Sessions finals de "pitching" de la segona convocatòria de projectes audiovisuals per a la programació del 33

Amb l'objectiu de contractar i produir un mínim de cinc projectes serialitzables, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha resolt la primera fase de la segona convocatòria de projectes audiovisuals innovadors per a la programació del 33, amb una tria de 20 treballs d'entre els 150 que es van presentar. Aquests projectes han participat en dues sessions finals de "pitching", obertes als participants, als professionals del sector i a la premsa, que s'han dut a terme ahir i avui, 21 i 22 d'octubre, al matí, al plató 2 de les instal·lacions de TV3.
Segona convocatòria de projectes audiovisuals per a la programació del 33.
Segona convocatòria de projectes audiovisuals per a la programació del 33.

A finals d'abril, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) va obrir la segona convocatòria pública de "pitching". Dels 150 projectes que s'hi van presentar, la majoria dels quals de caràcter i contingut cultural i amb una gran presència de productores que han contactat per primer cop amb la CCMA, se'n van seleccionar 20. Els creadors d'aquests treballs, els han defensat en dues sessions de "pitching" que han tingut lloc ahir, dilluns, i avui, dimarts, (estructurades en quatre torns de cinc projectes) al plató 2 de les instal·lacions de TV3.

El periodista i reporter de l'espai cultural de TV3 "Quan arribin els marcians", Jofre Font, i el copresentador del magazín de la tarda "Tot es mou", Lluís Marquina, han estat els encarregats de conduir l'acte i de presentar els participants. El panel d'especialistes davant del qual s'han presentat els projectes, l'han format Mario Daza, productor executiu del Departament d'Entreteniment; Cristina Muñoz Clotet, cap de Documentals; Manel Raya, membre del Laboratori de Formats; Mai Balaguer, realitzadora i actual responsable d'Imatge del Departament de Promoció, i Trini Manzanares, realitzadora i coordinadora de Realització de Programes.

A finals de novembre, la CCMA farà públics els resultats d'aquesta convocatòria, els projectes seleccionats per produir-los, amb la consegüent tramitació a través de la "Norma reguladora del procediment de selecció i contractació de continguts audiovisuals per als mitjans de comunicació de la CCMA".

SEGONA CONVOCATÒRIA DE "PITCHING"

A finals d'abril, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) va obrir la 2a convocatòria pública amb l'objectiu de trobar nous talents i formats innovadors de cara a complementar i impulsar els continguts del canal 33, el canal dedicat a la descoberta, el coneixement, la innovació, el debat d'idees i la projecció de la cultura. En línia amb el caràcter del 33, i atenent l'evolució de la cultura audiovisual, aquesta convocatòria cerca de manera especial propostes innovadores com a finestra per als creadors joves.

ELS CINC GUANYADORS DEL LA PRIMERA CRIDA

En la primera convocatòria del "pitching", que es va resoldre al febrer, la CCMA va resoldre que les cinc propostes guanyadores fossin les que hi ha a continuació. Les dues primeres ja s'han emès (o se n'ha previst l'emissió), i les altres tres s'emetran en els propers mesos.

Cool Hunters

Aquest programa que TV3 va estrenar el 30 de juliol és un espai distès, molt fresc, innovador i amb molt sentit de l'humor que ha recorregut Catalunya per explicar què amaguen les modes, qui les segueix i per què. D'altra banda, Patrick Urbano, creador del programa i un periodista amb aires de grandesa, intentarà descol·locar personatges públics coneguts amb el seu "periodisme extrem".

Perfils

Aquesta proposta d'Albert Pons i Anna Montero (Carmel), que el 33 estrenarà divendres, 25 d'octubre, a les 22.45, és un espai d'entrevistes i documental sobre cultura amb un punt de trobada –les xarxes socials– entre dues generacions: un convidat jove, nadiu de l'Era Digital que ha triomfat dins el seu sector gràcies a les xarxes socials, i un professional ja conegut que també ha assimilat les xarxes com una eina principal de la seva feina.

Correspondències

És una proposta de Goroka. Aquesta sèrie documental entre creadores catalanes i d'altres països explica què vol dir ser dones creadores, en un diàleg audiovisual entre Catalunya i el món.

Bàlsam

És un documental musical de Marta Ferrer i María Nova López (ESCAC). Un format híbrid entre el documental i el videoclip i un retrat de diferents realitats i col·lectius urbans a través de la seva música.

Per què volen els avions

És una docusèrie creada per David Fonseca (La Kaseta) sobre divulgació en diferència. Un espai divulgatiu presentat per un noi amb la síndrome de Down. El repte és respondre preguntes complexes amb explicacions senzilles i entenedores, amb la naturalitat i personalitat del presentador.

 

ccma.cat