TV3, imbatible: 12 anys consecutius de lideratge

TV3 tanca el 2021 amb un lideratge absolut anual i aconsegueix un nou rècord com a líder a Catalunya per dotzè any consecutiu. La cadena ha acabat l'any amb una quota del 13,9% i també clourà el mes de desembre com a líder, amb un 14,2%. També lidera les dues franges de més consum: el "day time" i el "prime time". En aquests 12 anys, TV3 ha liderat 120 dels 144 mesos. El 2021, fins ahir 29 de desembre, TV3 ha liderat 245 dies de l'any. I en 337 de 363 dies (un 93% dels dies) el programa més vist de la jornada ha estat de TV3 i en 334 ha estat un "Telenotícies". Pel que fa al rànquing de programes més vistos, TV3 situa 21 programes entre els 40 amb més audiència de l'any, 12 dels quals es troben entre els 25 primers de la llista. TV3 és la cadena generalista més ben valorada durant els últims 12 anys. El 2021 ha estat un any de rècords per a programes com "Polònia", "Sense ficció", "30 minuts", "Crims" o "Joc de cartes". TV3 ha estat la cadena líder d'audiència a internet a Catalunya el 2021 i ho ha fet tots els mesos de l'any. Fins al novembre, encadena com a líder 55 mesos consecutius. El 2021 ha estat l'any amb més reproduccions de vídeo en la història dels mitjans digitals de la CCMA.

Segons dades de Kantar, TV3 tanca l'any 2021 més líder, amb una quota anual del 13,9%, a una distància d'1,5 punts respecte de la segona classificada, Telecinco, i a 2,8 punts de la tercera, Antena3. D'aquesta manera, TV3 bat un nou rècord i es converteix en la primera televisió que aconsegueix ser líder dotze anys seguits a Catalunya. En aquests 12 anys situada en primera posició, TV3 ha liderat 120 mesos del total de 144 (un 83%). Fins al mes de maig, TV3 va ser líder durant 46 mesos seguits.

Fins ahir dimecres, TV3 ha liderat 245 dies de l'any. En 337 de 363 dies (un 93% dels dies) el programa més vist de la jornada ha estat de TV3 i en 334 ha estat alguna de les edicions dels "Telenotícies".

L'any 2021, TV3 ha liderat les dues franges de més consum del dia, el "day time", entre les 8 del matí i les 9 del vespre, amb una quota del 14,1%; i el "prime time", amb una quota del 15,6%.

El 2021, TV3 ha situat 21 programes entre els 40 més vistos del rànquing de l'any, 12 dels quals es troben entre els 25 primers.  En aquesta llista apareixen programes de tots els gèneres que emet la cadena. L'espai de TV3 més vist l'any 2021 va ser l'especial "E21: Els resultats" de les eleccions al Parlament de Catalunya del 14 de febrer. També són al rànquing la resta d'especials dedicats a les eleccions: "E21: Les reaccions", "E21: El sondeig" i "E21: El debat".  Precisament, el 14 de febrer, TV3 va obtenir una audiència molt destacable, del 20,8%, amb més de 3 milions de persones que hi van connectar en algun moment de la jornada electoral.

A banda dels espais electorals i de les transmissions esportives, els primers llocs del rànquing de l'any l'ocupen el "TN vespre", el "TN cap de setmana migdia" i el "TN cap de setmana vespre". I entre els espais més vistos de l'any també hi ha el "TN migdia".

I en l'àmbit de l'esport, TV3 també ha situat als primers lloc del rànquing les transmissions del partit de la Lliga de Campions Femenina entre el Chelsea i el FC Barcelona, així com l'espai que es va emetre tot seguit, i el partit Barça-Juventus del Trofeu Joan Gamper.

A la llista també ocupen un espai destacat el "Polònia", "El foraster", la sèrie "Altsasu", el "30 minuts" amb el reportatge "Pujol: els secrets d'Andorra", el Piromusical de la Mercè, el "Sense ficció" amb el documental "Balandrau, l'infern glaçat", "Crims", la gala dels 15 anys del "Polònia", el "Cuines" i la sèrie "Moebius".

 

TV3, líder també en qualitat

TV3 és la cadena generalista més ben valorada durant els últims 12 anys, segons el panel GfK, amb un índex qualitatiu de 8.5 punts. Manté així, per quart any consecutiu, el seu rècord històric.

