TV3, líder del març, amb el millor primer trimestre dels últims 9 anys

TV3 és líder del març per vintè mes consecutiu, amb una quota del 15%, a molta distància del segon classificat. TV3 fa el millor primer trimestre des del 2010 i, amb 20 mesos consecutius de lideratge, fa el seu rècord. Continua també el lideratge de TV3 en la franja del "day time" i del "prime time", amb comoditat. TV3 ha estat la cadena més vista 30 dies dels 31 del mes de març, i també ha liderat el rànquing de programes en 30 ocasions. 12 dels 15 programes del rànquing dels més vistos són de TV3. Els informatius són líders en totes les seves edicions i es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu, amb un índex del 8,6, i també són líders en imparcialitat i credibilitat. TV3 és la cadena més ben valorada qualitativament. El Campionat de MotoGP fa molt bon resultat i lidera la franja. La cursa de MotoGP fa una quota del 18% i se situa entre els més vistos.

Bon resultat de les estrenes, amb el "No pot ser"" i "El celobert". També del "Quatre gats", de l'amistós entre Catalunya i Veneçuela i la Supercopa Catalunya, que estan entre els més vistos del mes.Excel·lent resultat de la programació especial de la Setmana de les Dones, amb "La nit temàtica, "La dona del segle" com "La gran pel·lícula" més vista de la temporada i el quart millor "30 minuts" de la temporada.Mes de rècords per al 3/24, amb el millor març de la seva història, el millor mes, des de l'octubre del 2017 i el millor primer trimestre de la història, amb una quota del 2,4%.I pel que fa a audiències digitals, creix el consum de vídeo i fa la millor dada des de l'octubre del 2017. I més de 3.500.000 usuaris únics han visitat el portal de la CCMA, la millor dada des del novembre del 2017.

TV3 ha tornat a acabar el mes com a líder d'audiència, segons dades de Kantar Media, i ja són vint mesos consecutius, el rècord de la cadena. Aquest març, TV3 ha aconseguit una quota del 15%, el millor març des del 2012, i el millor trimestre des del 2010. Ha superat en 4,7 punts la segona cadena classificada, Antena3, i en 4,8 punts, la tercera, Telecinco.

TV3 continua sent líder en les franges de "day time", amb una quota del 15,2%, 3,9 punts per sobre de la cadena classificada en segon lloc, Antena3, i de "prime time", amb una quota del 16,2%, i supera en 5,4 punts la segona classificada, Telecinco.

TV3 ha liderat l'audiència durant 30 dies dels 31 del mes de març i el rànquing dels programes més vistos del dia en 30 ocasions, és a dir, tot el mes menys un dia. També és la cadena més ben valorada al març, al panel de GfK, amb un 8,5. GfK és l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors per a les principals televisions europees (BBC, ITV, ZDF, RTÉ, VRT, CTC, etc.).

Els informatius, líders en totes les edicions i els més ben valorats en qualitat,  imparcialitat i credibilitat

Un mes més, els telenotícies es mantenen líders en totes les edicions i han encapçalat el rànquing dels programes més vistos del dia en 29 ocasions, 20 de les quals ho ha fet el "TN vespre"; 8 el "TN cap de setmana vespre" i 1 el "TN cap de setmana migdia. 12 dels 15 programes més vistos del rànquing del mes són de TV3, i es troba en primer lloc el "TN vespre" del 4 de març, amb 909.000 espectadors i una quota del 30,5%. El tercer és el "TN cap de setmana vespre" del dia 3, amb una quota del 21,6% i 625.000 espectadors. El "TN migdia" del dia 4 és el cinquè més vist, amb una quota del 29,6% i 538.000 espectadors. En tretzè lloc hi ha el "TN migdia cap de setmana" del dia 9, amb 439.000 espectadors i un 27,2% de quota.

Els informatius de TV3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb un índex de 8,6, segons el panel de GfK. El "TN comarques", amb un 9,0, és l'informatiu més ben valorat i va fer el segon millor resultat de temporada el dia 6, amb 360.000 espectadors i un 22,5% de quota. Els telenotícies de TV3 també són líders en imparcialitat, amb un 93,8% i líders, en credibilitat, amb un 96,1%.

El canal 3/24 també fa el millor mes de març de la seva història amb un 3,1% de quota, el millor més des d'octubre del 2017 i el millor primer trimestre de la seva història, amb un 2,4% de quota.

Bon resultat de les estrenes i del futbol

12 dels 15 programes més vistos del mes són de TV3. Entre els programes més vistos, a banda dels telenotícies, hi ha espais de totes les temàtiques de la programació de TV3: entreteniment, esports, sèries i documentals.

El segon programa més vist del mes és el "Polònia" del dia 7. Amb una quota del 22,7% i 650.000 espectadors. L'"Està passant" que es va emetre el dia 4 va ser sisè, amb 537.000 espectadors i un 21,5% de quota, a més, té una valoració qualitativa en el panel GfK del 8,8. El va seguir el "Quatre gats", en què Ricard Ustrell va conversar amb Arnaldo Otegi i Baltasar Garzón, que es va emetre el 3 i van seguir 501.000 espectadors i va fer una quota del 16,9%, el segon més vist després del de Carles Puigdemont.  

