Més de 2 milions de persones connecten amb les Campanades de TV3, que lideren el rànquing de l'any i es converteixen en les més vistes de la història de la cadena

TV3 va tancar l'any 2020 marcant noves xifres de rècord. La cadena va liderar el darrer dia de l'any, amb una quota del 18,4% i va obtenir el millor resultat en un 31 de desembre des del 2006. Però el rècord absolut va ser per a les Campanades de Cap d'Any, que van ser vistes per 1.199.000 espectadors, van obtenir una quota de 39,2% punts i van registrar una audiència acumulada de 2.021.000 de persones. Amb aquestes xifres espectaculars, el comiat de l'any de TV3 va liderar el rànquing de programes més vistos del dia i també es va convertir en l'espai més vist de l'any 2020. A més, aquestes Campanades han estat les més vistes de la història de la cadena. Amb aquest bon gust de boca, TV3 acomiada el 2020 amb un lideratge absolut anual i aconsegueix un nou rècord com a líder a Catalunya per onzè any consecutiu.

L'últim dia de l'any, TV3 va tornar a ser líder d'audiència, amb una quota del 18,4% i va obtenir el millor resultat en un 31 de desembre des del 2006. L'espai més vist del dia van ser les Campanades de Cap d'Any, que van presentar Lídia Heredia, Helena Garcia Melero i Cristina Puig des del parc del Tibidabo de Barcelona. Les Campanades de TV3 van ser vistes per 1.199.000 espectadors i van obtenir una quota del 39,2% i una audiència acumulada de més de 2.021.000 persones. Així, el comiat del 2020 i la benvinguda al 2021 es va convertir en l'espai més vist del dia, de tot l'any 2020 i el més vist de la història de TV3.

El primer minut del 2021, a les 24.00, és el que ha tingut més audiència de televisió de la història, amb 3.390.000 espectadors mirant la televisió. En aquest minut, TV3 va ser la cadena líder de la nit, doblant la segona cadena, i també va registrar el rècord històric en aquest moment, tant de TV3 com de totes les cadenes, amb 1.508.000 espectadors i una quota del 44,5%.

Pel que fa a l'audiència digital, les Campanades de TV3 van ser seguides en directe per 31.000 usuaris únics. A més, entre les 23.00 i les 24.00, es va registrar l'audiència en directe més alta de l'any en aquesta franja horària, amb 36.000 usuaris únics, molt per sobre de la mitjana habitual.

El 31 de desembre, les emissions de "Polònia", amb l'especial "2020, no cal que tornis", i de l'"APM?" van fer el seu rècord de l'any. Aquesta edició especial de "Polònia" va ser vista per 725.000 espectadors i va obtenir una quota del 28,7%. Per la seva banda, "APM?" va tenir una audiència de 620.000 espectadors i una quota del 25,3%.

Amb aquests resultats espectaculars del dia 31 de desembre, TV3 acomiada un any de rècords i amb un lideratge consolidat. La cadena tanca el mes de desembre com a líder, amb una quota del 14,6%,, i també com la cadena més vista del 2020, amb també una quota del 14,6%, una dada que l'ha fet aconseguir un nou rècord com a líder a Catalunya per onzè any consecutiu.

 

TV3, líder del 2020, per 11è any consecutiu

Segons dades de Kantar, TV3 tanca l'any 2020 més líder, amb una quota anual del 14,6%, a una distància de 3,6 punts respecte de la segona classificada, Telecinco, i a 5,6 punts de la tercera, Antena3. D'aquesta manera, TV3 bat un nou rècord i es converteix en la primera televisió que aconsegueix ser líder onze anys seguits a Catalunya, i fa el millor resultat des del 2010, igualant el del 2019. En aquests 11 anys situada en primera posició, TV3 ha liderat 110 mesos del total de 132, els 41 últims de manera consecutiva, i ha establert un nou rècord de mesos consecutius de lideratge.

TV3 ha liderat 332 dies de l'any, dels 364 que han passat, i fa un nou rècord històric. En 364 dies (de 366), el programa més vist de la jornada ha estat de TV3, marcant un nou rècord històric, i 357 dels quals ha estat alguna de les edicions dels "Telenotícies". Des del 2 de març el líder del rànquing ha estat un programa de TV3.

L'any 2020, TV3 ha liderat les dues franges de més consum del dia, el "day time", entre les 8 del matí i les 9 del vespre, amb una quota del 14,7%; i el "prime time", amb una quota del 16,6%.

