Experts en TV exploren el futur personalitzat i multimèdia dels mitjans audiovisuals

La Jornada, que va obrir el director general de la CCRTV, va reunir ahir, a Barcelona, experts en les possibilitats de la comunicació personalitzada a través de la TDT

El dia 7 de maig es va celebrar la 3a Jornada sobre TV de Servei, que enguany aborda la temàtica de la televisió personalitzada. Joan Majó, director de la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió (CCRTV), va ser l'encarregat d'inaugurar aquesta Jornada que va reunir, a Barcelona, a experts en televisió d'àmbit nacional i internacional. Durant la seva intervenció, Majó va explicar que "estem passant d'un paradigma de comunicació a un altre" i que el concepte de broadcasting està canviant, ja que la unidireccionalitat en la televisió ha deixat pas a la bidireccionalitat. Per exemplificar el significat de la televisió personalitzada, Majó va establir la comparació amb el món educatiu: "ens hem d'adonar que en el futur no hi hauran classes en el sentit tradicional que coneixem, és a dir, que no hi haurà un emissor i vint-i-cinc receptors que rebin el mateix missatge, en el mateix moment i a la mateixa velocitat". Tal com passa amb la televisió personal, el receptor podrà triar "què vol, quan ho vol i de quina manera ho vol". Aquests últims anys, des de la CCRTV "ens hem vist obligats, com a conseqüència de la digitalització i de la TDT, a tenir molt en compte tots aquests canvis", tal com també fan altres televisions europees. "Hem volgut compartir i posar a disposició del conjunt de la societat, va afegir Majó, les nostres experiències", una de les finalitats d'aquesta 3a Jornada que va ser organitzada per la CCRTV juntament amb Activa Multimèdia. Després d'agrair la participació dels convidats, Joan Majó va fer la introducció de la primera ponència, a càrrec de Peter Olaf Looms, assessor d'Estratègia Multimèdia de la Corporació Danesa de Ràdio i Televisió, que va parlar sobre el significat dels canvis produïts, tecnològics i de consum, i el que representen tant per als telespectadors com per a les emissores. Looms va insistir en la idea que no es tracta només d'emetre els mateixos continguts de ràdio o televisió a través d'altres plataformes, com per exemple els mòbils, sinó que cal adaptar aquests continguts a les noves maneres de consumir de la Societat de la Informació. Durant el matí també van intervenir els ponents: Joan Rosés i Alejandra Panighi (Activa Multimèdia); Àlex Mestre (Abertis Telecom), Jordi Masias (CatCert), Antonio Picerni (Citizens iTV), Eudald Domènech (InOut TV), Ignacio Franco (Telefónica i+D) i Daniel González (Sogecable). A la tarda, van exposarar les seves ponències: Pere Vila (CCRTV), Alexander Erk (IRT d'Alemanya), Patrik Uden (Channel Four del Regne Unit) i Arnaud Decker (Conseil Supérieur de l'Audiovisuel francès). Durant aquesta 3a Jornada es va analitzar el potencial dels dispositius d'emmagatzematge de continguts i els sistemes d'identificació d'usuaris mitjançant targetes intel·ligents, a més de l'evolució de la televisió en un entorn marcat per la Societat de la Informació. Podeu consultar la galeria d'imatges de la jornada a l'àrea restringida de la sala de premsa. Si no en sou usuaris, registreu-vos aquí. A més, podeu consultar les ponències que es van presentar durant la 3a Jornada de TV de Servei al web www.activamultimedia.com/jornada.
Anar al contingut