Nou rècord de TV3: 24 mesos consecutius líder

TV3 és líder del juliol per 24è mes consecutiu, amb una quota del 12,6%. La quota mitjana d'aquests 2 anys ha estat d'un 14%, a més de 4 punts de la segona cadena classificada. Continua també el lideratge de TV3 en la franja del "day time" i del "prime time". TV3 ha estat la cadena més vista 22 dels 31 dies del mes de juliol i també ha liderat el rànquing de programes en 30 ocasions. 10 dels 15 programes del rànquing dels més vistos són de TV3. Els informatius són líders en totes les seves edicions i es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu, amb un índex del 8,6, i també són líders en imparcialitat i credibilitat. TV3 és la cadena generalista més ben valorada qualitativament. Tanquen la temporada amb bons resultats "Com si fos ahir", "Les de l'hoquei" i "Cases d'en Pou". I bona estrena de "Joc de cartes estiu" i "Manual de supervivència". I pel que fa a audiències digitals, TV3 també és líder dels últims 24 mesos i el portal de la CCMA creix un 15% respecte al juliol de l'any passat.

TV3 ha tornat a acabar el mes com a líder d'audiència, segons dades de Kantar, i ja són 24 mesos consecutius, el rècord de la cadena. Aquest juliol, TV3 ha aconseguit una quota del 12,6%. Ha superat en 1,2 punts la segona cadena classificada, Telecinco, i en 3,4 punts, la tercera, Antena3. Durant aquests dos anys, la quota mitjana de TV3 ha estat d'un 14%, a més de quatre punts de la segona classificada, Telecinco, amb un 9,8% i la tercera, Antena3, amb un 9,7%.

TV3 continua sent líder en les franges de "day time", amb una quota del 12,6%, 1,1 punts per sobre de la cadena classificada en segon lloc, Telecinco, i de "prime time", amb una quota del 14,2%, i supera en 2,3 punts la segona classificada, Telecinco, tot i la forta competència en aquesta franja.

TV3 ha liderat l'audiència durant 22 dies dels 31 del mes de juliol i el rànquing dels programes més vistos del dia en 30 ocasions. També és la cadena generalista més ben valorada al juliol, al panel de GfK, amb un 8,5. GfK és l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors per a les principals televisions europees (BBC, ITV, ZDF, RTÉ, VRT, CTC, etc.).

Els informatius, líders en totes les edicions i els més ben valorats en qualitat,  imparcialitat i credibilitat.

Un mes més, els telenotícies es mantenen líders en totes les edicions i han encapçalat el rànquing dels programes més vistos del dia en 29 ocasions, 13 de les quals ho ha fet el "TN vespre"; 8 el "TN migdia"; 7 el "TN cap de setmana vespre" i 1 el "TN cap de setmana migdia". 10 dels 15 programes més vistos del rànquing del mes són de TV3, amb el "TN vespre" del dia 17 en segon lloc, amb una quota del 27,6% i 575.000 espectadors; el "TN migdia" del 8 de juliol està en quart lloc, amb 466.000 espectadors i una quota del 26,7%. El "TN cap de setmana vespre" del dia 7 és el cinquè del rànquing, amb una quota del 22,2% i 465.000 espectadors, i fa la millor quota mensual de la temporada, amb un 22,5%.

Els informatius de TV3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb un índex de 8,6, segons el panel de GfK. El "TN comarques", amb un 9,2, és l'informatiu més ben valorat, i ha fet la millor quota mensual de la temporada, amb un 21%. Els telenotícies de TV3 també són líders en imparcialitat, amb un 94,1%, i líders en credibilitat, amb un 96,3%.

El bon final de temporada de les sèries i una graella amb moltes novetats marquen les audiències del juliol.

10 dels 15 programes més vistos del mes són de TV3. Entre els programes més vistos, a banda dels telenotícies, hi ha espais de totes les temàtiques de la programació de TV3: entreteniment, sèries i documentals.

Els diferents especials de "Polònia" han estat entre els programes més vistos del mes. En sisè lloc, es va col·locar el "Polònia: especial musicals", amb una quota del 19,5% i 463.000 espectadors. L'estrena de "Joc de cartes estiu" va fer molt bon resultat, i ha estat el vuitè programa més vist del juliol, amb 447.000 espectadors i un 23,4% de quota, i va millorar el resultat de l'estrena de la primera temporada. El "Cuines" del dia 26 de juliol va ser desè, amb 395.000 espectadors i 24,6%.

"Cases d'en Pou", els dos programes en què Joan Maria Pou va rebre a casa seva estrangers a qui ell havia visitat, han fet molt bons resultats. El primer, el del dia 10 de juliol, va fer una quota del 17,4% i el van veure 350.000 espectadors, i va ser l'emissió més vista de la temporada del programa.

Entre els més vistos del mes de juliol també destaquen el "Sense ficció" titulat "Maria del Mar", amb 390.000 espectadors i una quota del 15,9%; l'"APM?" del dia 17, amb una quota del 15,9% i 376.000 espectadors; i l'estrena de "Manual de supervivència", amb una quota del 13,7% i 283.000 espectadors.

Les sèries han acabat amb bons resultats la temporada. D'una banda, "Com si fos ahir",  ha tancat amb una audiència mitjana de 241.000 espectadors i una quota del 16,3%, i ha liderat amb comoditat la franja. El capítol final, que es va emetre diumenge 28 de juliol en "prime time", va liderar la franja, amb una quota del 13,5% i 278.000 espectadors. I va tenir una audiència acumulada de 641.000 espectadors.

D'altra banda, "Les de l'hoquei" va acabar amb el capítol "El club", el 22 de juliol, i ho va fer amb una quota de l'11,2% i 241.000 espectadors. La sèrie ha registrat una quota mitjana de l'11.5% i una audiència mitjana de 289.000 espectadors. A més, ha liderat en joves de 13 a 24 anys en 12 dels 13 capítols amb una quota mitjana del 23.6%. I pel que fa a l'índex qualitatiu de GfK la sèrie té un 8.1.

La cantada d'havaneres va millorar el resultat de la temporada anterior, amb una quota del 15,1% i 246.000 espectadors i un 8.4 al GfK.

El portal de la CCMA creix respecte al juliol del 2018 i "Com si fos ahir" i "Les de l'hoquei", el més vist a la carta.

En l'àmbit digital, TV3 també és líder dels últims 24 mesos. Al juliol, TV3 ha tingut més de 8,2 milions de reproduccions de vídeo, un 7% més respecte al juliol de l'any passat. "Com si fos ahir" és el programa a la carta més vist amb 197.000 usuaris únics que han fet més d'1,7 milions de reproduccions. I durant tota la temporada ha acumulat més de 15 milions de reproduccions de vídeo, un 23% més que la temporada anterior. "Les de l'hoquei" és el segon programa més vist del mes a internet, amb 111.000 usuaris únics que han fet 492.000 reproduccions.

El portal de la CCMA ha tingut al juliol una audiència de 2,8 milions d'usuaris únics i creix un 15% respecte al juliol del 2018. El 324.cat, la secció de notícies del portal de la CCMA, té 1,2 milions d'usuaris únics, un 18% més que el mateix mes de l'any anterior.

I a les xarxes socials, durant el juliol s'han publicat 150.000 missatges a Twitter al voltant dels programes de TV3.

(Font: Kantar, ind. 4 i +)

tv3.cat