El 2020, TV3 ha situat 21 programes entre els 25 més vistos del rànquing de l'any, i és la primera cadena a la història que ho aconsegueix. En aquesta llista apareixen programes de tots els gèneres que emet la cadena. El primer lloc de la llista l'ocupen les Campanades de Cap d'Any del 31 de desembre, seguides de diferents edicions del telenotícies. De fet, TV3 torna a ser l'única cadena que situa els seus informatius en el rànquing dels espais més vistos de l'any, amb el "TN vespre" i el "TN cap de setmana vespre" als dos primers llocs de la llista. A continuació es troba el "TN migdia", i el "TN cap de setmana migdia".

També hi apareixen alguns especials informatius, com la compareixença del President de la Generalitat, Quim Torra, del dia 19 d'abril i la roda de premsa del govern per anunciar noves restriccions per controlar els contagis de la COVID del dia 29 d'octubre.

A la llista també ocupen un espai destacat "El foraster", "Primer línia", el "Polònia" especial del 31 de desembre i també l'"APM?" del mateix dia, "Tabús", el "30 minuts", amb el reportatge "Dins del coronavirus", l'"Està passant" i el "Cuines". També hi apareixen el "Planta baixa", el "No pot ser!", "Crims", "Pop up xef", "APM extra?", "Tot es mou", "Zona zàping" i "Preguntes freqüents".

Pel que fa a la valoració qualitativa, TV3 és la cadena més ben valorada del 2020, empatada amb La2, amb un índex qualitatiu del 8,5, segons dades del panel GfK.

 

Els informatius de TV3, líders d'audiència, en credibilitat, en imparcialitat i en qualitat

L'actualitat continua centrant l'interès de l'audiència i consolida TV3 com un referent informatiu. En un any marcat per la pandèmia de la COVID, l'audiència ha confiat en la cadena pública per estar informada.

TV3 continua sent l'única cadena que situa els seus telenotícies en el rànquing anual dels 40 programes més vistos, dupliquen l'audiència dels informatius de les altres cadenes i creixen respecte de l'any passat. A més, el "TN vespre" i el "TN cap de setmana vespre" fan la millor mitjana anual de la seva història.

Aquest ha estat un any de rècords, entre ells el que va fer el "TN vespre" el dia 13 de març, amb una quota del 37,4% i 1.138.000 espectadors, el més vist des del 10 d'octubre del 2017; també va marcar l'edició més vista des del 6 de juny del 2015, el "TN cap de setmana vespre" del dia 14 de març, amb 1.072.000 espectadors i una quota del 30%; d'altra banda, el "TN migdia" del dia 16 de març, amb 1.049.000 espectadors i un 37,6% de quota va ser el més vist des del 3 d'octubre del 2017; i finalment el "TN cap de setmana migdia" del dia 14 de març, va marcar el seu rècord des del 15 de desembre del 2001, amb una quota del 35% i 965.000 espectadors.

La valoració qualitativa també és molt destacada, ja que els informatius de TV3 són els més ben valorats pels espectadors que participen en el panel de l'empresa GfK: a més de liderar en credibilitat, amb un 96,9%, per setè any consecutiu, i imparcialitat, amb un 95,2%, per segon any consecutiu, també aconsegueixen un índex qualitatiu del 8,6, i mantenen el rècord per tercer any consecutiu. Aquest bon resultat qualitatiu dels informatius queda reforçat amb l'índex mitjà de TV3, que durant el 2020 ha mantingut el rècord històric de la valoració de la programació amb l'índex qualitatiu de 8,5 per tercer any, i es manté com la cadena generalista més ben valorada dels 11 anys de lideratge.

 

Els programes també han fet uns resultats excel·lents

Els programes també han fet uns resultats excel·lent aquest 2020 i han marcat rècords. L'"Està passant", del dia 31 de març, amb 650.000 espectadors i una quota del 24% feia el seu rècord. El "Tot es mou" del 16 de març va registrar el seu rècord històric, amb una quota del 21,1% i 518.000 espectadors. El magazín "Planta baixa", del dia 16 de març també va fer rècord històric, amb una quota del 29,4% i 597.000 espectadors.

També han destacat el "Preguntes freqüents", que el dia 28 de març va fer una quota del 20,5% i 507.000 espectadors, i es va col·locar com el més vist des del 24 de març del 2018 i el quart millor de la història del programa; el "Zona zàping" del 3 d'abril va fer el millor resultat del últims 6 anys, des del 26 de desembre del 2014, amb 514.000 espectadors i una quota del 18,4%; i l'"APM? Extra" del 22 de març, amb una quota del 22,6% i 525.000 espectadors, també va marcar la millor audiència dels últims 6 anys, des del 16 de febrer del 2014.

