TV3, 11 anys de lideratge consecutiu, amb una pluja de rècords mai aconseguits

TV3 tanca el 2020 amb un lideratge absolut anual i aconsegueix un nou rècord com a líder a Catalunya per onzè any consecutiu. També lidera les dues franges de més consum: el "day time" i el "prime time". I fa el millor "prime time" dels últims 11 anys. En aquests 11 anys, TV3 ha liderat 110 dels 132 mesos, els últims 41 de manera consecutiva, liderant tots els mesos dels últims 3 anys, fet que representa un nou rècord. Aquest 2020, fins al 30 de desembre, TV3 ha liderat 330 dies, és a dir un 90%, i fa el rècord històric. Pels que fa al rànquing de programes més vistos, TV3 situa 22 programes entre els 25 amb més audiència de l'any, i és la primera cadena que ho aconsegueix. A més, continua sent l'única cadena que té els informatius entre els programes més vistos. I un 99% dels dies ha estat líder un programa de la cadena. TV3 compta amb la confiança dels espectadors per informar-se, en un any en què la informació ha estat molt important, i ha estat un referent informatiu. Els telenotícies són líders, dupliquen l'audiència dels informatius de les altres cadenes i creixen respecte de l'any passat. Han fet la millor mitjana anual de la seva història el "TN vespre" i el "TN cap de setmana vespre". A més, repeteixen lideratge i rècord històric per tercer any en valoració qualitativa i són líders en credibilitat i en imparcialitat. La valoració qualitativa de TV3 manté el rècord històric en el panel GfK, per tercer any consecutiu, amb un índex qualitatiu de 8,5, i és la cadena generalista més ben valorada durant els 11 anys. El 2020 ha estat un any de rècords també per a les estrenes i d'altres programes com "Està passant", "Tot es mou", "Planta baixa", "Preguntes freqüents", "Zona zàping" i "APM? Extra". TV3 ha estat la cadena líder d'audiència a internet a Catalunya el 2020. Han obtingut les millors dades de la història tant a Catalunya com a Espanya. Les reproduccions de vídeo han superat els 126 milions

Segons dades de Kantar, TV3 tanca l'any 2020 més líder, amb una quota anual del 14,6%, a una distància de 3,6 punts respecte de la segona classificada, Telecinco, i a 5,6 punts de la tercera, Antena3. D'aquesta manera, TV3 bat un nou rècord i es converteix en la primera televisió que aconsegueix ser líder onze anys seguits a Catalunya, i fa el millor resultat des del 2010, igualant el del 2019. En aquests 11 anys situada en primera posició, TV3 ha liderat 110 mesos del total de 132, els 41 últims de manera consecutiva, i ha establert un nou rècord de mesos consecutius de lideratge.

TV3 ha liderat 330 dies de l'any, dels 364 que han passat, i fa un nou rècord històric. En 362 dies (de 364), el programa més vist de la jornada ha estat de TV3, marcant un nou rècord històric, i 356 dels quals ha estat alguna de les edicions dels "Telenotícies". Des del 2 de març el líder del rànquing ha estat un programa de TV3.

L'any 2020, TV3 ha liderat les dues franges de més consum del dia, el "day time", entre les 8 del matí i les 9 del vespre, amb una quota del 14,7%; i el "prime time", amb una quota del 16,5%.

El 2020, TV3 ha situat 22 programes entre els 25 més vistos del rànquing de l'any, i és la primera cadena a la història que ho aconsegueix. En aquesta llista apareixen programes de tots els gèneres que emet la cadena. TV3 torna a ser l'única cadena que situa els seus informatius en el rànquing dels espais més vistos de l'any, amb el "TN vespre" i el "TN cap de setmana vespre" als dos primers llocs de la llista. A continuació es troba el "TN migdia", i el "TN cap de setmana migdia".

