Rècord històric de Catalunya Ràdio, que supera els 700.000 oients per primera vegada

Segons les dades de l'Estudi General de Mitjans (EGM), 716.000 oients han escoltat cada dia l'emissora durant la primera onada del 2019. Catalunya Ràdio trenca el seu rècord històric amb un augment del 16% de l'audiència, en una onada en què l'increment de la ràdio generalista a Catalunya ha estat del 3%.

"El matí de Catalunya Ràdio", amb Mònica Terribas, continua sent el programa més escoltat de l'emissora, amb 555.000 oients diaris, la segona millor xifra de la seva història, i augmenta 57.000 oients respecte de l'anterior onada.

Els informatius "Catalunya migdia" i "Catalunya vespre" són els més escoltats en les seves franges. El "Catalunya migdia", amb Òscar Fernández i Empar Moliner, aconsegueix 129.000 oients diaris i el "Catalunya vespre", amb Kílian Sebrià, arriba als 96.000 oients amb una pujada del 31%.

Catalunya Ràdio torna a ser l'emissora més escoltada a les comarques de Girona i Tarragona.

El magazín de tarda "Estat de Gràcia", amb Roger de Gràcia, amb 102.000 oients, torna a superar els 100.000.

El "Tot costa", amb Jordi Costa i Sònia Gelmà, obté una audiència de 99.000 oients, un 13% més que l'anterior onada.

El "Popap", amb Mariola Dinarès, amb 81.000 oients diaris, augmenta un 5%.

"El Club de la Mitjanit", amb Francesc Garriga, obté 56.000 oients, i "La nit dels ignorants 3.0", amb Xavier Solà, 24.000.

El cap de setmana, "El suplement", amb Roger Escapa, supera els 400.000 oients els diumenges i incrementa un 9% la seva audiència.

El magazín esportiu "Tot gira", amb David Clupés, se situa com el magazín esportiu més escoltat els diumenges amb 310.000 oients, doblant les xifres de l'anterior temporada.

També son líders en les seves franges dels dissabtes els programes "Crims", amb Carles Porta, que obté 83.000 oients; "Solidaris", amb Albert Segura, que n'aconsegueix 68.000, i "Un restaurant caníbal a Berlín", amb Paula Molés, que arriba als 23.000.

El programa "Mans", amb Quim Rutllant i Ester Plana, amb 81.000 oients, dobla les xifres de l'onada anterior, i "El divan", amb Sílvia Cóppulo, guanya audiència fins als 65.000.

El programa "Revolució 4.0", amb Xantal Llavina, obté 32.000 oients, i el "Ciutat Maragda", amb David Guzmán, aconsegueix 26.000 oients.

Segons les dades de l'EGM, aquesta primera onada, 102.000 persones han escoltat cada dia Catalunya Informació; 32.000, Catalunya Música, i 17.000, iCat.

 

Segons les dades de l'Estudi General de Mitjans, 716.000 oients han escoltat cada dia Catalunya Ràdio durant la primera onada del 2019. L'emissora trenca el seu rècord històric amb un augment del 16% de l'audiència, en una onada en què l'increment de la ràdio generalista a Catalunya ha estat del 3%. La majoria de programes de l'emissora han augmentat l'audiència respecte de l'anterior onada.

"El matí de Catalunya Ràdio", amb Mònica Terribas, continua sent el programa més escoltat de l'emissora amb 555.000 oients diaris, la segona millor xifra de la seva història; puja 57.000 oients respecte de l'anterior onada, i retalla també en 59.000 oients la diferència amb "El món a RAC1", que queda en només 87.000 oients.

Els informatius "Catalunya migdia" i "Catalunya vespre" són els més escoltats en les seves franges. El "Catalunya migdia", amb Òscar Fernández i Empar Moliner, aconsegueix 129.000 oients diaris i el "Catalunya vespre", amb Kílian Sebrià, arriba als 96.000 oients amb una pujada del 31%.

