TV3, líder del prime time, amb una quota del 14,8%, en un mes marcat per l'Eurocopa de futbol

TV3 continua liderant la franja del prime time, amb una quota del 14,8%. TV3 ocupa el segon lloc, aquest juny, amb una quota del 13,9%, la mateixa que el mes anterior. TV3 ha estat la cadena més vista dotze dies del mes de juny i també ha liderat el rànquing de programes vint-i-tres dies del mes, i ho ha fet sempre amb un telenotícies. Sis dels deu programes més vistos del rànquing són de la cadena. Els informatius són líders en totes les edicions, amb excel·lents resultats, i es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu, amb un índex del 8,6. Aquest mes han destacat els especials "La Marató de TV3 puja al cotxe: la xifra final", la cursa l'Olla de Núria, "Messi, el desè art", "Bona gent" i l'entrevista al major Trapero. TV3 continua sent la cadena generalista més ben valorada qualitativament, amb un 8,5. I, pel que fa a audiències digitals, el portal de la CCMA, el 324.cat i Esport3.cat obtenen bons resultats aquest mes de juny. I "Com si fos ahir" és el més vist a la carta

TV3 acaba el juny com la segona cadena més vista, segons dades de Kantar, en un mes marcat per l'Eurocopa de futbol. Aquest juny, TV3 ha aconseguit una quota del 13,9% –de fet, la mateixa que el mes anterior– i ha tingut una audiència acumulada de 4.610.000 espectadors. TV3 ha acabat per darrere de Telecinco, que ha tancat el mes amb un 14,4% de quota.

TV3 continua sent líder en la franja del prime time, amb una quota del 14,8%, i supera per dues dècimes la segona classificada, Telecinco.

TV3 ha liderat l'audiència dotze dies dels trenta del mes de juny i el rànquing dels programes més vistos del dia en vint-i-tres ocasions, i sempre ho ha fet amb una edició dels telenotícies.

També és la cadena generalista més ben valorada al juny, al panel de GfK, amb un 8,5. Segons aquest índex, també destaquen les valoracions en les transmissions esportives d'Esport3. GfK és l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors. Algunes de les televisions públiques més importants d'Europa han fet servir l'estudi qualitatiu "Jurat d'Espectadors", de GfK com, per exemple, la britànica BBC, l'alemanya ZDF, la neerlandesa NPO, la irlandesa RTÉ, la belga VRT, la russa CTC i també la privada britànica ITV. Actualment, a més de TV3, la BBC i NPO continuen fent-lo servir i s'hi han afegit les televisions públiques de Mèxic i de Singapur.

Excel·lents resultats dels informatius, líders de totes les edicions

Un mes més, els telenotícies es mantenen líders en totes les edicions i han encapçalat el rànquing dels programes més vistos del dia en vint-i-tres ocasions: tretze vegades el "TN vespre", cinc el "TN migdia", quatre el "TN cap de setmana vespre" i una el "TN cap de setmana migdia".

Sis dels deu programes més vistos del rànquing del mes són de TV3. El tercer espai més vist del rànquing és el "TN vespre" de l'1 de juny, amb una quota del 26% i 607.000 espectadors; el "TN cap de setmana vespre" del 6 de juny va ser cinquè, amb 579.000 espectadors i un 24,5% de quota. El sisè va ser el "TN migdia" del 23 de juny, amb 558.000 espectadors i una quota del 33%. I en vuitè lloc es troba el "TN cap de setmana migdia" del 19 de juny, amb una quota del 28,5% i 461.000 espectadors.

I pel que fa al "TN comarques", el del 14 de juny va ser el vint-i-unè més vist del mes, amb una quota del 24,5% i 338.000 espectadors, i continua com l'informatiu més ben valorat –segons el panel de GfK–, amb un 8,9.

Els informatius de TV3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb un índex de 8,6, segons el panel de GfK.

Bons resultats dels programes especials i de "Com si fos ahir"

Entre els programes més vistos –a banda dels telenotícies– hi ha espais de totes les temàtiques de la programació de TV3: entreteniment, sèries i documentals.

