"Quan el cor s'atura... La Marató sempre batega"

Tothom pot patir un accident cardiovascular en qualsevol moment, fins i tot, en una sèrie de televisió en directe, com representa que ha passat aquesta nit a TV3.

Aquest any, La Marató ha apostat per una campanya molt impactant, més enllà dels formats convencionals de publicitat . Per aconseguir-ho, s'ha recreat un format de sèrie de ficció que representa que s'emet en directe i amb públic al plató. En plena emissió, la protagonista de la sèrie es desploma en directe a causa d'un problema cardiovascular, davant l'enorme sorpresa de tothom: l'audiència des de casa i el públic del plató.

La Marató de TV3 es proposa demostrar de la manera més impactant possible què és una malaltia cardiovascular. Per això s'ha recreat la situació angoixant que la protagonista de la nova sèrie patís un accident cardiovascular en viu. Aquest moment, que es pot reviure al web de TV3, és l'essència de l'espot de La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio d'aquesta edició, l'element central de la campanya de sensibilització.   

Com cada any, però mai de la mateixa manera, l'espot de La Marató interpel·la les emocions de la ciutadania davant de realitats dures que tenim molt a prop i que, gràcies a la recerca biomèdica, podem ajudar a millorar.   

La campanya d'aquest any s'ha centrat en fer creure a l'audiència que TV3 havia creat una nova sèrie en directe amb el títol "Quan el cor s'atura", protagonitzada per Julio Manrique i Cristina Genebat, dos coneguts i prestigiosos actors catalans.   

Aquesta nova sèrie, fictícia, es va promocionar a televisió, ràdio, mitjans digitals i premsa com un format innovador de televisió en directe. L'objectiu era generar la màxima expectació per al dia de l'estrena, on havia de passar el que ningú esperava: un infart en directe a la televisió.   

L'espot de La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio per la salut cardiovascular ha estat rodat per la productora Oxigeno i ha estat dirigit per Roger Villaroya i Edgar Lledó, especialistes en formats audiovisuals publicitaris i també de ficció.   

La campanya de La Marató  

L'eslògan de La Marató que fins avui havia estat "La Marató sempre batega" s'uneix amb el títol de la sèrie, creant l'eslògan final de La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio d'aquesta edició dedicada a la salut cardiovascular: "Quan el cor s'atura... La Marató sempre batega."  

 La campanya està formada per un conjunt de peces que parteixen de la peça màster de l'estrena de la sèrie de 5,5 minuts, dues peces d'1,2, 1,25 i 1,3, tres peces de 20, 30 i 40 segons, i dues versions per xarxes socials de 15 i 6 segons, a més a més d'una falca de ràdio de 30 segons.  

Tot just després de la revelació de la sèrie fictícia, TV3 ha emès un programa presentat per Eloi Vila on s'explica l'objectiu de la campanya i es mostra el "com s'ha fet", de la mà dels seus responsables: Àlex Marquina, director de l'àrea de Promoció i Estratègia de Marca de la CCMA, i Camil Roca, director creatiu de la campanya gràfica i audiovisual de La Marató, juntament amb el seu equip creatiu format per Marc Colombo i Raimon Bertran.   

tv3.cat/marato  

#QuanElCorTV3  

#LaMaratóSempreBatega  

Anar al contingut