Núria Llorach defensa la llibertat d'expressió a la CCMA

La vicepresidenta de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Núria Llorach; el director de Televisió de Catalunya, Vicent Sanchis, i el director de Catalunya Ràdio i dels Mitjans Digitals de la Corporació, Saül Gordillo, han comparegut aquest matí davant de la Comissió de Control de l'actuació de la corporació al Parlament de Catalunya.

Davant la denúncia de la Fiscalia per un possible delicte d'injúries greus als cossos i forces de seguretat contra Toni Soler, Jair Domínguez, Magí Garcia i contra la CCMA com a responsable civil subsidiària per un gag emès en el programa "Està passant", i després que el jutjat d'instrucció acordés incoar diligències prèvies, Núria Llorach ha explicat que la primera acció que ha fet la CCMA ha estat comparèixer en el procediment amb la finalitat de poder portar a terme totes les actuacions processals possibles per demostrar, tant en aquesta fase com en la d'instrucció i de judici oral, si fos el cas, que "les expressions contingudes en el gag no constitueixen infracció penal en la mesura que es fan en clau d'humor, d'ironia i de sàtira política, i no excedeixen el legítim exercici del dret d'expressió".

Pel que fa a la Setmana de les Dones de TV3 i Catalunya Ràdio, la vicepresidenta de la CCMA s'ha mostrat "molt satisfeta" de com s'està desenvolupant i ha afirmat que continuar avançant en els drets de les dones és una exigència dels mitjans de la corporació. Ha destacat alguns dels continguts més potents d'aquesta setmana, com els reportatges dels telenotícies o les edicions de "Sense ficció", "Quatre gats", "30 minuts", o la programació del Super3 i l'"InfoK", i ha garantit el seu "compromís i els dels directors de TV3 i Catalunya Ràdio de fer que aquestes accions tinguin continuïtat al llarg del temps".

En el context d'aquest compromís de la corporació per continuar avançant en la igualtat efectiva entre dones i homes, Llorach ha anunciat que el Pla d'Igualtat està gairebé llest: "En aquests moments esperem les darreres aportacions dels representants dels treballadors i treballadores per tancar-lo. És una gran eina." I ha explicat que algunes de les accions de formació que contempla el pla ja s'han començat a portar a terme durant el 2019, com per exemple "la formació en temes de gènere, a la qual ja han pogut accedir 400 treballadors".

El director de TV3, Vicent Sanchis, ha fet una defensa del pluralisme de TV3, on assegura que "es compleix el Llibre d'Estil i s'atenen les observacions que fa el Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC)". Preguntat en concret sobre el programa "Preguntes freqüents", Sanchis ha dit que "hi ha molts diputats que tenen propostes per participar en el programa i no hi volen anar". I ha reblat: "És difícil establir pluralitat quan no hi volen anar."

Preguntat sobre el doblatge al català a les plataformes, Sanchis ha defensat el deure i la voluntat de TV3 de cedir els doblatges: "És missió de la CCMA cedir-los, sempre que es demostri que s'està en possessió dels drets d'exhibició de les produccions doblades." Ha remarcat que "la normalització de la llengua catalana és una pedra angular per als mitjans públics. Hem de crear més sinergies amb el govern de la Generalitat per complir amb la directiva audiovisual de la UE que s'acaba de publicar en aquest sentit". I ha afegit: "Hem d'ajudar la competència perquè pot salvar la llengua, i així un dels nostres objectius fundacionals tindrà tot el sentit."

En el seu torn, Saül Gordillo, director de Catalunya Ràdio i dels Mitjans Digitals de la Corporació, ha destacat el gran creixement dels mitjans de la CCMA a les xarxes socials: "Catalunya Ràdio i els seus programes experimenten un creixement del 120% de seguidors els últims tres anys i en suma 1.368.00." I pel que fa a TV3 i els seus canals, ha assenyalat que el creixement és d'un "158% i el volum de seguidors és de 5.603.000". Ha destacat especialment l'estratègia aplicada a YouTube, "que ens permet arribar a noves audiències, internacionalitzar els nostres continguts i la nostra llengua".

Instat a valorar la campanya "T'ho estàs perdent" per visibilitzar l'esport femení, Gordillo ha explicar que a Catalunya Ràdio no han hagut de fer gaires esforços perquè l'aposta per l'esport femení "està incrustada en l'ADN de Catalunya Ràdio i aquesta ha estat una aposta transversal de totes les direccions".

ccma.cat

Anar al contingut