TV3 tanca el 2019 com a líder, amb el millor resultat des del 2010

TV3 tanca el 2019 amb una quota del 14,6%, obté novament el lideratge absolut anual i aconsegueix un nou rècord com a líder a Catalunya per desè any consecutiu, amb la millor quota des del 2010. També lidera les dues franges de més consum: el "day time" i el "prime time". TV3, la cadena més vista al desembre, amb una quota del 15,2%, a 3,9 punts de la cadena classificada en segon lloc. L'últim dia de l'any, el 31 de desembre, TV3 també va ser líder destacada amb una quota del 16,4%. Les Campanades de Cap d'Any van ser l'espai més vist del dia, amb una audiència de 643.000 espectadors i una quota del 32,8%. TV3 situa 27 programes en el rànquing dels 40 amb més audiència de l'any, i continua sent l'única cadena que té els informatius entre els programes més vistos. TV3 ha liderat 308 dies de l'any, un nou rècord històric de la cadena. Els "Telenotícies" són líders i dupliquen l'audiència dels informatius de les altres cadenes, i creixen respecte de l'any passat. A més, són líders en credibilitat i en imparcialitat. La valoració qualitativa de TV3 manté el rècord assolit l'any passat en el panel GfK, amb un índex qualitatiu de 8,5, i es manté com la cadena generalista més ben valorada. El canal 3/24 continua liderant els canals temàtics de notícies i aconsegueix una quota del 2,2%, nou rècord històric. TV3 ha estat la cadena líder d'audiència a internet a Catalunya el 2019 i ha augmentat un 11% en usuaris únics. Han obtingut les millors dades tant a Catalunya com a Espanya. Les reproduccions de vídeo han arribat gairebé als 125 milions.

Segons dades de Kantar, TV3 tanca l'any 2019 més líder, amb una quota anual del 14,6%, a una distància de 3,6 punts respecte de la segona classificada, Telecinco, i a 5 punts de la tercera, Antena3. D'aquesta manera, TV3 bat un nou rècord i es converteix en la primera televisió que aconsegueix ser líder deu anys seguits a Catalunya, i fa el millor resultat des del 2010. En aquests 10 anys situada en primera posició, TV3 ha liderat 98 mesos del total de 120, els 29 últims de manera consecutiva, i ha establert un nou rècord de mesos consecutius de lideratge.

TV3 ha liderat 308 dies de l'any, i fa un nou rècord. En 357 dies, el programa més vist de la jornada ha estat de TV3, 332 dels quals ha estat alguna de les edicions dels "Telenotícies". L'any 2019, TV3 ha liderat les dues franges de més consum del dia, el "day time", entre les 8 del matí i les 9 del vespre, amb una quota del 14,6%; i el "prime time", de dilluns a diumenge, amb una quota del 16,6%, el millor "prime time" d'aquests 10 anys.

El 2019, TV3 ha situat 27 programes al rànquing dels espais més vistos de l'any. En aquesta llista apareixen programes de tots els gèneres que emet la cadena. El primer lloc és per "E19: els resultats", que es va emetre el 28 d'abril amb motiu de les eleccions generals. En tercer lloc es troba el partit de la Copa del Rei, que van jugar el Barça i el Reial Madrid, el 6 de febrer.  

TV3 torna a ser l'única cadena que situa els seus informatius en el rànquing dels espais més vistos de l'any, amb el "TN vespre" i el "TN cap de setmana vespre" als primers llocs de la llista. També hi apareixen alguns especials informatius, com els del 28 d'abril amb la cobertura de les eleccions generals o els de la sentència del judici del Procés, del 14 d'octubre.

A la llista també ocupen un espai destacat el "Polònia", "El foraster", el "30 minuts", amb el reportatge "Sentenciats" i el "Sense ficció" titulat "1-O: Cas obert". També hi apareixen l'"APM?", l'"Està passant" i el "Joc de cartes", entre d'altres. A més, ocupa un lloc destacat l'entrevista al president de la Generalitat, Quim Torra, del dia 17 d'octubre. Així mateix, la transmissió de les Campanades de Cap d'Any també s'ha colat a la llista dels espais més vistos del 2019.

 

Els informatius de TV3, líders d'audiència, en credibilitat i en qualitat

L'actualitat continua centrant l'interès de l'audiència i consolida TV3 com un referent informatiu.

TV3 continua sent l'única cadena que situa els seus telenotícies en el rànquing anual dels 40 programes més vistos, dupliquen l'audiència dels informatius de les altres cadenes i creixen respecte de l'any passat. La valoració qualitativa també és molt destacada, ja que els informatius de TV3 són els més ben valorats pels espectadors que participen en el panel de l'empresa GfK: a més de liderar en credibilitat, amb un 96,1%, i imparcialitat, amb un 93,8%, també aconsegueixen un índex qualitatiu del 8,6, i mantenen el rècord de l'any passat. Aquest bon resultat qualitatiu dels informatius queda reforçat amb l'índex mitjà de TV3, que durant el 2019 ha mantingut el rècord històric de la valoració de la programació amb l'índex qualitatiu de 8,5 que va aconseguir l'any passat, i es manté com la cadena generalista més ben valorada.

El 3/24 tanca l'any com a líder dels canals informatius amb una quota del 2,2%, un nou rècord històric. Com a canal de referència, el 3/24 ha seguit l'actualitat i ha fet cobertures extraordinàries amb un excel·lent resultat d'audiència.

