TV3 comença l'any liderant el gener amb 3 punts d'avantatge

TV3 comença l'any 2012 guanyant al gener i mantenint el liderat recuperat el setembre de l'any passat, després del parèntesi del juliol i l'agost. A més de pujar aquest gener la quota dues dècimes en relació al mes anterior, arribant al 14,1%, el lideratge de TV3 al gener ho és de manera destacada, ja que avantatja en 3 punts les cadenes classificades en segon i tercer lloc, TVE i Tele 5, que han obtingut un 11,1%.

Aquest lideratge destacat ha estat possible perquè ha sigut la més vista un total de 22 dies dels 31 que tenia el gener, el mes en què s'ha batut el rècord històric de consum televisiu, amb 272 minuts de consum televisiu per persona i dia. D'altra banda, TV3 manté també, de manera aclaparadora, el rànquing dels 40 programes més vistos, amb un total de 22, entre els quals hi ha produccions de tots els gèneres. Finalment, cal destacar que el reportatge "Soufian, el nen que volia volar" ha estat el vídeo més vist a la xarxa, i la valoració qualitativa mensual de TV3 al panel de l'empresa GFK ha estat del 8.01. Segons dades de Kantar-media, el gener del 2012 ha fet el cim pel que fa al consum televisiu, que ha fet rècord històric, amb 272 minuts per persona i dia. En aquest marc, TV3 ha esta líder destacada, amb un 14,1% de quota, percentatge que supera en 3 punts els de TVE i Tele 5, cadenes que han empatat en el segon i tercer lloc del rànquing de cadenes generalistes, amb l'11,1%. En el quart lloc se situa Antena 3, amb el 10,5%; en el cinquè, Cuatro, amb el 5,3%, i en el sisè, La Sexta, amb el 4,2%. Per la seva part, La 2 ha obtingut el 2,6%, i el 33, l'1,5%. Pel que fa al conjunt de canals de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), ha obtingut el 19,3% de quota. A més de les dades de TV3 i el 33, els percentatges de quota que els canals temàtics de TVC han obtingut al gener són: el canal infantil i juvenil Super3/3XL, l'1,4%; el canal de notícies 3/24, l'1%; i el canal Esport3, l'1,2%. Amb aquest 1,2%, l'Esport3 iguala el seu rècord històric i, amb menys d'un any de funcionament, es manté com el canal temàtic esportiu més vist. Un altre aspecte del liderat de TV3 d'aquest gener és que l'ha tingut en el conjunt de totes les franges horàries: matins, migdia, tarda, vespre i "prime time". El liderat de l'anomenat "day-time", que ocupa la programació de les franges de matins, migdia i tarda, l'ha aconseguit, respectivament, amb els programes: "Els matins", amb el 18,7% de quota; "El gran dictat", amb el 14,4%; "La Riera", amb el 25,2%, i "Divendres", amb el 13,2%. Aquests dos programes de la franja de tarda, "La Riera" i "Divendres", a més, han batut els seus rècords històrics mensuals. Un total de 13 programes de TV3 entre els 15 primers del rànquing Pel que fa al rànquing dels 40 programes més vistos, TV3 manté el liderat de manera aclaparadora, amb 22, dels quals 13 entre els 15 primers. Les altres cadenes han col·locat entre els 40 més vistos: TVE, 8; Antena 3 i Tele 5, 4, i Cuatro, 1. Els 13 programes de TV3 situats entre els 15 primers del rànquing han estat: el partit de la Lliga de Futbol Vila-real - Barça, en el primer lloc i liderant, amb 1.128.000 espectadors de mitjana i el 34,3% de quota; "Crackòvia", en el segon lloc; el partit de la Copa del Rei de futbol Osasuna-Barça, en el tercer lloc; "APM?", en el quart lloc; el "Telenotícies vespre", en el cinquè lloc; la pel·lícula "Pa negre", en el sisè lloc; el "Telenotícies cap de setmana vespre", en el setè lloc; el "Telenotícies migdia", en el vuitè lloc; "No me les puc treure del cap", en el novè lloc; "Polònia", en el desè lloc; el "Telenotícies cap de setmana migdia", en el dotzè lloc; "Mestres", en el tretzè lloc; i el reportatge del programa "30 minuts" "Amèrica en fallida", en quinzè lloc. La resta dels 9 programes de TV3 que han tingut plaça en el rànquing dels 40 més vistos són: "Zona zàping", en el lloc número 16; "APM? Extra", en el lloc número 18; el reportatge "36 0: Messi, el petit més gran", en el lloc número 19; la sèrie "KMM", en el lloc número 20; "La Riera", en el lloc número 21; el reportatge "Soufian: el nen que volia volar", en el lloc número 25; el "Telenotícies comarques", en el lloc número 27; i les pel·lícules "Family man" i "Germanes", en els llocs números 33 i 39, cadascuna. "La Riera" continua sent el programa més seguit a la xarxa Les audiències als portals de la CCMA constaten que la sèrie "La Riera" continua sent el programa més seguit a la xarxa, però que, al gener, el vídeo més vist ha estat el reportatge "Soufian, el nen que volia volar" (www.tv3.cat/soufian), que ha tingut 70.000 visionats.  