TV3 creix i lidera àmpliament el febrer, amb una quota del 15,2%

TV3 és líder de febrer per 43è mes consecutiu, rècord històric de lideratge ininterromput mensual, amb una quota del 15,2%, a 3,7 punts de les cadenes classificades en segon i tercer lloc, que han empatat. TV3 continua liderant la franja del "day time" i del "prime time". TV3 ha estat la cadena més vista 26 dies del mes de febrer i també ha liderat el rànquing de programes 25 dies del mes, i ho ha fet amb un informatiu o un especial eleccions. Tretze dels vint programes més vistos del rànquing són de la cadena. Els informatius són líders en totes les edicions, amb excel·lents resultats, i es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu, amb un índex del 8,6. Destaquen les estrenes de "Nexes" i "Crims", i també els resultats amb els que tanquen la temporada "Altsasu", "El col·lapse" i "Batalla monumental". Ampli seguiment de la programació especial el dia de les eleccions al Parlament, amb més de 3 milions d'espectadors d'audiència acumulada al llarg de la jornada electoral. I rècord en les audiències digitals. TV3 continua sent la cadena més ben valorada qualitativament, amb un 8,5. I, pel que fa a audiències digitals, el portal de la CCMA, el 324.cat i l' Esport3.cat fan els millors resultats en un mes de febrer, i el "Com si fos ahir" és el més vist a la carta

TV3 ha tornat a acabar el mes com a líder d'audiència, segons dades de Kantar, i ja són 43 mesos consecutius, el rècord històric de lideratge ininterromput d'una cadena. Aquest febrer, TV3 ha aconseguit una quota del 15,2%, la millor quota des de l'octubre del 2020 i el millor febrer des del 2019. Ha superat en 3,7 punts les cadenes classificada en segon i tercer lloc, Telecinco i Antena 3, que han empatat.

TV3 continua sent líder a les franges de "day time", amb una quota del 15,2%, 3,5 punts per sobre de la cadena classificada en segon lloc, Antena 3, i de "prime time", amb una quota del 17%, i supera per 5,1 punts la segona classificada, Antena 3.

TV3 ha liderat l'audiència 26 dies dels 28 del mes de febrer i el rànquing dels programes més vistos del dia en 25 ocasions, i sempre ho ha fet amb una edició dels telenotícies o un programa especial de la jornada electoral.

També és la cadena més ben valorada al febrer, al panel de GfK, amb un 8,5. GfK és l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors. Algunes de les televisions públiques més importants d'Europa han fet servir l'estudi qualitatiu "Jurado de Espectadores", de GfK, com per exemple la britànica BBC, l'alemanya ZDF, la neerlandesa NPO, la irlandesa RTÉ, la belga VRT, la russa CTC i també la privada britànica ITV. Actualment, a més de TV3, la BBC i la neerlandesa NPO continuen fent-lo servir i s'hi han afegit les televisions públiques de Mèxic i de Singapur.

Excel·lents resultats dels informatius, líders de totes les edicions

Un mes més, els telenotícies es mantenen líders en totes les edicions i han encapçalat el rànquing dels programes més vistos del dia en 23 ocasions: 16 el "TN vespre", 5 el "TN cap de setmana vespre" i 2 el "TN cap de setmana migdia. Els altres dos dies van liderar el "E21: el debat" i "E21: els resultats".

Tretze dels vint programes més vistos del rànquing del mes són de TV3, amb el "TN vespre" del dia 18 en quart lloc, amb una quota del 29,5% i 829.000 espectadors; el "TN cap de setmana vespre" del 20 de febrer va ser sisè, amb una quota del 28,2% i 785.000 espectadors; el "TN cap de setmana migdia" del 14 va ser vuitè, amb 688.000 espectadors i un 30,4% de quota. El desè va ser el "TN migdia" del 14 de febrer, amb 652.000 espectadors i una quota del 31,9%.

I pel que fa al "TN comarques", el del dia 15 va ser el 21è més vist del mes, amb una quota del 27,6% i 420.000 espectadors, i continua com l'informatiu més ben valorat, segons el panel GfK, amb un 8,8.

Els informatius de TV3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb un índex de 8,6, segons el panel de GfK.

Més de 3 milions d'audiència acumulada durant la jornada electoral

El 14 de febrer es van celebrar les eleccions al Parlament de Catalunya, i la programació especial de TV3 va obtenir molt bons resultats al llarg de tot el dia, en què 3.134.000 espectadors van connectar amb la cadena. "E21: els resultats" ha estat el programa més vist del mes, amb 1.150.000 espectadors, un 35,1% de quota i una audiència acumulada de 2.394.000 espectadors.

També va destacar "E21: les reaccions", en cinquè lloc del rànquing, amb 810.000 espectadors i un 31,7% de quota. I "E21: el sondeig de TV3", amb una quota del 28%, 768.000 espectadors, i es va situar en setè lloc dels programes més vistos del mes.

