Núria Llorach defensa al Parlament que la CCMA ha de tornar a ser motor del sector audiovisual

La presidenta en funcions de la CCMA, Núria Llorach; el director de Televisió de Catalunya, Vicent Sanchis, i el director de Catalunya Ràdio i dels Mitjans Digitals de la Corporació, Saül Gordillo, han comparegut aquest matí davant de la Comissió de Control del Parlament de Catalunya.

La vicepresidenta i presidenta en funcions de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, Núria Llorach, ha explicat al Parlament que cal que la Corporació pugui recuperar el seu paper de motor de la indústria audiovisual catalana amb una aportació d'ingressos suficient: "És molt important que puguem recuperar el paper fonamental d'impuls del sector audiovisual a Catalunya amb noves inversions, per això calen més recursos".

Llorach ha recordat que, per al 2019, la CCMA haurà d'afrontar els efectes de la nova llei de l'IVA i dels decrets sobre retribucions al sector públic, que són 23,5 milions de despesa afegida en situació de pròrroga pressupostària i després d'una reducció del 32% dels recursos disponibles: "Aquests fets, juntament a la davallada dels ingressos publicitaris, comprometen els recursos de la CCMA i la capacitat d'inversió en continguts i en innovació tecnològica". En aquest sentit, ha recordat la necessitat de disposar d'un nou Mandat marc del sistema públic audiovisual per poder aprovar un Contracte programa adaptat a les necessitats i reptes actuals.

Pel que fa la publicitat, la vicepresidenta ha explicat que la CCMA ha reduït els ingressos en un 4,2% global, i n'ha aprofundit en els factors: "La davallada del consum de televisió, la priorització de les xarxes socials i les pràctiques del duopoli mediàtic que exerceixen Atresmedia i Mediaset limiten el nostre creixement". En aquest últim punt, Llorach ha fet referència a pràctiques que la mateixa Comissió Nacional dels Mercats i la competència ha qualificat d'abusives i que perjudiquen clarament mitjans com TV3.

Sobre les polítiques d'igualtat, Núria Llorach ha manifestat el seu compromís a desenvolupar un Pla d'igualtat a la CCMA que ha de permetre "ser exemplars des dels mitjans de comunicació públics en favor de la igualtat entre homes i dones".  

En referència a Catalunya Ràdio i els Mitjans Digitals de la CCMA, el seu director, Saül Gordillo, ha valorat la programació especial de l'emissora pública amb motiu del Dia Mundial de la Ràdio, que es va avançar al diumenge passat, 10 de febrer: "El #diaCatRàdio va ser un èxit basat en la proximitat i el territori, amb una programació en moviment per arribar on l'audiència ens havia proposat". També ha destacat la renovació digital de Catalunya Música, amb un nou disseny per arribar a nous públics i per fer més accessibles els continguts de concerts i programes en directe i a la carta que són referència de l'emissora de música clàssica.

Al seu torn de respostes, el director de TV3, Vicent Sanchis, ha explicat que una de les mesures amb què es treballa per impulsar el canal 33 és l'estrena de cinc nous programes, arran de la crida de projectes innovadors en format de "pitching". Sanchis també ha defensat que la difusió i promoció de la música ha de tenir un caràcter general en l'oferta de cultura de la Corporació, més enllà del focus sobre els programes musicals de matinada. Sobre la valoració del canvi de presentadora al programa de TV3 "Preguntes freqüents", Vicent Sanchis ha explicat que després de les primeres setmanes "és massa aviat per fer valoracions".

ccma.cat

 

Anar al contingut