TV3, 40 mesos de lideratge

TV3 és líder de novembre per 40è mes consecutiu, rècord històric de lideratge ininterromput mensual, amb una quota del 15%, a 3,3 punts de la cadena classificada en segon lloc i a 4,9 punts de la tercera. TV3 continua liderant la franja del "day time" i del "prime time". TV3 ha estat la cadena més vista 27 dies del mes de novembre i també ha liderat el rànquing de programes tots els dies del mes, i ho ha fet amb un informatiu. Nou dels deu programes més vistos del rànquing són de la cadena. Els informatius són líders en totes les edicions, amb excel·lents resultats, i es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu, amb un índex del 8,6, i també són líders en imparcialitat i credibilitat. Rècords de temporada per a l'"Està passant", l'"APM?" i el "Com si fos ahir". Bones estrenes d'"El foraster" i el "Pop up xef" i tanca la temporada amb excel·lents resultats "Joc de cartes". TV3 continua sent la cadena més ben valorada qualitativament, amb un 8,5. I, pel que fa a audiències digitals, el portal de la CCMA ha tingut 4,5 milions d'usuaris únics i més d'11,7 milions de reproduccions de vídeo. I el vídeo més vist és "L'espot de La Marató 2020", amb més de 750.000 reproduccions

TV3 ha tornat a acabar el mes com a líder d'audiència, segons dades de Kantar, i ja són 40 mesos consecutius, el rècord històric de lideratge ininterromput d'una cadena. Aquest novembre, TV3 ha aconseguit una quota del 15%. Ha superat en 3,3 punts la cadena classificada en segon lloc, Telecinco, i en 4,9 punts la tercera, Antena 3.

TV3 continua sent líder a les franges de "day time", amb una quota del 15%, 2,8 punts per sobre de la cadena classificada en segon lloc, Telecinco, i de "prime time", amb una quota del 16,8%, i supera per 5,9 punts la segona classificada, Telecinco.

TV3 ha liderat l'audiència 27 dies dels 30 del mes de novembre i el rànquing dels programes més vistos del dia en 30 ocasions, és a dir tot el mes, i sempre ho ha fet amb una edició dels telenotícies.

També és la cadena més ben valorada al novembre, al panel de GfK, amb un 8,5. GfK és l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors. Algunes de les televisions públiques més importants d'Europa han fet servir l'estudi qualitatiu "Jurado de Espectadores", de GfK, com per exemple la britànica BBC, l'alemanya ZDF, la neerlandesa NPO, la irlandesa RTÉ, la belga VRT, la russa CTC i també la privada britànica ITV. Actualment, a més de TV3, la BBC i la neerlandesa NPO continuen fent-lo servir i s'hi han afegit les televisions públiques de Mèxic i de Singapur.

Excel·lents resultats dels informatius, líders de totes les edicions

Un mes més, els telenotícies es mantenen líders en totes les edicions i han encapçalat el rànquing dels programes més vistos del dia en 30 ocasions: 21 el "TN vespre", 7 el "TN cap de setmana vespre" i 2 el "TN cap de setmana migdia.

Nou dels deu programes més vistos del rànquing del mes són de TV3, amb el "TN vespre" del dia 3 en primer lloc, amb una quota del 28,7% i 815.000 espectadors; el "TN cap de setmana vespre" del 15 de novembre va ser segon, amb una quota del 27,2% i 752.000 espectadors; el "TN cap de setmana migdia" del 7 va ser quart, amb 632.000 espectadors i un 26,9% de quota. El va seguit el "TN migdia" del 2 de novembre, amb 626.000 espectadors i una quota del 33,1%.

I pel que fa al "TN comarques", el del dia 4 va ser el dotzè més vist del mes, amb una quota del 25,6% i 448.000 espectadors, i continua com l'informatiu més ben valorat, segons el panel GfK, amb un 8.9.

Els informatius de TV3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb un índex de 8,6, segons el panel de GfK. I també són líders en imparcialitat, amb un 95,4% i en credibilitat, amb un 97,5%.

Aquest mes de novembre destaca l'increment d'espectadors de les dues edicions del "TN cap de setmana", amb  558.000 i 628.000, i han fet la millor mitjana mensual des del maig.

Bons resultats dels programes del "day time" i del "prime time", amb rècords de temporada

Entre els programes més vistos, a banda dels telenotícies, hi ha espais de totes les temàtiques de la programació de TV3: entreteniment, sèries i documentals.

