TV3 és la cadena que més contribueix a l'increment del consum de televisió des del confinament, segons recull l'últim informe del CAC

L'informe fet públic avui pel Consell de l'Audiovisual de Catalunya, en el Butlletí d'Informació sobre l'Audiovisual a Catalunya (BIAC), constata que el consum de televisió entre la població catalana ha crescut un 38%. Concretament, el seguiment de la programació de TV3 suposa un 48% d'aquest augment en termes generals. Entre els infants, aquest increment del consum arriba al 125% i al 114% en el públic jove. Els informatius que més creixen són els de TV3, amb un 49%

Per al conjunt de les televisions, el segment dels nens (de 4 a 12 anys) ha incrementat el consum un 68%. En la mateixa línia, els joves (de 13 a 24 anys) han incrementat el consum televisiu un 69%. El creixement en aquests grups d'edat ha estat molt més elevat a la televisió pública: destaca el creixement del consum de TV3 entre els nens i nenes de 4 a 12 anys, que arriba al 125%, i entre els joves de 13 a 24 que se situa en el 114%.

De fet, els augments de consum de TV3 són molt superiors als del conjunt de les televisions en tot els segments d'edat excepte en el de les persones més grans de 65 anys.

Segons l'informe del CAC, pel que fa al seguiment dels informatius, que s'ha disparat arran de la crisi provocada pel coronavirus, els telenotícies de TV3 continuen sent els líders, a molta distància de la resta de cadenes, i registren un augment mitjà del 49%. El "TN vespre" és l'informatiu de més audiència: passa de 765.00 espectadors a gairebé 900.000. L'anàlisi que ha fet el CAC mostra que si bé els informatius de La Sexta i de la L1 han crescut més que els de TV3, ho fan amb audiències molt més petites.

Pel que fa al consum de televisió a la carta, tant al web com en consum de vídeo, els continguts infantils dels canals de la CCMA han duplicat les dades d'audiència digital habitual i aconsegueixen xifres de rècord: el Super3 arriba als 2,3 milions de reproduccions i l'"InfoK" del coronavirus destaca com a programa més vist amb 421.000 reproduccions.

L'informe també revela que l'augment del consum televisiu a Catalunya està en consonància amb les dades que ha recollit la UER-EBU del servei públic a Europa, on el seguiment dels continguts de les cadenes públiques ha anat creixent a mesura que s'ha agreujat la crisi de la Covid-19.

ccma.cat

Anar al contingut