El partit amistós entre Catalunya i Veneçuela, va ocupar el vuitè lloc del rànquing, amb una quota del 18% i 487.000 espectadors. També va fer molt bon resultat el partit de la Supercopa Catalunya, entre el Barça i el Girona, amb una quota del 19,5% i 305.000 espectadors.

El novè lloc va ser per al "30 minuts" "Viure de la renda bàsica", amb una quota del 16% i 472.000 espectadors, va ser el tercer més vist de la temporada.

El campionat de MotoGP, que va tornar a TV3 amb el Gran Premi de l'Argentina, va fer un bon resultat i va liderar la franja, amb resultats destacats de la cursa de MotoGP, amb una quota del 18% i 421.000 espectadors, el quinzè programa més vist del mes, i del programa postcursa, que va fer una quota del 18,9% i el van veure 471.000 espectadors, el desè programa més vist del març.

L'"APM?" del dia 20, amb una quota del 15,8% i 430.000 espectadors; el "Cuines" del dia 4, en què Marc Ribas va preparar un risotto de bolets, amb 414.000 espectadors i una quota del 23,4% i el "Zona zàping" del 15, amb 399.000 espectadors i un 16,4% de quota, també formen part del rànquing dels més vistos del març.

També han fet grans resultats les estrenes d'aquest mes. El "No pot ser!", va ser líder de la franja, i ha fet una quota mitjana del 14,2%. I "El celobert" es va estrenar amb una quota del 9,5% i un índex qualitatiu del 8,1.

Excel·lent resultat de la programació especial de "La setmana de les dones"

TV3 va emetre una programació especial sota el lema #SomDones, amb un gran resultat tant d'audiència com qualitatiu.

"La nit temàtica" amb el documental "De què es queixen les dones" va ser vist per 348.000 espectadors i va fer una quota del 12,9%, i un 8,9 en l'índex qualitatiu GfK. I el va seguir el programa "I ara què?" amb un qualitatiu excel·lent d'un 9,0.

"La dona del segle", amb una quota del 16,4% i 358.000 espectadors és "La gran pel·lícula" més vista de la temporada i va obtenir un molt bon índex qualitatiu, amb un 8,0.

El "30 minuts" "El sexe ignorat", va ser el quart més vist de la temporada, amb 430.000 mil espectadors, una quota del 15,7% i un índex qualitatiu excel·lent d'un 9,0

En un estudi fet específicament sobre la iniciativa, el panel d'internautes de GfK, indica que un 84% coneixia la setmana especial sota el lema #SomDones i la valora amb un 8,7. En destaca la labor de conscienciació, que aporta visibilitat a la problemàtica i la satisfacció amb TV3 i la seva tasca de servei públic. Tant és així, que el 98% veu bé que es dediquin altres setmanes temàtiques en el futur i consideren que la programació de la setmana dedicada a les dones ajuda a conscienciar sobre la problemàtica (90%), està en sintonia amb les demandes socials sobre el tema (91%), aporta valor a la cadena (91%) i va en línia amb la imatge que es té de TV3 (90%).

Creix el consum de vídeo, amb la millor dada des de l'octubre del 2017, i el d'usuaris únics al portal de la CCMA

Al març, TV3 ha tingut 13,2 milions de reproduccions de vídeo, un 23% més que el mes anterior, la dada més alta des de l'octubre del 2017. El partit de la Supercopa Catalunya i el judici del procés encapçalen el rànquing de programes més vistos en directe. El més vist ha estat el partit entre el Barça i el Girona del dia 6 amb 142.000 usuaris únics, la retransmissió esportiva amb més audiència en directe a internet des que hi ha dades.

Pel que fa al programa més vist a la carta ha estat el "Polònia" amb 180.000 usuaris únics. Amb 1.200.000 reproduccions, el "Com si fos ahir" és el programa més vist a la carta. I el vídeo més vist a la carta és el capítol 324 del "Com si fos ahir", amb 82.000 reproduccions. A més, els 10 vídeos més vistos són capítols de la sèrie de la sobretaula. El "MIC" registra una molt bona dada d'audiència i suma més de 621.000 reproduccions a la carta dels seus vídeos.

I a internet, al març, 3.500.000 d'usuaris únics han visitat el portal de la CCMA, un 13% més que al febrer, la millor dada des del novembre del 2017. La secció de Notícies (324.cat) ha tingut 1.338.000 usuaris únics, la millor dada d'abril del 2018.

El seguiment del judici del procés a través dels mitjans digitals de la CCMA ha tingut una audiència de 891.000 usuaris únics.

I a les xarxes socials, l'etiqueta #JudiciTV3CatRàdio a Twitter ha tingut més de 193.000 piulades durant el març, i ja acumula més de 334.000 missatges.

(Font: Kantar Media, ind. 4 i +)

tv3.cat

Anar al contingut