El "Polònia" del 10 de juny, amb una quota del 20,4% i 475.000 espectadors, va ser el setè més vist del mes i té un 8,7 en qualitat. El novè lloc l'ocupa l'entrevista que Fàtima Llambrich va fer al major Trapero, amb una quota del 20,5%, 460.000 espectadors i líder de la franja. A més, va fer una audiència acumulada de 841.000 espectadors.

El "Cuines" del 21 de juny, en què Marc Ribas va preparar un suflé de pèsols i pernil, va ser dotzè, amb una quota del 26,3% i 413.000 espectadors. En catorzè lloc es col·loca "Moebius", la sèrie dels dilluns al prime time, que el 21 de juny va fer una quota del 15,8% i 390.000 espectadors.

L'especial "Bona gent", amb Quim Masferrer, que es va emetre el 27 de juny, va ser setzè, amb una quota del 16,5%, 382.000 espectadors i una audiència acumulada de 685.000 espectadors. I pel que fa a la valoració qualitativa té un 8,3, segons el GfK.

El documental del departament d'Esports "Messi, el desè art" va ser líder de la franja, amb una quota del 14,7%, 308.000 espectadors i un 8,7 de qualitat. La transmissió de la cursa l'Olla de Núria, que es va disputar el 13 de juny, va fer una quota del 12,9% i la van veure 66.000 espectadors. A més, va fer una audiència acumulada de 289.000 espectadors i la valoren amb un excel·lent, un 9,7.

També destaca aquest juny l'especial "La Marató de TV3 puja al cotxe: la xifra final", que va liderar el prime time de l'11 de juny, amb 289.000 espectadors, un 13,5% de quota i una audiència acumulada de 601.000 espectadors. I pel que fa a l'índex qualitatiu, té un 8,8. I la gala dels Premis el Temps de les Arts, va fer una quota del 13,3%, 218.000 espectadors i una audiència acumulada de 469.000 espectadors. A més, està molt ben valorat: amb un 8,5

Aquest juny destaca l'evolució positiva que ha tingut "Com si fos ahir", la sèrie de la sobretaula, que aquest mes s'acaba amb una quota mitjana del 19,9%, la més alta de la temporada. Una dada que ha anat en augment mes a mes. El capítol del 21 de juny va fer el rècord de quota de la temporada, amb un 23,7% i la tercera millor dada, amb 376.000 espectadors.

El portal de la CCMA obté bons resultats i "Com si fos ahir" és el més vist a la carta

Pel que fa a les audiències digitals, s'han fet més de 9,8 milions de reproduccions de vídeo, un 7% mes que el juny de l'any passat. "Com si fos ahir"  ha estat el programa amb més audiència digital a la carta, amb 147.000 usuaris únics i 1,2 milions de reproduccions. El vídeo més vist del mes ha estat el capítol 720 de la sèrie de la sobretaula, que es va emetre el 21 de juny, amb 76.000 reproduccions.

I el programa més vist en directe va ser la final four de la Champions d'handbol, amb gairebé 20.500 usuaris únics.

El portal de la CCMA va tenir 4,1 milions d'usuaris únics, un 13% més que el juny passat. El 324.cat obté una audiència digital de 2,3 milions d'usuaris únics, un 28% més que el mateix mes de l'any anterior. La secció d'esports del portal de notícies fa una audiència digital de 585.000 usuaris únics, el triple que el juny del 2020.

I pel que fa a les xarxes socials, la conversa social sobre els programes de TV3 ha generat més de 231.000 missatges a Twitter. I "Preguntes freqüents" ha estat el programa més comentat del mes a Twitter, amb 73.700 missatges.

(Font: Kantar, ind. 4 i + amb segones residències i convidats. Els programes que s'han emès en simultani per més d'una de les nostres cadenes i s'han vist per televisió apareixen al rànquing amb l'audiència total.)

tv3.cat

Anar al contingut