Núria Llorach: "La promoció de la llengua catalana és una prioritat del nostre servei públic, no hi ha fissures en aquest sentit"

La vicepresidenta i presidenta en funcions de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Núria Llorach; el director de Televisió de Catalunya, Vicent Sanchis, i el director de Catalunya Ràdio i dels Mitjans Digitals de la Corporació, Saül Gordillo, han comparegut aquest matí davant de la Comissió de Control de l'actuació de la Corporació al Parlament de Catalunya.

La vicepresidenta i presidenta en funcions de la CCMA, Núria Llorach, ha defensat avui, arran de les preguntes sobre l'emissió de la sèrie "Drama" a TV3, que la missió de promoció i difusió de la llengua catalana és irrenunciable: "Tenim clar que és una de les prioritats del nostre servei públic, no hi ha fissures en aquest sentit".

Sobre la mateixa qüestió, el director de TV3, Vicent Sanchis, ha detallat que la sèrie "Drama" és una producció de TVE que ha estat emesa a TV3 com a resultat d'un intercanvi de sèries de ficció entre Televisió Espanyola, À Punt, IB3 i Betevé: "Considero que, malgrat tot, ‘Drama' és una bona sèrie i que ha valgut la pena aprofitar l'emissió a través de l'intercanvi entre televisions públiques, en un moment de precarietat en la disposició de continguts per a la producció pròpia de ficció".

Sobre el retorn de les competències d'Esports als directors dels mitjans, Llorach n'ha explicat els motius: "El Consell de Govern va retornar a les direccions de televisió i ràdio els continguts d'esports de TV3 i de Catalunya Ràdio, enlloc de nomenar un nou director corporatiu, atenent a la limitació de la capacitat d'adquisició de drets esportius i d'altres continguts externs per part de la CCMA". "Tenim reptes importants, continuem treballant, i les direccions de ràdio i de televisió tenen l'encàrrec de tirar endavant el Pla estratègic per als continguts esportius a la CCMA, que al setembre tindrem a les mans", ha afegit.

En aquest sentit, Llorach ha remarcat que es treballa en una proposta per recuperar la franja juvenil al Super3: "L'aposta pel públic infantil i juvenil és molt important, és clau per al futur de la nostra llengua, per això cal afrontar-la amb ambició i fer-ho, de forma decidida, també a les plataformes digitals". I ha posat en valor el "prestigi i referència de l''InfoK'", tot i lamentar-se que la producció pròpia només suposa el 15% del canal Super3: "Cal potenciar aquests continguts i, per fer-ho, cal comprometre el finançament necessari. Calen recursos".

Sobre la situació econòmica i financera, la presidenta en funcions de la CCMA ha explicat que en l'última previsió de tancament, l'impacte per la crisi de la Covid-19 a la CCMA és d'una caiguda de 13,7 milions, és a dir, una caiguda del 21,3% dels ingressos publicitaris: "Venim d'una situació que s'agreuja cada any, i que ens ha portat de més de 150 milions d'ingressos publicitaris, a 51 al tancament de l'any passat". Sobre l'exercici 2020, Llorach ha explicat que s'està portant a terme un nou pla de contenció sobre moltes àrees de la CCMA, i que les actuacions es van revisant en funció de la realitat dels ingressos i de l'evolució de les previsions: "Aquest any presenta encara moltes incerteses, a les quals hem de sumar la sentència de l'Audiència Nacional sobre el retorn del 5% del salari dels treballadors de l'àmbit de televisió dels anys 2011 i 2012, amb un impacte de 10 milions". Mentre que l'empresa ha pogut arribar a un acord de devolució esglaonada per als treballadors de l'àmbit de ràdio, malauradament, això no ha estat possible a la televisió, segons ha explicat Llorach.

La vicepresidenta de la CCMA ha avançat també que han culminat els treballs del Pla d'Igualtat, que aquesta mateixa setmana ha estat acordat amb els representants dels treballadors i les treballadores, i ha volgut felicitat totes les persones que hi han treballat durant més de dos anys per fer-lo realitat.

També s'ha referit al comiat de Mònica Terribas al capdavant d'"El matí de Catalunya Ràdio", agraint i destacant la gran feina feta en aquesta etapa, al programa més important de la ràdio publica. Sobre aquesta qüestió, ha explicat que el pròxim dilluns s'ha convocat un Consell de Govern extraordinari per abordar la qüestió, al qual s'ha requerit la presència del director de Catalunya Ràdio.

En el seu torn, Saül Gordillo, director de Catalunya Ràdio i dels Mitjans Digitals de la Corporació, que també ha agraït la feina de Terribas, ha destacat les audiències del portal web de la CCMA, que han crescut un 40% durant el confinament. En concret, ha dit, l'oferta informativa ha crescut un 67%: "Si posem el focus en el Super3, el creixement ha estat del 87%, i continuem amb audiències més altes de les que teníem abans de la Covid-19, que significa que hem aconseguit fidelitzar nou públic".

Avui també ha comparegut Cristian Garcia, fins fa poc, director d'Esports de la CCMA, davant la Comissió de Control, per parlar del documental "El cas Rosell". Garcia ha destacat que "la Corporació té sistemes d'autocontrol molt fiables" i ha explicat que la primera edició del documental "la van visionar més de 15 professionals de TV3". "Després d'això, el Consell Professional va determinar que no hi havia censura, això és molt transcendent", ha subratllat, en el sentit de normalitzar els procediments i els debats interns sobre l'edició dels continguts. Garcia ha recordat també que "els directors dels mitjans tenen la responsabilitat de l'emissió de tots els continguts" i ha remarcat que els motius de la seva renúncia són exclusivament personals.

ccma.cat

Anar al contingut