El segueix l'emissió de "Crackòvia" (www.tv3.cat/crackovia) del dia 23 de gener (que inclou les disculpes de Pepe versió Fermí Fernández), amb 51.000 visionats. En les posicions següents del rànquing hi ha un domini absolut de "La Riera" (www.tv3.cat/lariera),  amb 7 capítols que ocupen del lloc 3 al 10 i que tenen entre 50.000 i 45.000 visionats. Cal destacar també els resultats del primer capítol de "Kubala, Moreno, Manchón" (www.tv3.cat/kmm), a la posició 23 amb més de 35.000 visionats, i de la pel·lícula "Pa negre" (www.tv3.cat/panegre), que en menys de 15 dies ha superat ja els 25.000 visionats ( està disponible al servei TV3alacarta fins al dia 3 de febrer). Per programes, tal com s'ha dit al principi, el rànquing dels més seguits està encapçalat  per "La Riera", que supera els 800.000 visionats. El segueixen els "Telenotícies" (www.324.cat), amb 402.000, i "Bola de Drac" (www.3xl.cat/series/710/Bola-de-Drac), amb 355.000. A continuació hi ha "Crackòvia ", amb 304.000; els vídeos de la família del Club Super3 (www.super3.cat), amb 260.000, i "APM?"? (www.tv3.cat/apm), amb 254.000.  Tanquen el rànquing dels 10 programes més seguits: "Mic", amb 152.999 visionats; "Soufian , el nen que volia volar", amb 124.000 (inclou el reportatge i peces prèvies a la seva emissió); "Polònia" (www.tv3.cat/polonia), amb 121.000; i "Kubala Moreno Manchón", amb 119.000 visionats.   El consum total de vídeo sota demanda ha estat de 745.000 hores, i el de canals en directe ha arribat a les 409.000 hores, xifra que suposa un augment respecte al gener del 2011 del 32%. Pel que fa als podcasts, els programes preferits dels usuaris són els tres espais d'humor de TV3: "Crackòvia", "APM?" i "Polònia". Alta valoració qualitativa del panel de l'empresa GFK per a TV3 Finalment, en relació amb la valoració qualitativa de la programació, en el panel de l'empresa GFK, TV3 ha tingut aquest gener una valoració global de 8.01, la més alta de les cadenes generalistes, i la tercera, en conjunt, després del 33, la cadena líder del panel, que treu un 8.40, i de La 2, que treu un 8.31. Les altres cadenes generalistes tenen la valoració següent: TVE, un 7.79; Antena 3, un 7.74; La Sexta, un 7.71; Cuatro, un 7.54, i Tele 5, un 7.38. El 33, la cadena líder d'aquest rànquing de valoració qualitativa, és la més ben valorada pels grups d'edat compresos entre els 35 i els 64 anys. TV3 torna a liderar el grup més jove, el dels 16 als 24 anys, on obté un 8.8 de valoració, i, a més, els seus telenotícies mantenen per tercer mes consecutiu el liderat en credibilitat, confiança, objectivitat i imparcialitat. Els programes més ben valorats de TV3 aquest mes de novembre, amb una nota igual o superior a 8 en una escala sobre 10, són: "Espai Terra", 9.0; "Àgora", "Boscos", i el documental de patinatge sobre gel "Rain: a tribute to The Beatles on Ice", 8.6; "30 minuts", 8.5; "El gran dictat", 8.4; "Polònia" i "APM?", 8.3; "Crackòvia", "Banda ampla", "Sota terra", la Cavalcada de Reis, i els "Telenotícies vespre" i "Telenotícies cap de setmana migdia", 8.2; "Els matins", "Sense ficció" i els programes i reportatges d'Esports "Esport Club", "El vestidor", "Soufian, el nen que volia volar" i "36: Messi, el petit més gran", 8.1;el "Telenotícies migdia", i les sèries "La Riera" i "KMM", 8.0. Finalment, entre els programes més ben valorats del 33 es troben: "Catalunya des de l'aire", 9.5; "Thalassa", 9.2; "El Mediterrani des de l'aire", "Tresors del món" i "Patrimoni de la humanitat", 9.0; "Quèquicom", 8.9; i "Òpera en texans", 8.8; "Cronos", "D'aquíd'allà", "Valor afegit" i "Singulars", 8.6. www.tv3.cat
Anar al contingut