També hi apareixen alguns especials informatius, com la compareixença del President de la Generalitat, Quim Torra, del dia 19 d'abril i la roda de premsa del govern per anunciar noves restriccions per controlar els contagis de la COVID del dia 29 d'octubre.

A la llista també ocupen un espai destacat el "Polònia", "El foraster", el "Tabús", el "30 minuts", amb el reportatge "Dins del coronavirus", l'"Està passant"i el "Cuines". També hi apareixen el "Planta baixa", el "No pot ser!", "Crims", "Pop up xef", "APM extra?", "Tot es mou", "Zona zàping" i "Preguntes freqüents".

Els informatius de TV3, líders d'audiència, en credibilitat, en imparcialitat i en qualitat

L'actualitat continua centrant l'interès de l'audiència i consolida TV3 com un referent informatiu. En un any marcat per la pandèmia de la COVID, l'audiència ha confiat en la cadena pública per estar informada.

TV3 continua sent l'única cadena que situa els seus telenotícies en el rànquing anual dels 40 programes més vistos, dupliquen l'audiència dels informatius de les altres cadenes i creixen respecte de l'any passat. A més, el "TN vespre" i el "TN cap de setmana vespre" fan la millor mitjana anual de la seva història.

Aquest ha estat un any de rècords, entre ells el que va fer el "TN vespre" el dia 13 de març, amb una quota del 37,4% i 1.138.000 espectadors, el més vist des del 10 d'octubre del 2017; també va marcar l'edició més vista des del 6 de juny del 2015, el "TN cap de setmana vespre" del dia 14 de març, amb 1.072.000 espectadors i una quota del 30%; d'altra banda, el "TN migdia" del dia 16 de març, amb 1.049.000 espectadors i un 37,6% de quota va ser el més vist des del 3 d'octubre del 2017; i finalment el "TN cap de setmana migdia" del dia 14 de març, va marcar el seu rècord des del 15 de desembre del 2001, amb una quota del 35% i 965.000 espectadors.

La valoració qualitativa també és molt destacada, ja que els informatius de TV3 són els més ben valorats pels espectadors que participen en el panel de l'empresa GfK: a més de liderar en credibilitat, amb un 96,9%, per setè any consecutiu, i imparcialitat, amb un 95,2%, per segon any consecutiu, també aconsegueixen un índex qualitatiu del 8,6, i mantenen el rècord per tercer any consecutiu. Aquest bon resultat qualitatiu dels informatius queda reforçat amb l'índex mitjà de TV3, que durant el 2020 ha mantingut el rècord històric de la valoració de la programació amb l'índex qualitatiu de 8,5 per tercer any, i es manté com la cadena generalista més ben valorada dels 11 anys de lideratge.

Els programes també han fet uns resultats excel·lents

Els programes també han fet uns resultats excel·lent aquest 2020 i han marcat rècords. L'"Està passant", del dia 31 de març, amb 650.000 espectadors i una quota del 24% feia el seu rècord. El "Tot es mou" del 16 de març va registrar el seu rècord històric, amb una quota del 21,1% i 518.000 espectadors. El magazín "Planta baixa", del dia 16 de març també va fer rècord històric, amb una quota del 29,4% i 597.000 espectadors.

També han destacat el "Preguntes freqüents", que el dia 28 de març va fer una quota del 20,5% i 507.000 espectadors, i es va col·locar com el més vist des del 24 de març del 2018 i el quart millor de la història del programa; el "Zona zàping" del 3 d'abril va fer el millor resultat del últims 6 anys, des del 26 de desembre del 2014, amb 514.000 espectadors i una quota del 18,4%; i l'"APM? Extra" del 22 de març, amb una quota del 22,6% i 525.000 espectadors, també va marcar la millor audiència dels últims 6 anys, des del 16 de febrer del 2014.

