TV3, líder del març per vuitè mes consecutiu, amb una quota del 14,8%, i rècord històric de valoració qualitativa

TV3 és líder absoluta del març, per vuitè més consecutiu, amb una quota del 14,8%, a més de 5 punts de la cadena classificada en segon lloc. TV3 creix respecte al mes de febrer i és la cadena que guanya més audiència. El març ha estat el segon millor mes de la temporada, darrere de l'octubre. TV3 assoleix la millor arrencada des del 2012 en aquest primer trimestre. TV3 aconsegueix al març el rècord històric de valoració qualitativa, segons el GFK, amb una puntuació del 8,5. Mai abans cap cadena generalista havia aconseguit aquesta valoració. Continua també el lideratge destacat de TV3 en les franges de "day time" i "prime time". TV3 ha estat la cadena més vista 30 dies dels 31 del mes de març, i també ha liderat el rànquing de programes en 31 ocasions. 18 dels 20 programes més vistos del mes són de TV3.

Els informatius són líders en totes les seves edicions. Encapçalen cada dia el rànquing dels programes més vistos, amb una audiència mitjana de més del 25%. A més, es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu, amb un índex del 8,6, el més alt de la seva història, i també són líders en credibilitat, amb una puntuació del 96,0%.El canal informatiu 3/24 assoleix la seva millor arrencada de la història en aquest primer trimestre, amb un 2,0% de quota mitjana. "Joc de cartes", estrenat aquest mes de març, ha fet el seu rècord històric en el segon capítol de la temporada, amb un 20,4%, superant l'estrena i tots els programes de la primera temporada."Com si fos ahir" ha fet rècord de temporada aquest març, i "Preguntes freqüents" lidera per 27a setmana consecutiva la seva franja, i TV3, els dissabtes.Líders a internet. El portal de la CCMA registra un creixement del 26% respecte al març de fa un any, amb 3,4 milions d'usuaris únics. El consum de vídeo en directe i a la carta ha superat els 10,7 milions de reproduccions aquest mes, un 44% més que el març de l'any passat.

TV3 ha tornat a acabar el mes com a líder destacada d'audiència, segons dades de Kantar Media. Aquest mes de març, TV3 ha aconseguit una quota del 14,8%, a molta distància de la resta de cadenes i amb el segon millor resultat de la temporada, darrere de l'octubre del 2017. Així mateix,TV3 ha superat en 5,3 punts la segona cadena classificada, Antena3, i en 5,4, la tercera, Telecinco, i és l'única cadena amb el doble dígit.

També es manté el lideratge de TV3 en les franges de "day time", amb una quota del 14,8% i a 4,3 punts per sobre de la cadena classificada en segon lloc, i de "prime time", amb una quota del 16,3%, i supera en 6,5 punts la segona classificada.

TV3 ha liderat l'audiència durant 30 dies dels 31 del mes de març i el rànquing dels programes més vistos del dia també en 31 ocasions. TV3 ha tornat a ser la cadena generalista més ben valorada al març, amb un 8,5 al panel de GFK, empresa independent d'estudis de mercat. Tot un rècord històric perquè mai cap cadena generalista havia aconseguit aquesta valoració.

Els informatius lideren totes les edicions i són els més ben valorats en qualitat i credibilitat

Els telenotícies es mantenen líders en totes les seves edicions i, a més, milloren els del cap de setmana les dades de febrer. Els informatius han encapçalat el rànquing dels programes més vistos del dia en 28 ocasions, 18 de les quals ho ha fet el "TN vespre". L'edició del "TN cap de setmana vespre" del 25 de març, amb la detenció de Carles Puigdemont, va fer el rècord de la temporada, superant les del mes d'octubre, amb 927.000 espectadors i una quota del 33,2%.  Totes les edicions dels telenotícies apareixen en el rànquing dels programes més vistos del mes.

Els informatius de TV3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb un índex de 8,6, segons el panel de GFK, el més alt de la seva història. Els telenotícies de TV3 també són líders en credibilitat, amb un 96,0%.

Pel que fa al canal 3/24, ha tancat el mes de febrer amb una quota del 2,2%. A més, ha fet la millor arrencada de la història aquest primer trimestre, amb una quota mitjana del 2,0%.                                           

Els telenotícies i els principals espais de la graella de TV3 entre els més vistos

TV3 ha situat 26 programes a la llista dels 40 espais més vistos del mes, 18 dels quals es troben entre els 20 primers del rànquing.