Bona estrena de la setena temporada d'"El foraster", amb 632.000 espectadors, una quota del 24,5% i una audiència acumulada de 991.000 espectadors, i el capítol del dia 30, amb Quim Masferrer a Olivella, ocupa el tercer lloc del rànquing, amb una quota del 25,3% i 686.000 espectadors, el més vist de la temporada. A més, té una valoració qualitativa de 8.7, segons GfK.

El "Polònia" del dia 19, amb una quota del 22,2% i 564.000 espectadors, va ser sisè i té un 8,7 en qualitat. L'"Està passant", el programa d'humor dels vespres que es va emetre el dia 8, va ser setè, amb una quota del 23,1% i 549.000 espectadors, va fer el rècord de la temporada, i té un 8.6 al panel de GfK. També destaca l'estrena de "Pop up xef" el dia 18 a Palamós. Va ocupar el vuitè lloc, amb una quota del 21,4% i 533.000 espectadors, i una audiència acumulada de 900.000 espectadors.

L'"APM?" del dia 11 de novembre, va ocupar el desè lloc i ser el més vist de l'any, amb una quota del 19% i 477.000 espectadors, i té una valoració qualitativa de 8,7 al panel GfK. El "Cuines", del dia 16, en què van preparar una escudella de bacallà, va ocupar el quinzè lloc, amb 418.000 espectadors i un 24,8%. El "Sense ficció" "El mon segons Trump", amb una audiència de 390.000 espectadors i una quota del 14,5%, ocupa el dissetè lloc del rànquing, fa el segon millor resultat de la temporada i a més, està molt ben valorat qualitativament, amb un 8,6.

Bon resultat també per al tancament de temporada de "Merlí. Sapere Aude" amb una quota mitjana del 14,8% i 369.000 espectadors, i el capítol del dia 2, destaca al rànquing, amb 370.000 espectadors i un 14,5% de quota. També va acabar la temporada "Joc de cartes" amb una mitjana de 374.000 espectadors i un 19% de quota. L'últim capítol en què buscaven el millor restaurant d'arròs a la frontera entre Catalunya i el País Valencià, va destacar entre els més vistos, amb 334.000 espectadors i una quota del 17%. El "Persona infiltrada", del dia 5 de novembre, en què va participar Samanta Villar, va fer el segon millor resultat de la temporada, amb una quota del 16,2% i 343.000 espectadors.

Un altre rècord de temporada el va marcar el "Com si fos ahir", la sèrie de la sobretaula, el dia 6, amb una quota del 17,3% i 333.000 espectadors.

El portal de la CCMA ha tingut una audiència de 4,5 milions d'usuaris únics, i TV3 supera els 11,7 milions de reproduccions de vídeo.

Al novembre, TV3 ha tingut més d'11,7 milions de reproduccions de vídeo en directe i a la carta, un 3,8% més que el mateix més de l'any anterior, i un 1,2% més que a l'octubre. Els vídeos relacionats amb "La Marató de TV3" han estat els que han tingut més audiència a la carta, amb més de 155.000 usuaris únics i 339.000 reproduccions

El "Com si fos ahir" és el programa més vist en reproduccions de vídeo a la carta, amb 1 milió de reproduccions. I el vídeo més vist és "L'espot de La Marató 2020", amb més de 97.000 reproduccions a la plataforma de TV3, als quals se n'han de sumar 650.000 més que ha tingut a les xarxes socials i a YouTube. I les emissions en directe més vistes són dels informatius, amb el "TN migdia" del dia 4, al capdavant, amb 22.000 usuaris únics.

El portal de la CCMA ha tingut a l'octubre una audiència de 4,5 milions d'usuaris únics, un 18,7% més que el novembre de l'any passat. El 324.cat, la secció de notícies del portal de la CCMA, té 2,2 milions d'usuaris únics, amb un increment del 40% respecte al novembre de l'any passat. I la secció d'esports, amb 490.000 espectadors, ha crescut un 106% respecte el novembre del 2019 i un 5,6% més que a l'octubre.

I pel que fa a les xarxes socials, al novembre s'han publicat gairebé 214.000 missatges a Twitter sobre els programes de TV3, segons dades de Kantar. El programa més comentat ha estat "Preguntes freqüents", amb més de 56.700 missatges.

Font: Kantar.Indiv.4i+ (amb convidats i 2a residència)

tv3.cat

Anar al contingut