Nou rècord per a TV3: líder tots els mesos dels últims tres anys

TV3 és líder del juliol per 36è mes consecutiu, rècord històric de lideratge ininterromput mensual, 3 anys, amb una quota del 13%, a 0,9 punts de la cadena classificada en segon lloc i a 3,9 punts de la tercera. També continua el lideratge de TV3 a la franja del "day time" i del "prime time". TV3 ha estat la cadena més vista 20 dies del mes de juliol i també ha liderat el rànquing de programes tots els dies del mes, i ho ha fet amb un informatiu o una entrevista. 8 dels 10 programes més vistos del rànquing són de la cadena. Els informatius són líders en totes les edicions, amb bons resultats, i es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu, amb un índex del 8,6, i també són líders en imparcialitat. Destaquen les entrevistes a Oriol Junqueras i Carles Puigdemont, l'especial "De la foscor a la llum" i les estrenes de les sèries "L'altra mirada" i "El paradís de les senyores". TV3 és la cadena generalista més ben valorada qualitativament, amb un 8,5. I, pel que fa a audiències digitals, el portal de la CCMA i el 324.cat fan les millors dades d'un mes de juliol. I la secció d'esports ha crescut un 42% en usuaris únics. Les reproduccions de vídeo son de gairebé 8 milions, amb l'entrevista a Oriol Junqueras com a programa més vist a la carta
Audiència de televisió al juliol
Audiència de televisió al juliol

TV3 ha tornat a acabar el mes com a líder d'audiència, segons dades de Kantar, i ja són 36 mesos consecutius, el rècord històric de lideratge ininterromput d'una cadena. Aquest juliol, TV3 ha aconseguit una quota del 13%. Ha superat en 0,9 punts la cadena classificada en segon lloc, Telecinco, i en 3,9 punts la tercera, Antena 3.

TV3 continua sent líder a les franges de "day time", amb una quota del 13,1%, 0,6 punts per sobre de la cadena classificada en segon lloc, Telecinco, i de "prime time", amb una quota del 14,5%, i supera per 2,9 punts la segona classificada, Telecinco.

TV3 ha liderat l'audiència 20 dies dels 31 del mes de juliol i el rànquing dels programes més vistos del dia tot el mes, i sempre ho ha fet amb una edició dels Telenotícies o una entrevista.

També és la cadena generalista més ben valorada al juliol, al panel de GfK, amb un 8,5. GfK és l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors. Algunes de les televisions públiques més importants d'Europa han fet servir l'estudi qualitatiu "Jurado de Espectadores", de GfK, com per exemple la britànica BBC, l'alemanya ZDF, la neerlandesa NPO, la irlandesa RTÉ, la belga VRT, la russa CTC i també la privada britànica ITV. Actualment, a més de TV3, la BBC i la neerlandesa NPO continuen fent-lo servir i s'hi han afegit les televisions públiques de Mèxic i de Singapur.

Excel·lents resultats dels informatius, líders de totes les edicions

Un mes més, els telenotícies es mantenen líders de totes les edicions i han encapçalat el rànquing dels programes més vistos del dia en 31 ocasions: 15 el "TN vespre", 8 el "TN migdia"  4 el "TN cap de setmana migdia" i 2 el "TN cap de setmana vespre" . Els altres dos dies els programes més vistos van ser les entrevistes a Oriol Junqueras i Carles Puigdemont.

8 dels 10 programes més vistos del rànquing del mes són de TV3, amb el "TN vespre" del dia 6 en primer lloc, amb una quota del 29,5% i 588.000 espectadors; el "TN cap de setmana migdia" del 18 de juliol va ser segon, amb una quota del 29,9% i 513.000 espectadors; el "TN migdia", del 27 de juliol, ocupa el quart lloc, amb 502.000 espectadors i una quota del 29,9%, i el  "TN cap de setmana vespre", del 12 va ser cinquè, amb 493.000 espectadors i un 22% de quota.

I pel que fa al "TN comarques", el del dia 13 va ser el desè més vist del mes, amb una quota del 29,3% i 393.000 espectadors.

Els informatius de TV3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb un índex de 8,6, segons el panel de GfK. I també són líders en imparcialitat, amb un 95,7%.