El magazín de tarda "Estat de Gràcia", amb Roger de Gràcia, arriba als 102.000 oients, amb un increment del 10%. El programa esportiu "Tot costa", amb Jordi Costa i Sònia Gelmà, obté 99.000 oients, amb una pujada del 13% respecte de l'onada anterior. El programa de tendències a les xarxes socials "Popap", amb Mariola Dinarès, obté 81.000 oients, amb un augment del 5%.

El programa esportiu nocturn "El Club de la Mitjanit", amb Francesc Garriga, té 56.000 oients, i el programa de la matinada radiofònica "La nit dels ignorants 3.0", amb Xavier Solà, obté 24.000 oients i un increment del 9%.

El magazín matinal del cap de setmana "El suplement", amb Roger Escapa, obté 315.000 oients el dissabte, i 403.000, el diumenge, dia en què augmenta un 9% la seva audiència respecte de l'anterior onada.

El cap de setmana, "El divan", amb Sílvia Cóppulo, és líder de la seva franja els dissabtes amb 65.000 oients, amb una pujada del 3%.

El programa esportiu de les tardes, "Tot gira", amb David Clupés, se situa com el magazín esportiu més escoltat els diumenges amb 310.000, amb un increment del 83%, i obté 109.000 oients els dissabtes. El "Tot gira migdia", amb Maria Guixà, obté 33.000 oients els dissabtes i 26.000 els diumenges, dia en què multiplica per sis la seva audiència respecte de l'anterior onada.  

Les estrenes de la nova temporada de Catalunya Ràdio consoliden el lideratge d'audiència de les seves respectives franges: "Crims", amb Carles Porta, obté 83.000 oients i una pujada del 51%, i "Un restaurant caníbal a Berlín", amb Paula Molés, aconsegueix 23.000 oients.

La renovació del programa "Solidaris", amb Albert Segura, arriba als 68.000 oients i quadruplica la seva audiència respecte de l'onada anterior.

El "Catalunya migdia (cap de setmana)", amb Neus Bonet, obté 28.000 oients els dissabtes i 50.000 els diumenges, dia en què incrementa un 72% els oients.

També obtenen bons resultats "Revolució 4.0", amb Xantal Llavina, 32.000 oients i una  pujada del 19%, i "Ciutat Maragda", amb David Guzman, 26.000 oients i un augment del 14%.

El canal temàtic Catalunya Informació es manté líder en el seu àmbit amb 102.000 oients.

L'emissora de música clàssica Catalunya Música obté 32.000 oients i puja un 55%.

El canal de música i cultura iCat obté 17.000 oients.

Catalunya Ràdio recupera els lideratges a les demarcacions de Girona, on no era líder des del 2009, amb 92.000 oients, i de Tarragona, amb 138.000 oients.

Catalunya Ràdio obté un 24,3% de share, la millor xifra des del 2008.

En declaracions al programa "El matí de Catalunya Ràdio", Saül Gordillo, director de Catalunya Ràdio, s'ha mostrat molt satisfet amb unes xifres que "suposen un enfortiment de l'audiència de Catalunya Ràdio en un moment de molta intensitat informativa, que ha fet que els oients confiïn en l'emissora. Seguim sent la referència informativa i tots aquells nous oients que han vingut s'han quedat també en la resta de franges, l'entreteniment o els esports". Els excel·lents resultats d'audiència "arriben en un moment inèdit per a Catalunya Ràdio, que no només no ens alteren sinó que són la millor sentència al nostre dia a dia", ha afegit.

El cap de Continguts de Catalunya Ràdio, Santi Faro, ha subratllat "el reconeixement a l'esforç i a la bona feina dels professionals de Catalunya Ràdio, que estan molt atents al que passa al carrer i que són capaços de digerir-ho i transmetre-ho als oients en tots els formats, també en el podcast, i això ens permet reivindicar una nova manera de fer i de consumir ràdio i ens esperona a continua fent ràdio plural, innovadora i moderna".

 

catradio.cat

facebook.com/catradio

twitter.com/catalunyaradio

 

catradio.cat/catinfo

twitter.com/catinformacio

 

catmusica.cat

twitter.com/catalunyamusica

 

iCat.cat

facebook.com/iCat

twitter.com/iCatfm

 

Anar al contingut