TV3 assoleix màxims històrics com a referència de la ciutadania en la crisi pel coronavirus

TV3 és líder del març per 32è mes consecutiu, amb una quota del 16,3%, el millor març des del 2010. També continua el lideratge de TV3 a la franja del "day time" i del "prime time". TV3 ha estat la cadena més vista 28 dels 31 dies del mes de març i també ha liderat el rànquing de programes en 30 ocasions. Dels 20 programes més vistos del rànquing, 19 són de la cadena. Els informatius són líders en totes les seves edicions, en un moment de màxima actualitat informativa. Es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu, amb un índex del 8,6, i també són líders en imparcialitat i credibilitat. TV3 manté els directes de "Planta baixa", "Tot es mou" i "Preguntes freqüents", amb un excel·lent seguiment per part de l'audiència, i tot un repte humà i tècnic. Bons resultats dels programes d'entreteniment, com "Polònia", "Crims", "APM? Extra", "No pot ser!" i "Cuines". I bona estrena de la segona temporada de "Les de l'hoquei" i de "Primera línia". TV3 és la cadena més ben valorada qualitativament, amb un 8,6. I, pel que fa a audiències digitals, el portal de la CCMA i el 324.cat augmenten els usuaris únics. El Super3 fa la seva millor dada i l'"InfoK" és el més vist a la carta
Carles Costa, presentador del "TN vespre"
Carles Costa, presentador del "TN vespre"

TV3 ha tornat a acabar el mes com a líder d'audiència, segons dades de Kantar, i ja són 32 mesos consecutius. Aquest març, TV3 ha aconseguit una quota del 16,3%. Ha superat per 5,6 punts la cadena classificada en segon lloc, Telecinco, i per 7,8 punts la tercera, Antena 3, amb una programació de servei públic.

TV3 continua sent líder de les franges de "day time", amb una quota del 16,4%, 5,2 punts per sobre de la cadena classificada en segon lloc, Telecinco, i de "prime time", amb una quota del 18,4%, i supera per 8,2 punts la segona classificada, Telecinco.

TV3 ha liderat l'audiència 28 dies dels 31 del mes de març i el rànquing dels programes més vistos del dia en 30 ocasions, tots amb un telenotícies. També és la cadena més ben valorada al març, al panel de GfK, amb un 8,6. GfK és l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors per a les principals televisions europees (BBC, ITV, ZDF, RTE, VRT, CTC, etc.).

Els informatius, els més vistos en totes les edicions i els més ben valorats en qualitat, imparcialitat i credibilitat

Un mes més, els telenotícies es mantenen líders en totes les edicions i han encapçalat el rànquing dels programes més vistos del dia en 30 ocasions. Han fet el millor mes de la temporada, amb resultats històrics per al "TN vespre" i les dues edicions del "TN cap de setmana". També el "TN migdia" ha fet el millor mes, des de l'octubre del 2012.

Dinou dels 20 programes més vistos del rànquing del mes són de TV3, amb el "TN vespre" del dia 13 en primer lloc, amb una quota del 37,2% i 1.089.000 espectadors; el "TN cap de setmana vespre", del 14 de març, segon, amb 1.010.000 espectadors i una quota del 29,8%; el "TN migdia" del 16 va ser quart, amb 999.000 espectadors i una quota del 36,8%, i en quart lloc es troba el "TN cap de setmana migdia" del 14 de març, amb una quota del 34,8% i 916.000 espectadors.

Els informatius de TV3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb un índex de 8,6, segons el panel de GfK, a distància del segon. Els telenotícies de TV3 també són líders en imparcialitat, amb un 95,2%, i líders en credibilitat, amb un 97%.

També han destacat, dins els programes informatius, l'especial "Nou coronavirus: volem saber", del dia 10, amb 622.000 espectadors i una quota del 26,7%; l'"Info K" especial del dia 20, amb una quota del 19,9% i 553.000 espectadors, i la roda de premsa "Última hora del coronavirus", del dia 27, amb 490.000 espectadors i un 26,1% de quota. A més a més, bona estrena del "Primera línia", amb una quota del 20,7% i 610.000 espectadors.

El canal 3/24 ha assolit un 2,6% de quota.

Destaquen les audiències dels programes de servei públic

TV3 manté els directes dels programes de servei públic per tal d'apropar als catalans tota la informació important, en directe i en el moment en què està passant. Tot un repte tècnic i humà per mantenir la graella del "day time". El "Planta baixa", amb Ricard Ustrell, del dia 16, se situa entre els més vistos, amb 580.000 espectadors i una quota del 29,4%; també ho fa el "Tot es mou", amb Helena Garcia Melero i Lluís Marquina, del 16, amb 498.000 espectadors i un 20,7% de quota, i el "Preguntes freqüents", amb Cristina Puig, del dissabte 28, amb una quota del 20,3% i 491.000 espectadors.

El "Tot es mou" ha fet el seu millor resultat de la història, mentre que el "Planta baixa" ha fet el millor de la temporada i el "Preguntes freqüents" el més vist des del 24 de març del 2018.

Els programes d'entreteniment, també entre els més vistos del març

Entre els programes més vistos, a banda dels telenotícies, hi ha espais de totes les temàtiques de la programació de TV3: entreteniment, sèries i documentals.

El "Polònia" del dia 19 de març ocupa el cinquè lloc, amb una quota del 22,9% i 645.000 espectadors. L'"Està passant" del dia 31 va ocupar el vuitè lloc, amb una quota del 23,4% i 617.000 espectadors, el millor resultat de la seva història. El "30 minuts" titulat "Dins del coronavirus", va fer una quota del 21,1% i 596.000 espectadors. També el "No pot ser!" del 15, amb 543.000 espectadors i un 17,5%; "Crims", emet l'últim capítol el dia 23, amb una quota del 19,4% i 508.000 espectadors i "Cuines", del dia 30, amb 574.000 espectadors i una quota del 23,1%;

El portal de la CCMA té més de 5,4 milions d'usuaris únics, i el 324.cat, 2,9 milions

Al març, TV3 ha tingut 14,7 milions de reproduccions de vídeo. Els programes informatius encapçalen la llista de les emissions en directe més vistes a l'entorn digital. I el Super3 registra 2,3 milions de reproduccions de vídeo, la dada més alta que ha obtingut mai.

L'"InfoK" és el programa més vist del mes a la carta, amb més de 169.000 usuaris únics i més de 421.000 reproduccions. És la seva millor dada, que triplica l'audiència mensual que té habitualment. I "Crims", registra més de 542.000 reproduccions de vídeo a la carta, el segon programa amb més reproduccions del mes. I 8 dels 25 vídeos més vistos del mes són d'aquest programa.

El portal de la CCMA ha tingut al març una audiència de més de 5,4 milions d'usuaris únics, la millor dada des de l'octubre del 2017, i un 54% més que el mateix mes del 2019. El 324.cat, la secció de notícies del portal de la CCMA, obté una audiència digital de 2,9 milions d'usuaris únics, amb un increment del 117% respecte al març del 2019, i també es converteix en la millor audiència des que se'n tenen dades.

I, a les xarxes socials, el 324 ha superat la xifra dels 600.000 seguidors a Twitter, i és líder informatiu en català en aquesta xarxa social.

(Font: Kantar, ind. 4 i +)

tv3.cat

 

Anar al contingut