També van fer molt bon resultat les entrevistes del dia 19 i 26 a Oriol Junqueras i Carles Puigdemont. L'entrevista a Junqueras és el tercer programa més vist del  mes, amb una quota del 21,8% i 506.000 espectadors, la de Puigdemont va ocupar el vuitè lloc del rànquing, amb 413.000 espectadors i una quota del 17,9% i un 8,5 segons el panel qualitatiu GfK. Les dues van liderar la franja.

Bons resultats dels programes del "day time" i de les estrenes

Entre els programes més vistos, a banda dels telenotícies, hi ha espais de totes les temàtiques de la programació de TV3: entreteniment, sèries i documentals.

El "Polònia: especial paròdies" del dia 2, amb una quota del 19,1% i 417.000 espectadors, va ser sisè, va liderar la franja i té un 8,8 en qualitat. De fet els quatre programes especials del "Polònia" que s'han emès entre el 25 de juny i el 23 de juliol han fet molt bones audiències, amb una mitjana de 347.000 espectadors i un 15,4% de quota. L'estrena de "Per què volen els avions?" va ser dotzè, amb 372.000 espectadors i una quota del 16,6%, i ha tancat la temporada amb una quota mitjana d'11,6% i 252.000 espectadors.

El "30 minuts" titulat "Despoblats" va ser catorzè, amb 352.000 espectadors i una quota del 15,8% i va liderar la franja.

Entre els més vistos del mes, també en destaca el "Sense ficció" "Dictadures, divises i biquinis", amb una audiència de 320.000 espectadors, una quota del 14,6% i líder de la franja; l'especial "De la foscor a la llum", amb 290.000 espectadors i una quota del 14,3% i un 8,5 en valoració qualitativa segons GfK; el "Bricoheroes" es va estrenar amb una audiència de 246.000 espectadors i una quota del 15,9% i ha tancat la temporada amb una quota mitjana del 12,1% i 186.000 espectadors.

Bona estrena de "Res és impossible" amb Antonio Díaz, que es col·loca el tretzè del rànquing, amb una quota del 18,4% i 362.000 espectadors. També fa molt bons resultats l'estrena de la sèrie del "prime time" "L'altra mirada", amb una quota del 13,1% i 266.000 espectadors. I destaca la sèrie de la sobretaula "El paradís de les senyores". El capítol més vist ha estat el del dia 28, amb una quota del 16,2% i 256.000 espectadors.

D'altra banda, tanca la temporada amb una mitjana de 275.000 espectadors i una quota de l'11,7% la sèrie "Drama". I "Ciutadà novell", amb un 9,9% de quota i 194.000 espectadors.

El portal de la CCMA ha tingut una audiència de 3,8 milions d'usuaris únics, la millor dada d'un juliol, i TV3 gairebé arriba als 8 milions de reproduccions de vídeo

Al juliol, TV3 ha tingut gairebé 8 milions de reproduccions de vídeo en directe i a la carta. Els programes amb més consum han estat les tres edicions dels informatius, el migdia, amb 93.000; el cap de setmana, amb 79.000 i el vespre, amb 78.000. El programa amb més reproduccions a la carta és la sèrie "El paradís de les senyores", amb 256.000 reproduccions, seguida de  "Les de l'hoquei", amb 215.000 i el tercer és el "MIC", amb 209.000 reproduccions. I el vídeo més vist és l'entrevista a Oriol Junqueras, amb 32.000 reproduccions a la carta.

El portal de la CCMA ha tingut al juliol una audiència de 3,8 milions d'usuaris únics, la millor dada d'un mes de juliol i un 35% més que el mateix mes del 2019. El 324.cat, la secció de notícies del portal de la CCMA, té 2,3 milions d'usuaris únics, amb un increment del 88% respecte al juliol de l'any passat i el millor més de juliol des de que es tenen dades. Pel que fa a la secció d'esports, ha crescut un 42%, amb 240.000 usuaris únics

I pel que fa a les xarxes socials, al juliol s'han publicat més de 292.000 missatges a Twitter sobre els programes de TV3, segons dades de Kantar. El programa més comentat ha estat "Preguntes freqüents", amb més de 105.000 missatges, seguit de l'entrevista a Carles Puigdemont, amb 29.000 missatges, que el dia que es va emetre va ser el més comentat a tot Espanya.

 (Font: Kantar, ind. 4 i +)

VÍDEOS RELACIONATS

Anar al contingut