La CCMA guanya un 36% d'audiència a internet en un any amb més de 2 milions d'usuaris únics

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha tancat un any excepcional pel que fa a les audiències a internet superant els dos milions d'usuaris únics, els millors resultats de la seva història. Segons les dades que audita OJD, 2,154 milions d'usuaris van visitar els portals del grup al desembre, un 36,6% més que el mateix període del 2009.

Tots els portals sense excepció han seguit aquesta tendència a l'alça amb augments percentuals de dos dígits: Televisió de Catalunya suma 1,632 milions d'usuaris, un 36,2% més que el desembre del 2009; i Catalunya Ràdio acaba l'any amb pujades a totes les emissores i amb 271.000 usuaris, que representen un increment del 22%. El portal informatiu 3cat24.cat ha guanyat un 38% d'audiència en només un any. El mes de desembre ha obtingut 437.000 usuaris únics i 3,8 milions de pàgines vistes. Elsesports.cat, per la seva banda, experimenta una pujada del 50% i obté 171.000 usuaris únics. I Clubdecuines.cat tanca l'any amb 65.500 usuaris i presenta el major increment del grup: un 57%. Consolidació del consum d'àudio i vídeo en línia L'any 2010 ha estat el de l'explosió del consum d'àudio i vídeo a través d'internet. Tant Televisió de Catalunya com Catalunya Ràdio han experimentat creixements molt elevats respecte a les estadístiques del 2009. Pel que fa a vídeo, Televisió de Catalunya tanca l'any amb més de 9,3 milions de visualitzacions, un 19% més que el novembre i un 195% més que el desembre del 2009. Per programes, els més vistos han estat "La Riera", "Crackòvia" i "Infidels". Quant al consum d'àudio en línia, Catalunya Ràdio va registrar 2,1 milions d'audicions, un 15% més que el desembre del 2009. Pel que fa a l'acumulat de l'any, suma 8,2 milions d'hores servides, gairebé un milió i mig més que el 2009, quan en va servir 6,7 milions. Els programes líders en audiència per internet són "El club de la mitjanit", "El matí de Catalunya Ràdio" i "L'ofici de viure". Bon any també a les xarxes socials   L'augment d'audiència del grup s'ha reflectit també a les xarxes socials. Les planes a Facebook de la CCMA tanquen l'any amb 1,24 milions de seguidors, un 9,5% més que el novembre. Les més seguides són les planes de l'"APM?" (301.000 seguidors), "Crackòvia" (270.000) i "Polònia" (112.000). La que ha experimentat un creixement més elevat, però, ha estat la plana de "La transmissió d'en Puyal", amb 12.000 seguidors i un augment del 28% sobre el mes anterior. Quant a Twitter, els comptes de TV3 (9.000 seguidors), "APM?" (7.800) i Antoni Bassas (6.100) són els líders. Cal destacar, una vegada més, la gran pujada de "La transmissió d'en Puyal", que ha sumat un 30% més de seguidors i acaba l'any amb 2.650. Les planes de la CCMA a YouTube, finalment, arriben als 2,3 milions de visualitzacions, un 33% més que al novembre.
Anar al contingut