Els programes relacionats amb la Covid-19, a banda de fer molt bones audiències també han estat dels més ben valorats de l'any. En el rànquing dels més vistos apareixen "Primera línia", del dia 2 d'abril, amb una quota del 24,5% i 726.000 espectadors, i una valoració qualitativa  del 8,9. "El nou coronavirus: volem saber", que es va emetre el 10 de març, va fer una quota del 27% i el van veure 650.000 espectadors, té un 9 al panel GfK.

 

Un any de rècords també a internet

A internet, TV3 ha estat la cadena de televisió que ha liderat l'audiència a Catalunya el 2020. Ha estat líder tot l'any, tots els mesos dels quals es disposa de dades (de gener a novembre) segons Comscore. A Catalunya, ha obtingut una audiència de 2.423.000 usuaris únics mensuals, el que suposa un increment del 10,6% respecte de l'any passat, i a Espanya, de 2.920.000, un 9,2% més que el 2019. Aquestes han estat les millors dades mai obtingudes per TV3.

Segons dades d'Adobe Analytics, les reproduccions de vídeo han estat de 127 milions, un 2% més que el 2019. El programa més vist de l'any ha estat la sèrie "Com si fos ahir", que ha acumulat gairebé 6,9 milions de reproduccions de vídeo en directe i a la carta. El vídeo a la carta que han vist més usuaris ha estat el capítol "Tot canvia" de la sèrie "Les de l'hoquei", amb 127.000 usuaris únics i 249.000 reproduccions. Els 13 vídeos de TV3 més vistos de l'any són, precisament, els 13 capítols de la segona temporada de la sèrie. I l'emissió en directe més vista de l'any va ser el "TN migdia" del 13 de març, amb més de 56.500 usuaris únics.

 

TV3 lidera el mes de desembre

TV3 tanca també el mes de desembre com a líder. La quota del mes és del 14,6%, 4,1 punts per sobre de la cadena classificada en segona posició, Antena3, i a 4,2 punts de la tercera, Telecinco. A més, TV3 ha liderat tots els dies del mes i també el rànquing de programes diaris, encapçalat sempre per un informatiu, tret del 31 de desembre, en què al capdavant es van situar les Campanades de Cap d'Any.

Al desembre, 8 dels 10 programes més vistos del mes han estat de TV3, amb les Campanades al número 1 de la llista, seguides del "TN cap de setmana migdia" del dia 20  i del "TN cap de setmana vespre" del mateix dia. En quarta posició hi ha l'especial de "Polònia" del dia 31, i, a continuació,  el "TN vespre" del dia 28, "El foraster" del dia 21, l'"APM?" de l'últim dia de l'any i el "TN migdia" del 29 de desembre.

Altres espais que apareixen al rànquing dels programes més vistos de desembre són "Està passant", "Cuines" o "Nit de Nits". Cal destacar, en el lloc número 22, "La Marató", que es va celebrar el 20 de desembre i que es va dedicar al coronavirus.

Aquest mes de desembre, TV3 ha estat la cadena més ben valorada amb una puntuació de 8,5 punt al panel GfK. Els informatius de TV3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu, amb una valoració de 8,6, i també són líders en imparcialitat.

I pel que fa a les audiències digitals, al desembre, TV3 ha tingut més de 10,8 milions de reproduccions de vídeo en directe i a la carta, un 14,7% més que el mateix més de l'any anterior. La Marató ha estat el programa amb més audiència digital a la carta del desembre, amb 170.000 usuaris únics i prop de 400.000 reproduccions. I també ha estat l'emissió en directe més vista amb 40.000 usuaris únics.

"Com si fos ahir" és el programa més vist en reproduccions de vídeo a la carta, amb 896.000 reproduccions. I el vídeo més vist és el capítol d'"El foraster" en què va visitar Rellinars, amb i 61.000 reproduccions.

El portal de la CCMA ha tingut al desembre una audiència de 4,6 milions d'usuaris únics, un 34% més que el desembre de l'any passat. El 324.cat, la secció de notícies del portal de la CCMA, té 2,6 milions d'usuaris únics, amb un increment del 90% respecte al desembre del 2019.

I pel que fa a les xarxes socials, al desembre s'han publicat més de 203.000 missatges a Twitter sobre els programes de TV3, segons dades de Kantar.

 

(Font: Kantar, ind. 4 i + amb segones residències i convidats)               

tv3.cat

 

Anar al contingut