En el rànquing de programes amb millors valoracions destaca el recital de Lluís Llach al Palau Sant Jordi, amb una puntuació de 9.1 punts; "La Marató", amb 8.9 punts; la nit temàtica "Conflicte interior", dedicada als conflictes emocionals dels corresponsals de guerra, amb una valoració de 8.7; la final de la Champions femenina de futbol entre el Chelsea i el FC Barcelona, amb 8.8 punts; "El foraster", també amb 8.8 punts. I amb 8.7 punts de valoració hi ha la gala dels 15 anys del "Polònia", "Crims", la programació especial dedicada a Àngel Casas, totes les edicions dels "Telenotícies" i "APM? Extra". Els segueix el "30 minuts" amb una puntuació de 8.6 punts.

(GfK és l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors. Algunes de les televisions públiques més importants d'Europa han fet servir l'estudi qualitatiu "Jurat d'espectadors", de GfK, com per exemple la britànica BBC, l'alemanya ZDF, la neerlandesa NPO, la irlandesa RTÉ, la belga VRT, la russa CTC i també la privada britànica ITV. Actualment, a més de TV3, la BBC i la neerlandesa NPO continuen fent-lo servir i s'hi han afegit les televisions públiques de Mèxic i de Singapur.)

 

Els informatius de TV3, líders d'audiència i en qualitat

L'actualitat informativa ha continuat centrant l'interès de l'audiència en un altre any marcat per la pandèmia de la covid. TV3 ha continuat sent el referent informatiu de l'audiència, que ha tornat a confiar en la cadena pública per estar informada.

Aquest any, els informatius de TV3 també han estat líders d'audiència a molta distància de tots els de la competència.

Pel que fa a la qualitat, amb una valoració qualitativa de 8.6 punts, segons el panel GfK, els informatius també repeteixen lideratge i fan rècord històric per quart any consecutiu.

 

Rècords i resultats excel·lents per a molts programes

Els programes també han fet uns resultats excel·lents el 2021 i molts d'ells han marcat rècords.

El "Polònia" del 18 de març, amb una audiència de 674.000 espectadors i una quota del 24,3% és el més vist des del 21 de novembre del 2019. També destaca la gala del 15 anys d'aquest programa d'humor, emesa el 20 de maig, amb 506.000 espectadors i un 22,7% de quota.

El documental "Balandrau, infern glaçat", emès al "Sense ficció" el 18 de maig, que va obtenir una audiència de 523.000 espectadors i una quota del 21,5%, va ser el més vist des del 15 d'octubre del 2019 i el desè més vist dels darrers 6 anys.

Per la seva banda, el 26 d'abril, "Crims" va fer el seu millor resultat històric, a excepció del 3 de febrer de 2020, dia de l'estrena del primer capítol del programa.

També cal destacar la nit especial dedicada a la figura d'Àngel Casas, amb uns resultats excel·lents i una audiència acumulada d'1.058.000 espectadors. "TV3 presenta Àngel Casas Show" va ser vist per 457.000 persones, amb un 20.5% de quota, i va ser líder de la franja amb una audiència acumulada de 955.000 espectadors. "Recordant... Àngel Casas Show" també va ser líder de la seva franja amb una audiència acumulada de 592.000 espectadors. I el "Sense ficció" amb el documental "Àngel Casas, tal com raja" va registrar una audiència de 448.000 espectadors i un 20,3% de quota.

Un altre dels espais destacables del 2021 és "Joc de cartes", que amb el capítol dedicat al millor restaurant en un mercat, emès l'1 de desembre, va registrar la seva millor emissió, amb 447.000 espectadors i un 19.5% de quota, des del 23 d'octubre del 2019.

Per la seva banda, el "30 minuts" de l'11 d'abril, amb el reportatge "Pujol: els secrets d'Andorra", va ser el més vist des del març de 2020.

 

Un any més, TV3, també líder en digital i rècord de reproduccions

A internet, TV3 ha estat la cadena de televisió que ha liderat l'audiència a Catalunya el 2021. Ha estat líder tots els mesos dels quals es disposa de dades (de gener a novembre) segons Comscore, i ja en porta 55 de consecutius.

A Catalunya, ha obtingut una mitjana mensual de 2.370.000 d'usuaris únics. I a Espanya, TV3 ha tingut el 2021 una mitjana de 2.774.000 usuaris únics mensuals.

Segons dades d'Adobe Analytics, el 2021 ha estat l'any amb més reproduccions de vídeo en la història dels mitjans digitals de la CCMA. Durant el 2021 s'han fet 131 milions de reproduccions de vídeo a internet, un 3% més que l'any 2020. D'aquestes, 50,4 milions de reproduccions de vídeo han estat en directe, un 5% més. 

