Núria Llorach defensa la gestió rigorosa al capdavant de la CCMA

La vicepresidenta i presidenta en funcions de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Núria Llorach; el director de Televisió de Catalunya, Vicent Sanchis, i el director de Catalunya Ràdio i dels Mitjans Digitals de la Corporació, Saül Gordillo, han comparegut aquest matí davant de la Comissió de Control de l'actuació de la Corporació al Parlament de Catalunya que s'ha celebrat a través de videoconferència a causa de les mesures proposades per les autoritats sanitàries contra el contagi de la Covid-19.

Núria Llorach ha defensat avui, a la sessió de control parlamentari, que la Corporació aplica una gestió econòmica rigorosa que ha permès que, "amb una reducció severa de la despesa en continguts audiovisuals, que arriba al 66% en 10 anys, hem aconseguit quadrar cada any els comptes alhora que hem mantingut un servei públic que és de molta qualitat i referència al nostre país".

Llorach ha destacat els resultats d'aquesta gestió en el lideratge de la cadena pública generalista de Catalunya: "Que TV3 porti 10 anys de lideratge ininterromput, i vagi en camí de l'onzè any, és una notícia que acredita la solvència en la gestió d'aquest servei públic essencial". I ha afegit: "Això és resultat, no només d'una programació d'actualitat i d'una referència informativa evident, sinó també d'una oferta global d'entreteniment, ficció i divulgació que és de qualitat i èxit".

Sobre el tancament previst de l'exercici 2020, la vicepresidenta ha explicat que la caiguda dels ingressos per publicitat es preveu en 11 milions menys que la previsió inicial al pressupost. Aquesta diferència, en la línia de la caiguda general de la publicitat a la televisió generalista, pot provocar, després de l'aplicació d'un estricte pla de contenció de la despesa i de l'aportació extraordinària d'1,5 milions, per una banda, i de 6 milions per a la producció d'obra nova audiovisual, per l'altra, un resultat final de dèficit previst entre 1,5 i 1,6 milions.

Pel que fa a l'oferta d'adquisició de 8 documentals de producció aliena produïts per Mediapro, el director de TV3, Vicent Sanchis, ha explicat que tenen la proposta sobre la taula i que "es valorarà, com es fa sempre, atenent a l'interès i el criteri de programació, i a un preu de compra que sigui d'acord amb els estàndards habituals a TV3".

Sobre les col·laboracions de Pilar Rahola a TV3, Sanchis ha condemnat la filtració d'una conversa privada i ha deixat clar que "el criteri sobre les col·laboracions als programes els marquen els directors o directores dels programes", i no ell, i que, en tot cas, el contingut de la conversa demostra que "TV3 actua amb criteri propi".

En el seu torn d'intervencions, Núria Llorach també ha avançat que les negociacions amb el Comitè d'empresa del mitjà televisió a la CCMA estan molt avançades pel que fa a l'acord per a la devolució del 5% del salari descomptat entre els anys 2011 i 2012 al personal de la CCMA, en la línia de l'acord assolit amb el Comitè de ràdio: en un retorn esglaonat i sense interessos.

Sobre l'aplicació del teletreball a la Corporació, Llorach ha explicat que aquesta ha estat una de les mesures principals de prevenció del contagi que s'ha anat implantant des del març i que ha permès, actualment, "mantenir una programació amb normalitat amb el 50% de la reducció de la mobilitat laboral".

Sobre l'estrena de nous projectes digitals de TV3, Vicent Sanchis ha explicat: "Volem potenciar formats que van més enllà de la televisió convencional, i que estan tenint uns resultats magnífics: 'Bricoheroes', 'Cover', 'La comunitat' o 'Mood Z' són exemples d'innovació que ens permeten arribar amb èxit a noves audiències".

Al seu torn de preguntes, el director de Catalunya Ràdio i dels Mitjans Digitals de la CCMA, Saül Gordillo, ha parlat de l'èxit dels continguts digitals de la CCMA i dels bons resultats de l'aposta "digital first", que ha tingut creixements importants en consum tant en directe com a la carta. S'ha mostrat molt satisfet de les arrancades de les propostes de Catalunya Ràdio "'Crims', 'El segrest' o 'El búnquer', que obtenen grans resultats i es troben entre els continguts més escoltats". Gordillo també ha posat en valor l'aposta de "Ja m'entens" per visibilitzar el col·lectiu LGTBIQ.

 

ccma.cat

 

Anar al contingut