Més d'1.700.000 persones segueixen el debat de les eleccions generals de TV3 i Catalunya Ràdio, que obté un 31,4% de quota

Ahir, dimecres, TV3 va ser líder destacadíssima d'audiència, amb una quota del 20,1%. Els tres espais més vistos del dia van ser de TV3: el debat electoral, el més seguit de la cadena en unes eleccions generals, i els telenotícies, tots líders de la franja. A les xarxes, el debat també va tenir un gran seguiment, va ser l'emissió de televisió més comentada del dia a Twitter.
Actualitzat

TV3 va tornar a ser la cadena més vista a Catalunya, ahir, amb una quota del 20,1%. Els tres programes més vistos del dia van ser de TV3. En primer lloc, el debat de les eleccions generals, que es va emetre en simultani per TV3, el 3/24, Catalunya Ràdio i el portal 324.cat, va tenir un excel·lent resultat i va liderar la franja amb rotunditat, amb un 31,4% de quota i 778.000 espectadors. 1.775.000 persones van connectar-hi en algun moment. En general, va tenir una audiència força lineal durant pràcticament tota l'emissió. El minut més vist va ser a les 22.36, en una intervenció de Laura Borràs (JxCat) sobre sistemes de finançament, va tenir 1.026.000 espectadors i un 34,8% de quota. Aquestes dades el converteixen en el debat més vist en unes eleccions generals i el segon més vist de tots els debats electorals que s'han fet a la cadena, només superat pel de les eleccions autonòmiques del 2012. Tot seguit, l'espai de debat conduït per Xavier Grasset, "Més 324", que ahir, en un especial, comentava el debat electoral, també va obtenir un bon resultat, amb un 22,6% de quota i 204.000 espectadors.

El segon lloc va ser per al "TN vespre", que condueix Toni Cruanyes, amb 719.000 espectadors i una quota del 26,8%. I el tercer, per al "TN migdia", conduït per Raquel Sans i Carles Prats, amb una quota del 28,1% i 449.000 espectadors.

També en el rànquing dels més vistos, en sisè lloc hi va haver el "TN comarques", amb un gran resultat el dia que celebrava 30 anys en antena: va obtenir una quota del 23,8% i 315.000 espectadors, una de les emissions més vistes de la temporada. Tot seguit, en sisè lloc, es va situar "Està passant", el programa d'humor del vespre que presenta Toni Soler, amb una audiència de 314.000 espectadors i un 16,1% de quota.

Gran seguiment digital del debat electoral

Als mitjans digitals de la CCMA, van seguir el debat 57.000 usuaris únics. Prop de 40.000 en van veure en directe l'emissió per internet i 5.300 el van escoltar a través de l'emissió en línia de Catalunya Ràdio.

El debat de les eleccions generals va ser l'emissió de televisió més comentada del dia a Twitter a tot Espanya, amb 97.000 missatges, i la més comentada de TV3 en aquesta xarxa des del gener del 2018. A Facebook, van seguir l'emissió del debat en directe 29.000 espectadors únics.

(Font: Kantar, ind. 4 i +)

tv3.cat