Els programes relacionats amb la Covid-19, a banda de fer molt bones audiències també han estat dels més ben valorats de l'any. En el rànquing dels més vistos apareixen "Primera línia", del dia 2 d'abril, amb una quota del 24,5% i 726.000 espectadors, i una valoració qualitativa  del 8,9. "El nou coronavirus: volem saber", que es va emetre el 10 de març, va fer una quota del 27% i el van veure 650.000 espectadors, té un 9 al panel GfK.

Un any de rècords també a internet

A internet, TV3 ha estat la cadena de televisió que ha liderat l'audiència a Catalunya el 2020. Ha estat líder tot l'any, tots els mesos dels quals es disposa de dades (de gener a novembre) segons Comscore. A Catalunya, ha obtingut una audiència de 2.423.000 usuaris únics mensuals, el que suposa un increment del 10,6 respecte de l'any passat, i a Espanya, de 2.920.000, un 9,2% més que el 2019. Són les millors dades mai obtingudes. Aquestes han estat les millors dades mai obtingudes per TV3.

Segons dades d'Adobe Analytics, les reproduccions de vídeo han estat de 126,5 milions, un 1,3% més que el 2019. El programa més vist de l'any ha estat la sèrie "Com si fos ahir", que ha acumulat gairebé 6,9 milions de reproduccions de vídeo en directe i a la carta. El vídeo a la carta que han vist més usuaris ha estat el capítol "Tot canvia" de la sèrie "Les de l'hoquei", amb 127.000 usuaris únics i 249.000 reproduccions. I l'emissió en directe més vista de l'any va ser el "TN migdia" del 13 de març, amb més de 56.500 usuaris únics.

TV3 lidera el mes de desembre

TV3 tanca també el mes de desembre com a líder. La quota del mes és del 14,5%, 4 punts per sobre de les cadenes classificades en segona i tercera posició, Telecinco i Antena3, que han empatat. A més, TV3 ha liderat tots els dies del mes, fins avui. I també el rànquing de programes diaris, i ha estat sempre un informatiu.

10 dels 12 programes més vistos del mes de desembre són de TV3, amb el "TN cap de setmana migdia" del dia 20 en primer lloc, seguit del "TN cap de setmana vespre" del dia 20, el "TN vespre" del dia 21, "El foraster" del dia 21 i el "TN migdia" del 7 de desembre.

Altres espais que apareixen al rànquing dels programes més vistos de desembre són "Polònia", "Està passant", "Cuines" i "APM?", I destaca en el dissetè lloc, "La Marató" que es va celebrar el 20 de desembre, i es va dedicar al coronavirus.

I pel que fa a les audiències digitals, al desembre, TV3 ha tingut més de 10,1 milions de reproduccions de vídeo en directe i a la carta, un 8,1% més que el mateix més de l'any anterior. La Marató ha estat el programa amb més audiència digital a la carta del desembre, amb 169.000 usuaris únics i 395.000 reproduccions. I també ha estat l'emissió en directe més vista amb 40.000 usuaris únics.

El "Com si fos ahir" és el programa més vist en reproduccions de vídeo a la carta, amb 883.000 reproduccions. I el vídeo més vist és el capítol d'"El foraster" en què va visitar Rellinars, amb 37.000 usuaris únics i 60.700 euros.

El portal de la CCMA ha tingut al desembre una audiència de 4,5 milions d'usuaris únics, un 28,5% més que el desembre de l'any passat. El 324.cat, la secció de notícies del portal de la CCMA, té 2,5 milions d'usuaris únics, amb un increment del 83% respecte al desembre del 2019.

I pel que fa a les xarxes socials, al desembre s'han publicat més de 201.000 missatges a Twitter sobre els programes de TV3, segons dades de Kantar. L'emissió més comentada ha estat La Marató, amb més de 51.500 missatges, i el programa amb més missatges ha estat el "Preguntes freqüents", amb 43.500.

(Font: Kantar, ind. 4 i + amb segones residències i convidats)               

tv3.cat

 

Anar al contingut