Núria Llorach: "La pròxima Marató és excepcional"

La vicepresidenta i presidenta en funcions de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Núria Llorach; el director de Televisió de Catalunya, Vicent Sanchis, i el director de Catalunya Ràdio i dels Mitjans Digitals de la Corporació, Saül Gordillo, han comparegut aquest matí davant de la Comissió de Control de l'actuació de la Corporació al Parlament de Catalunya que s'ha tornat a celebrar a través de videoconferència a causa de les mesures proposades per les autoritats sanitàries contra el contagi de la Covid-19.

"Aquesta Marató és excepcional". Amb aquestes paraules s'ha referit Núria Llorach a la pròxima edició de La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio per la Covid-19, que se celebrarà el 20 de desembre. L'objectiu és la divulgació, la sensibilització, la recaptació per a la recerca biomèdica i també la digitalització de la majoria dels processos per fer-ho possible. En aquest sentit, Llorach ha explicat que per primera vegada en 28 anys, no es disposarà de les grans seus telefòniques habituals, i que, per aquest motiu, el donatiu telefònic no podrà ser la principal via de col·laboració amb aquesta Marató: "Tot i que es mantindrà el telèfon 900 21 50 50, no tindrem la capacitat de recepció de trucades que teníem, i cal fomentar els donatius a través d'internet, de transferència o al Bizum 33333".

A diferència de les edicions anteriors i per l'emergència sanitària per la pandèmia, Núria Llorach ha explicat que s'avançarà la convocatòria pública de projectes de recerca, que s'obrirà l'endemà mateix de La Marató: el 21 de desembre. "Hem d'anar més de pressa que mai per fer que els diners recaptats arribin a la investigació".

Les dades de seguiment de la campanya d'aquesta Marató "digital" són molt positives: la transformació de les conferències divulgatives ha fet que arribin a més persones que mai arreu del país. Llorach ha explicat que, de moment, "se n'han fet més de 7.500".

La vicepresidenta de la CCMA també ha defensat l'esforç de rigor en la gestió fet a la Corporació els últims anys: "Aquesta ha estat la prioritat, marcada pel context de crisi i la davallada dels ingressos... i tenim els deures fets: una empresa ajustada als recursos disponibles, eficient en la gestió, líder amb l'oferta de continguts audiovisuals, i amb les prioritats del futur més pròxim molt treballades en una proposta de contracte programa que és urgent aprovar".

En aquest sentit, i arran de la necessitat de finançament de la indústria audiovisual, el director de TV3, Vicent Sanchis, ha incidit en què si TV3 ha de ser el motor del sector, cal més finançament per invertir-hi: "Això és un repte que no podem afrontar sols".

Vicent Sanchis també ha explicat que tenen sobre la taula una proposta que passa per fer una nova distribució de canals: "El Super3 compartiria espai amb un nou canal juvenil a partir de les 9 del vespre i el 33 compartiria espai amb Esport3". Ha afegit que és una aposta molt ambiciosa que ha de potenciar els continguts fora de la graella tradicional de TDT, "però calen recursos per fer-ho".

Pel que fa a la renovació de la ficció del canal infantil, "La família del Super3", Sanchis ha explicat que després de l'èxit dels últims 15 anys, "es treballa per tenir una nova proposta al juny del 2021", que haurà de ser conceptualitzada tenint en compte el consum actual dels infants. També ha destacat la importància que l'equip de l'"Info K" hagi estat reconegut amb el Premi Nacional de Comunicació.

Al seu torn de preguntes, el director de Catalunya Ràdio i dels Mitjans Digitals de la CCMA, Saül Gordillo, ha explicat que la Corporació està impulsant un pla estratègic de posicionament de les marques en l'àmbit digital, amb l'objectiu de prioritzar les marques TV3, Catalunya Ràdio i Super3, com a referència per al públic.

Gordillo també ha valorat els resultats de l'últim EGM, fet públic aquesta setmana: "Catalunya Ràdio és la ràdio que més creix, un 14%, amb 78.000 oients més que fa un any". També ha destacat el creixement d'"El matí de Catalunya Ràdio", amb Laura Rosel, que ha guanyat un 11% d'audiència, i el lideratge dels informatius de l'emissora al migdia i a la nit: "Els eixos són bons i anem en la bona direcció".

Sobre la pròxima campanya electoral, Núria Llorach ha explicat que la informació electoral serà una prioritat i s'haurà d'elaborar i difondre amb els mateixos criteris professionals amb què ja es fa la informació política habitualment, sense blocs de temps marcats: "El Consell de Govern aprovarà, a principis de gener, el document de pla de cobertura, a partir de la proposta que ja estan treballant els directors d'informatius de TV3 i Catalunya Ràdio".

ccma.cat

Anar al contingut