb una quota del 13,1% i 253.000 espectadors, i amb una valoració, segons GfK, de 8,1; "El paradís de les senyores", la sèrie de la sobretaula, que també ha tornat amb molt bons resultats i que va tenir el capítol més vist fins ara el dia 27, amb una quota del 14,9% i 221.000 espectadors, i que qualitativament té un 8,2. I, pel que fa a "Canvi de xip", el més vist es va emetre el dia 14, amb 278.000 espectadors i un 13,1% de quota. Té una valoració, segons GfK, de 8,1.

La cantada d'havaneres també va fer molt bon resultat, amb una quota del 16,1% i 284.000 espectadors, i que va liderar la franja i va ser la més vista des del 2017. El documental "Pere Aragonès, el president més jove" el van veure 263.000 espectadors i va fer un 12,1% de quota.

Aquest juliol ha continuat l'evolució positiva del "Com si fos ahir", la sèrie de la sobretaula. El capítol del 2 de juliol va ocupar el 24è lloc del rànquing, amb una quota del 20,1% i 313.000 espectadors.

I també ha destacat la transmissió del partit de pretemporada entre el Barça i l'Stuttgart, el primer de l'stage blaugrana a Alemanya, amb una quota del 19,9%, 273.000 espectadors i líder de la franja.

Juliol de rècords a les audiències digitals

Pel que fa a les audiències digitals, s'han fet 9,8 milions de reproduccions de vídeo, la dada més alta registrada en un mes de juliol, i un 24% més que el mateix mes de l'any 2020. "Com si fos ahir" ha estat el programa amb més audiència digital a la carta, amb més de 131.000 usuaris únics i més d'un milió de reproduccions. Els 12 vídeos més vistos del mes a la carta han estat de la sèrie de la sobretaula.

I el programa més vist en directe va ser la final de la Copa Amèrica de futbol, entre el Brasil i l'Argentina, amb 84.000 usuaris únics. També va ser la segona emissió més vista de la temporada, només superada per l'especial eleccions 14F.

El portal de la CCMA va tenir 4,3 milions d'usuaris únics, un 14% més que el juliol passat, i supera per primera vegada en un mes de juliol els 4 milions. Aquest juliol han obtingut les millors dades respecte al mateix mes tant el 324.cat, amb una audiència digital de més de 2,5 milions d'usuaris únics, com la secció d'esports del portal de notícies, que fa una audiència digital de 597.000 usuaris únics, la segona millor dada històrica.

I, pel que fa a les xarxes socials, la conversa social sobre els programes de TV3 ha generat més de 130.000 missatges a Twitter. I "Preguntes freqüents" ha estat el programa més comentat del mes a Twitter, amb 24.000 missatges.

(Font: Kantar, ind. 4 i + amb segones residències i convidats. Els programes que s'han emès en simultani per més d'una de les nostres cadenes i s'han vist per televisió apareixen al rànquing amb l'audiència total.)

(Font: Comscore MMX. Mitjana mensual de setembre 2020 a juny 2021)

tv3.cat

 

Anar al contingut