La llista l'encapçala el "TN cap de setmana vespre" del 25 de març amb la detenció de Carles Puigdemont, amb 927.000 espectadors i una quota del 33,2%, fent el rècord de la temporada.

A banda de les diferents edicions dels telenotícies, la llista dels programes més vistos del mes la completen els principals espais de la graella de TV3.

L'edició de "Polònia" de l'1 de març s'ha situat en el cinquè lloc del rànquing, amb una audiència de 675.000 espectadors i una quota del 23,0%. El programa és un dels més ben valorats al panel de GFK, amb una puntuació de 8,8.

El setè lloc del rànquing és per la transmissió del partit de la Lliga de Campions entre el PSG i el Reial Madrid del 6 de març, amb una quota del 21,9% i 635.000 espectadors, superant la transmissió d'Antena3 i sent el partit més vist de la temporada sense que jugui el Barça.

"Està passant", l'onzè espai més vist de març, ha tancat el mes amb una quota del 17,7% i 377.000 espectadors. Al panel GFK, el programa obté una valoració qualitativa de 8,8.

L'estrena de la segona temporada de "Joc de cartes" ha estat tot un èxit, millorant la temporada anterior. El segon capítol amb una quota del 20,4% i 467.000 espectadors ha batut el rècord de les dues temporades, i s'ha situat en el 17è lloc del rànquing dels més vistos.

Els dissabtes, "Preguntes freqüents" no ha deixat escapar cap dia el lideratge, i ja són 27 setmanes consecutives, en què també lidera TV3 el dia. Amb una mitjana de 371.000 espectadors i una quota del 20,3% supera, a molta distància, el segon classificat en la mateixa franja. També és un dels espais més ben valorats qualitativament, amb un 8,8.

"Com si fos ahir", la sèrie de la sobretaula va fer rècord de la temporada amb el capítol del 21 de març, amb 355.000 espectadors i una quota del 22,1%.

La sèrie dels dilluns "Benvinguts a la família", en quinzena posició de la llista dels programes més vistos del mes, és líder de la seva franja.

El  "30 minuts" també apareix a la llista dels programes més vistos del mes. En concret, el "30 minuts" del 4 de març, titulat "Pantalles addictives", que va fer el millor resultat de l'any amb una quota del 17,0% i 507.000 espectadors. A més, el programa té una molt bona valoració qualitativa amb un 8,8.

El "Tot es mou"  bat el rècord de la temporada amb 346.000 espectadors i un 21,7% de quota, el 23 de març, i d'aquesta manera supera els millors resultats del seu antecessor, "Tarda oberta", fins i tot del mes d'octubre. I lidera la seva franja.

Per altra banda, "Cases d'algú" va finalitzar la temporada com a líder de la franja amb 361.000 espectadors i un 14,6% de quota.

També destaca el bon resultat del documental que va emetre el 33 titulat "12 d'octubre: la cultura de l'odi i legítima autodefensa", amb 101.000 espectadors i un 4,5%.

Líders a internet

Durant aquest mes de març, el consum de vídeo en directe i a la carta ha estat de més de 10,7 milions de reproduccions, una xifra que suposa un increment del 44% respecte al mateix mes de l'any passat. El programa amb més audiència a la carta ha estat "Com si fos ahir", amb més d'un milió de reproduccions. Els vídeos en directe més vistos del mes han estat el partit de la Supercopa Catalunya que van jugar el Barça i l'Espanyol amb més de 50.000 usuaris únics i 78.800 reproduccions, i l'"Especial informatiu debat d'investidura", del 22 de març, amb 48.326 usuaris únics.

"Joc de cartes" ha començat la segona temporada amb força i ha situat els dos primers capítols com els més vistos en directe del programa. El segon capítol, "El millor restaurant amb calçots del camp de Tarragona", ha fet el rècord històric d'audiència en directe del programa, amb gairebé 5.000 usuaris únics i més de 6.000 reproduccions.

El "Preguntes freqüents", amb Laura Rosel, és el tercer programa més comentat a Twitter a tot Espanya, segons dades de Kantar Media, amb 172.200 missatges que van generar més de 13,9 milions d'impressions.

El portal de la CCMA, amb 3,4 milions d'usuaris únics, ha tingut un increment del 26% respecte del mes de març de l'any passat. La secció de "Notícies" del portal (324.cat), amb 1,4 milions d'usuaris únics, representa un increment d'un 80% respecte al mateix mes de l'any passat.

(Font: Kantar Media, ind. 4 i +)

tv3.cat

Anar al contingut