El mercat de la Boqueria de Barcelona, a "Gent de mercats i comerços".
El mercat de la Boqueria de Barcelona, a "Gent de mercats i comerços".
Diumenge, a les 23.05

TV3 emet l'últim capítol de "Gent de mercats i comerços", que descobrirà els mercats de la Boqueria de Barcelona, del Lleó de Girona i de Badia del Vallès

Diumenge, 11 d'abril, a les 23.05, TV3 emetrà l'últim episodi de la segona temporada de "Gent de mercats i comerços", que ha descobert més històries que es couen als mercats, comerços i establiments de restauració de Catalunya. La docusèrie, dirigida per Tana Collados i produïda amb la col·laboració de Benecé Produccions, dedicarà el sisè capítol a conèixer de prop el paisatge i la gent dels mercats de la Boqueria de Barcelona, el mercat del Lleó de Girona i el mercat municipal de Badia del Vallès. Aquesta temporada, un total d'1.042.000 espectadors han vist en algun moment el programa, que ha obtingut una bona valoració qualitativa, de 8,4, segons el panel de GfK.

Aquesta setmana, "Gent de mercats i comerços" acomiada la segona temporada, que ha obert la porta dels mercats per mostrar altres protagonistes dels establiments de proximitat. En aquest episodi, mostrarà històries de resiliència, de superació i de sororitat entre dones, es passejarà per mercats tan antics com el de la Boqueria de Barcelona, que celebra els 180 anys d'història, de tan gurmets com el del Lleó de Girona, o com el de Badia, una referència al Vallès Occidental per la bona relació entre l'oferta i els preus.

La Boqueria, el mercat de la Rambla de Barcelona, és el que té més comerços de la ciutat i el més emblemàtic. El programa s'hi endinsarà de la mà del Pere, un pagès que cada dia hi fa camí des dels seus camps del Parc Agrari del Baix Llobregat per vendre-hi les seves verdures i hortalisses. Un camí que els de Cal Neguit fan des del 1877, ja que des d'aleshores hi tenen parada fixa. Amb les seves faves tendres es veurà quin plat fa l'Arnau, del Direkte Boqueria, que amb una cuina molt personal i un restaurant molt petit ha aconseguit superar amb èxit la falta de visitants estrangers del mercat.

Sense sortir de la Boqueria, ara amb moltes parades engrescades perquè han recuperat antiga clientela, "Gent de mercats i comerços" també coneixerà la Francesca i la Rosa, d'una parada de menuts, mare i filla que són un exemple d'emprenedoria i resiliència. Com ho és la Teresa, de Calçats Queisalós, un comerç històric, sempre comandat per dones, que ara també està aconseguint superar la crisi del seu sector.

Seguint amb emprenedores, al mercat de Badia del Vallès, el programa explicarà la història de l'Alexandra, una romanesa establerta des de fa 17 anys a la població vallesana, que és tot un exemple de superació personal. I, per dones coratjoses, la Raquel, la Carmen i l'Olga, al càrrec d'altres parades que també han fet del de Badia un dels mercats més actius del Vallès Occidental. 

A Girona, el programa visitarà el Mercat del Lleó amb un paradista multifacètic, Josep Campmajó, que presumeix de tenir tots els negocis amb exparelles i "germans" que no són de sang. A més, descobrirà per què és un mercat molt gurmet amb el periodista gastronòmic Vador Garcia-Arbós.

Després de l'emissió del sisè capítol de la segona temporada, a les 00.00, TV3 recuperarà el sisè capítol de la primera temporada de "Gent de mercats", que descobrirà el Mercat Municipal de Sitges, el Central de Tarragona i el d'Horta de Barcelona.

Unes hores abans, el mateix diumenge al migdia, a les 12.25, es tornarà a emetre un altre capítol de la segona temporada de "Gent de mercats i comerços", dedicat a conèixer de prop els mercats dels Encants i Sant Andreu de Barcelona, el de Sagarra de Santa Coloma de Gramenet i el de Palafrugell.

 

Les audiències

"Gent de mercats i comerços" ha acumulat una mitjana de 189.000 espectadors i una quota del 8.8%, quan només falta emetre un capítol per tancar la segona temporada. Un total d'1.042.000 persones han vist almenys un minut de programa, que ha obtingut una bona valoració qualitativa, de 8,4, segons el panel de GfK.

Pel que fa a l'audiència digital, la mitjana setmanal en directe i a la carta ha estat de 5.830 usuaris únics i 9.850 reproduccions. En total, durant aquesta temporada, fins ara s'han fet 80.160 reproduccions.

 

La segona temporada

L'any 2020, a causa de la crisi del coronavirus, els mercats alimentaris van ser més essencials que mai. I també la restauració i el petit comerç de barri, especialment afectats per les mesures per afrontar la pandèmia. Aquests sectors han estat els protagonistes de la segona temporada de "Gent de mercats i comerços", que va tornar el desembre a TV3 amb l'emissió dels dos primers capítols i aquest març ha reprès les emissions amb els quatre episodis restants per explicar com viuen i afronten els efectes de la Covid-19 els professionals dels mercats, de la restauració i dels establiments de proximitat.

En aquesta segona temporada, el programa ha continuat donant veu als pagesos i ramaders amb parada fixa al mercat, als venedors que han decidit començar-hi un negoci o als fills de llargues nissagues, als compradors de tota la vida o bé als nous que han descobert els temples del producte fresc. Amb els protagonistes de cada capítol, ha visitat escenaris com les llotges, on s'abasteixen els peixaters, i racons poc o gens vistos dels mercats, a més de mostrar tota mena de situacions que es donen en aquest plató real que són els mercats.

La docusèrie "Gent de mercats i comerços" està dirigida per la periodista de TV3 Tana Collados, especialista en gastronomia dels Serveis Informatius, que ha treballat temes d'alimentació i cuina en diversos formats televisius, com els programes "30 minuts" i "Cuines". La realització de la docusèrie és de Tània Crosas i la producció executiva, de Xavier Atance.

El programa és una producció de TV3 amb la col·laboració de Benecé Produccions, amb el suport de la Regidoria de Comerç, Mercats i Consum de l'Ajuntament de Barcelona, la Diputació de Barcelona i la Diputació de Girona, el Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació i Prodeca, l'Agència de Residus de Catalunya i l'Ajuntament de Sant Cugat del Vallès.

 

tv3.cat/gentdemercats

twitter.com/gentdemercats

instagram.com/gentdemercats

 

#GentDeMercatsTV3

Anar al contingut