El 25è lloc del rànquing va ser per "E21: l'anàlisi", amb 373.000 espectadors i una quota del 25,3%, i el va seguir "E21: el compte enrere", amb una quota del 16% i 368.000 espectadors.

El 9 de febrer es va celebrar "E21: el debat", que va ocupar l'onzè lloc del rànquing, amb una quota del 26% i 601.000 espectadors.

I pel que fa a les audiències digitals, 361.500 usuaris únics van seguir la jornada electoral des dels mitjans digitals de la CCMA. Van passar pel web de la CCMA 638.000 usuaris únics, que és el rècord en un dia d'eleccions.

També va fer rècord en dia d'eleccions el 324.cat, amb 403.000 usuaris únics, fet que suposa la seva sisena millor xifra històrica d'usuaris. I al directe del programa especial d'eleccions de TV3 s'hi van connectar 179.000 usuaris.

"E21: el debat" va ser el programa més comentat a Twitter del mes amb 245.500 missatges.

Bons resultats dels programes del "day time" i del "prime time", amb rècords de temporada i bones estrenes

Entre els programes més vistos, a banda dels telenotícies, hi ha espais de totes les temàtiques de la programació de TV3: entreteniment, sèries i documentals.

El "Polònia" del dia 18, amb una quota del 22,2% i 590.000 espectadors, va ser dotzè i té un 8,7 en qualitat. L'"Està passant", el programa d'humor dels vespres que es va emetre el dia 15, va ser quinzè, amb una quota del 20,1% i 477.000 espectadors, i té un 8,4 al panel de GfK.

Al febrer ha destacat l'estrena de "Crims" el dia 22, en setzè lloc, amb una quota del 17%, 453.000 espectadors i líder de la franja. A més, va fer una audiència acumulada de 832.000 espectadors i una valoració de 8,7 punts segons el panel GfK. "Nexes", amb Mònica Terribas i Jordi Basté, es va estrenar el dia 17, amb una mitjana de 345.000 espectadors, una quota del 16,1%, líder de la franja, i amb una audiència acumulada d'un milió d'espectadors.

Una altra estrena del mes, ha estat "A 2 veus", el dia 18 de febrer, amb una quota del 7,8% i 134.000 espectadors. I 320.000 espectadors connecten amb el programa.

Aquest febrer han acabat la temporada amb bons resultats "Altsasu", amb una audiència mitjana de 482.000 espectadors i una quota del 18,7%, i una nota qualitativa de 8,4 punts. També ha fet molt bon resultat '"El col·lapse", amb una audiència mitjana de 252.000 espectadors i un 12,7% de quota. I "Batalla monumental", amb una quota del 10%, una audiència mitjana de 229.000 espectadors, i un 8,4 al panel de GfK.

En el rànquing del mes també destaca "Cuines" del dia 10, en què Marc Ribas va preparar una crema de carbassa gratinada, amb una quota del 25,3% i 431.000 espectadors; el "Zona zàping" del dia 12, amb 361.000 espectadors i una quota del 13,9%; el "Sense ficció" amb "Adeu a les botigues", del 23 de febrer, amb una quota del 14,8% i 359.000 espectadors; l"APM?", del dia 10, amb 338.000 espectadors i una quota de l'11,9%; i el "Preguntes freqüents", amb 333.000 espectadors i un 17,9% de quota.

El portal de la CCMA , el 324.cat i l' Esport3.cat  fan els millors resultats en un mes de febrer, i el "Com si fos ahir" és el més vist a la carta

Al febrer, TV3 ha tingut més d'11,4 milions de reproduccions de vídeo en directe i a la carta, un 26% més que el mateix més de l'any anterior.

El "Com si fos ahir" és el programa més vist en reproduccions de vídeo a la carta, amb 967.000 reproduccions. I el vídeo més vist a la carta del febrer ha estat el capítol "Piris" del programa "Crims", amb més de 55.500 reproduccions.

El portal de la CCMA ha tingut al febrer una audiència de 4,6 milions d'usuaris únics, un 24% més que el mateix mes de l'any passat. El 324.cat, la secció de notícies del portal de la CCMA, té 2,5 milions d'usuaris únics, amb un increment del 52% respecte al febrer de l'any passat. I la secció d'esports, amb 514.000 usuaris únics, ha crescut un 124% respecte al febrer del 2020. Les tres dades són les millors en un mes de febrer i la d'esports també és la segona millor dada històrica.

I pel que fa a les xarxes socials, al febrer s'han publicat més de 584.000 missatges a Twitter sobre els programes de TV3, segons dades de Kantar. El programa més comentat ha estat "E21: el debat", amb 245.500 missatges.

Font: Kantar.Indiv.4i+ (amb convidats i 2a residència)

tv3.cat

Anar al contingut