La jornada electoral del 14 de febrer ha estat el dia amb més reproduccions de vídeo dels últims dos anys, amb 829.700 reproduccions.

El contingut més consultat de l'any ha estat l'índex de risc de brot per municipis, amb 10 milions de pàgines vistes.

El programa més vist de l'any ha estat "Com si fos ahir", amb més de 14 milions reproduccions de vídeo en directe i a la carta.

L'emissió en directe més vista de l'any va ser l'especial sobre els resultats electorals, que va aplegar 111.500 usuaris únics en directe. I l'emissió més vista en directe per nombre de reproduccions va ser la retransmissió de la final de la Copa Amèrica entre el Brasil i l'Argentina, amb 275.000 reproduccions.

El vídeo a la carta més vist de l'any ha estat el capítol "La versió del jurat" d'"El crim de la Guàrdia Urbana", amb 350.000 reproduccions a la carta. Els 14 vídeos de TV3 més vistos de l'any són justament els capítols de "Crims".

I pel que fa a les xarxes socials, segons dades de Kantar, s'han publicat 3,1 milions de missatges a Twitter sobre els programes de TV3. El programa amb més comentaris durant l'emissió ha estat el debat electoral del 9 de febrer, amb prop de 172.900 missatges en un dia.

 

TV3 lidera el mes de desembre

TV3 tanca també el mes de desembre com a líder. La quota del mes, fins ahir dimecres, és del 14,2%. TV3 se situa 3,1 punts per sobre de les cadenes classificades en segona i tercera posició, Telecinco i Antena3, que han empatat. 27 dels 29 dies del mes TV3 ha sigut líder (dades fins ahir dimecres) i també ha estat líder en els rànquings de programes diaris: tots els dies ha liderat un informatiu de TV3.

La cadena ha situat 23 programes al rànquing del mes, 8 dels quals es troben entre els 10 primers de la llista dels espais més vistos de desembre. Al capdavant hi ha quatre edicions dels telenotícies ("TN vespre", "TN cap de setmana vespre", "TN migdia" i "TN cap de setmana migdia"), el "Polònia" del dia 23 i "Joc de cartes" del dia 1.

 

També són als primers llocs de llista dels espais més vistos del mes desembre "Neix un estel", l'especial sobre la inauguració de la Torre de la Mare de Déu de la Sagrada Família, "Atrapa'm si pots", el "TN comarques", "Cuines", l'obra de teatre "Alguns neixen estrellats", protagonitzada per Joan Pera, el recital de Lluís Llach al Palau Sant Jordi, l'"APM?", "30 minuts", "Sense ficció", "Està passant" i "La Marató".

Pel que fa a la qualitat, TV3, amb una valoració de 8.4 punts, és la cadena més ben valorada del mes de desembre, mantenint la valoració dels cinc mesos anteriors. Els informatius de TV3 també es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb una puntuació de 8.5 punts.

 

Al desembre, líder també en digital

Pel que fa a les audiències digitals, al desembre s'han fet més de 9,7 milions de reproduccions de vídeo en directe i a la carta. Les emissions més vistes en directe per internet del mes de desembre han estat "La Marató", amb 39.600 usuaris únics, i el "TN vespre" del dia 20, en què es van anunciar les noves restriccions per fer front a la covid-19, amb 18.800 usuaris.

La sèrie "Com si fos ahir" ha estat el programa amb més audiència a la carta del mes. L'han vist prop de 141.000 usuaris únics que han fet 1,1 milions de reproduccions. 16 dels 20 vídeos amb més reproduccions del mes de desembre són d'aquesta sèrie de sobretaula.

El vídeo amb més audiència a la carta del mes ha estat "El millor xef jove de Lleida", del programa "Joc de cartes", que ha registrat 41.400 usuaris únics.

I els vídeos de "La Marató" els han vist 87.000 usuaris únics que han fet 251.000 reproduccions a la carta.

D'altra banda, 4,4 milions d'usuaris únics han visitat el portal de la CCMA. El 20 de desembre va ser el segon dia de l'any amb més audiència digital al portal, amb 715.000 usuaris únics. El 324.cat (la secció de Notícies del portal) ha tingut 2,4 milions d'usuaris únics. I Esport3.cat, la secció d'esports del portal de la CCMA, ha tingut 476.000 usuaris únics.

I a les xarxes socials, s'han publicat més de 233.000 missatges a Twitter sobre els programes de TV3. 50.500 corresponen a "La Marató" i 40.900, al "FAQS".

 

(Font: Kantar, ind. 4 i + amb segones residències i convidats)               

 

tv3.cat

Anar al contingut