 

Líder, també, l'últim dia de l'any

TV3 també va liderar l'audiència del darrer dia de l'any, el 31 de desembre, amb una quota una quota del 16,4%. Les Campanades de Cap d'Any, presentades per Toni Cruanyes, Maria Fernández Vidal i Tomàs Molina, van ser l'espai més vist del dia, amb una audiència de 643.000 espectadors i una quota del 32,8%. El va seguir, en segona posició el "TN migdia", que va ser vist per 513.000 espectadors i va obtenir una quota del 29,7%.

Al rànquing dels espais més vistos del dia també es van situar entre els sis primers, l'especial de Cap d'Any de "Polònia", en quarta posició, l'"APM?" i el "TN vespre", en cinquena i sisena posició respectivament.

 

Un any de rècords també a internet

A internet, TV3 ha estat la cadena de televisió que ha liderat l'audiència a Catalunya el 2019. Ha estat líder tot l'any, tots els mesos dels quals es disposa de dades (de gener a novembre) segons Comscore. A Catalunya, ha obtingut una audiència de 2.190.000 usuaris únics mensuals, el que suposa un increment de l'11% respecte de l'any passat, i a Espanya, de 2.675.000, un 17% més que el 2018. Són les millors dades mai obtingudes.

Segons dades d'Adobe Analytics, les reproduccions de vídeo han estat gairebé 125 milions, un 13% més que el 2018. El programa més vist de l'any ha estat la sèrie "Com si fos ahir", que ha acumulat gairebé 15 milions de reproduccions. El vídeo a la carta que han vist més usuaris ha estat el capítol "Emma" de la sèrie "Les de l'hoquei", amb 87.500 usuaris únics. Però el vídeo amb més reproduccions ha estat "La cançó del Mic", que ha acumulat més de 291.000 reproduccions. 

L'emissió en directe més vista del 2019 va ser el partit de futbol de la Supercopa de Catalunya entre el Barça i el Girona, que va aplegar més de 142.000 usuaris únics.

Pel que fa al mes de desembre, i segons Adobe Analytics, s'han fet més de 9 milions de reproduccions de vídeo, un 11% més que al desembre del 2018. "La Marató" ha estat el programa amb més audiència digital del mes: ha estat vist per 160.000 usuaris únics i ha tingut 322.000 reproduccions. També ha estat l'emissió en directe més vista del mes. El vídeo més vist a la carta del desembre ha estat el capítol dedicat a Llívia d'"El foraster", amb 40.620 usuaris únics i de 73.550 reproduccions.

El portal web de la CCMA ha registrat un increment d'audiència d'un 21% respecte al desembre del 2018, amb prop de 3,5 milions d'usuaris únics. El 324.cat (secció de notícies del portal) obté una audiència digital un 26% per sobre del desembre del 2018, amb 1,3 milions d'usuaris únics.

TV3, líder 10 anys consecutius

TV3 acaba el 2019 com a líder, fita que assoleix per desè any consecutiu. A més, en aquesta dècada, és líder de les franges de "day time" i també de "prime time".

Entre els programes més vistos durant aquests 10 anys hi ha esports, informatius i també entreteniment. El més vist va ser el partit de la Lliga de Campions entre el Reial Madrid i el Barça que es va jugar el 27 d'abril del 2011. Era l'anada de les semifinals de la Lliga de Campions en què els blaugrana es van imposar als blancs al Santiago Bernabéu per 0 a 2 i van deixar encaminat el seu pas a la final. El matx el van veure 2.558.000 espectadors i va fer una quota espectacular del 71,3%.

El programa informatiu més vist en aquests 10 anys ha estat el "Ple al Parlament de Catalunya" del dia 10 d'octubre del 2017, amb una quota del 52,3% i 1.619.000 espectadors.

I pel que fa a l'entreteniment, el més ben situat és el "Crackòvia" del 17 de maig del 2010, amb 1.399.000 espectadors i un 39,3% de quota.


TV3 lidera el mes de desembre

TV3 tanca també el mes de desembre com a líder. La quota del mes és del 15,2%, 3,9 punts per sobre de la cadena classificada en segona posició, Telecinco, i a 6,7 punts de la segona, Antena3. A més, TV3 ha liderat 26 dels 31 dies del mes.

15 dels 20 programes més vistos del mes de desembre són de TV3, amb el "TN cap de setmana vespre" del dia 15 en primer lloc, seguit del "TN vespre" del dia 9, "El foraster" del dia 9, amb Llívia com a protagonista, les Campanades de Cap d'Any i el "Polònia", del 19 de desembre.

Altres espais que apareixen al rànquing dels programes més vistos de desembre són el "TN migdia" del 31 de desembre, "APM?", el "TN cap de setmana migdia", "Està passant", "Joc de cartes", "Gent de mercats", "30 minuts" o "Sense ficció". I destaca, al lloc 22 del rànquing, "La Marató" que es va celebrar el 15 de desembre.

Al desembre, TV3 manté una valoració qualitativa al panel GfK, de 8,5. Els informatius de TV3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb un 8,6, i a distància dels informatius de la resta de cadenes. Els "Telenotícies" també son líders en imparcialitat, amb un 94,5%.

El concert de Sant Esteve és el programa més ben valorat del mes, amb un 9,2, seguit pel "TN comarques" i "La Marató", tots dos amb un 9,1.

(Font: Kantar, ind. 4 i +)

tv3.cat

Anar al contingut