Èxit de les estrenes en una temporada que TV3 comença com a líder indiscutible
TV3 lidera amb contundència el setembre, amb una quota del 13,9%. I és l'única cadena que arriba als dos dígits. Destaquen "Això no és una cançó", "La puntual" o la tornada d'"El foraster" i "Col·lapse". I excel·lent resultat d'"El piromusical" de la Mercè. Els informatius són líders en totes les edicions i es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu.
I el SX3/33 fa la segona millor quota des de l'estrena del nou canal.S'ha fet la millor dada històrica de consum de vídeo a la carta, el resultat més alt en vídeo a la TV connectada, i s'han fet més de 76 milions de reproduccions de vídeo a les xarxes socials de 3Cat
TV3 ha tornat a acabar el mes líder d'audiència, segons dades de Kantar. Aquest setembre TV3 ha aconseguit una quota del 13,9%. És l'única cadena que ha arribat a les dues xifres i a més, manté una àmplia distància amb la segona classificada, Antena3, a 4,2 punts, i ha superat per 5,7 punts la tercera, La1.
TV3 ha liderat la franja del day time, amb un 14,3%, a 4 punts de la segona, Antena3. També ha liderat la franja del prime time de manera contundent, amb una quota del 15,8%, i ha superat per 6,7 punts la segona classificada, Antena3, que no arriba als dos dígits.
TV3 ha liderat l'audiència 28 dies dels 30 del mes de setembre i el rànquing dels programes més vistos del dia en 29 ocasions, i sempre ho ha fet amb un telenotícies, excepte el dia del piromusical i una emissió d'"El foraster".
També és la cadena generalista més ben valorada al setembre al panel de GfK**, amb un 8.3.
Aquest mes el SX3/33 fa la segona millor quota des de l'estrena del nou canal. Esport3 obté la millor quota de l'any i la millor des de l'abril del 2016. I el 3/24, amb un 1,6% fa la millor quota de l'any i iguala la de setembre del 2022.
Pel que fa a les audiències digitals, aquest setembre s'han fet 15 milions de reproduccions de vídeo, en directe i a la carta, un 40% més que el setembre del 2022. És la millor dada de consum de vídeo des de l'octubre de 2017 i la millor d'un mes de setembre. A més, s'ha aconseguit la millor dada històrica de consum a la carta, amb 9,9 milions. I s'han fet 76 milions de reproduccions de vídeo a les xarxes socials de 3Cat. Pel que fa al consum de vídeo a la TV connectada, aquest mes de setembre ha arribat als 6,8 milions, la millor dada mai registrada.
Bons resultats dels informatius, líders en totes les edicions
Un mes més, els telenotícies es mantenen líders en totes les edicions i han encapçalat el rànquing dels programes més vistos del dia en 27 ocasions: 15 el "TN vespre", 6 el "TN cap de setmana vespre", 4 el "TN migdia" i 2 el "TN cap de setmana migdia".
15 dels 20 programes més vistos del rànquing del mes són de TV3. El "TN vespre" del dia 25, ocupa el segon lloc, amb 599.000 espectadors i un 30% de quota; el "TN migdia" del 12 de setembre és el quart, amb una quota del 34,5% i 518.000 espectadors; el segueix el "TN cap de setmana vespre" del 17 de setembre, amb 513.000 espectadors i un 25,8% de quota; l'edició del migdia de l'informatiu del cap de setmana del mateix dia és el vuitè, amb una quota del 27,4% i 398.000 espectadors.
I, pel que fa al "TN comarques", el del dia 14 va ser l'onzè programa més vist del mes, amb una quota del 27,4% i 315.000 espectadors.
Els informatius de TV3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb un índex de 8,4, segons el panel de GfK.
Excel·lent resultat de les estrenes i de la nova programació de les tardes
Entre els programes més vistos del mes, a banda dels telenotícies, hi ha espais de totes les temàtiques de la programació de TV3: entreteniment, sèries i documentals.
El primer lloc del rànquing va ser la transmissió d'"El piromusical" de la Mercè, que van veure 641.000 espectadors, va fer una quota del 31,2% i una audiència acumulada de 993.000 espectadors.
La nova temporada d'"El foraster" s'ha estrenat amb un gran èxit. El primer capítol se situa en el tercer lloc, amb una quota del 27,5% i 567.000 espectadors, la millor dada des del gener del 2021. Va fer una audiència acumulada de 820.000 persones i té un valoració qualitativa del 8.7.
Altres estrenes que han destacat han estat "Això no és una cançó". Els tres episodis emesos han fet una audiència acumulada de 825.000 persones. El del dia 28. Amb Bohemian Rhapsody de Queen, ha fet el millor resultat, amb una quota del 16,4% i 288.000 espectadors. Segon el GfK té una valoració qualitativa del 8.8. "Els hereus de la terra" ha fet una audiència mitjana de 405.000 espectadors, una quota del 14% i hi han connectat 844.000 persones. Pel que va al GfK té un 8.2. Més d'un milió d'espectadors han vist "La puntual", amb les quatre emissions que s'han emès. A cada capítol han connectat de mitjana 496.000 espectadors amb una quota de l'11%.
Dins del "Nits sense ficció", el dia 26 de setembre, es va estrenar la sèrie documental "Generació porno", que va fer una audiència acumulada de gairebé 1 milió de persones i una valoració qualitativa del 8.3, segons el GfK.
I l'estrena de "Col·lapse" va liderar la franja, amb una quota del13,2% i una audiència acumulada de 584.000 espectadors.
El "Polònia" del dia 14, ocupa el setè lloc, amb 431.000 espectadors i un 21,9% de quota, i té una valoració qualitativa de 8.4.
En el rànquing també s'han situat els programes de les tardes de TV3, que estan fent molt bons resultats. El "Cuines" del dia 12, en què van preparar un carpaccio de remolatxa, va ocupar el sisè lloc, amb una quota del 29,2% i 440.000 espectadors. I fa una audiència acumulada diària de 400.000 persones. El capítol de "Com si fos ahir" del dia 22 de setembre, el van seguir 273.000 espectadors i va fer un 23,2% de quota. I té una audiència acumulada diària de 316.000 espectadors. "El paradís de les senyores", del 7, amb 209.000 espectadors i un 17% de quota i hi connecten diàriament 252.000 persones. Pel que fa a l'"Atrapa'm si pots, amb Llucià Ferrer, té una audiència acumulada diària de 245.000 espectadors i l'"Està passant", de 449.000 persones.
El SX3 continua fent molt bons resultats
El SX3 fa la millor quota del nou canal, amb un 10,9% i ocupa la primera posició, com la més vista del mes en target nens. És la primera vegada des de l'any 2012, quan es van unir S3 i 33 que la cadena lidera en el target nens. I 16 dies del mes ha estat la més vista.
Els programes que més han destacat han estat "Els Dalton", amb 262.000 espectadors que hi connecten; "One piece", amb 260.000 persones i "La casa d'Anubis", amb una audiència acumulada de 254.000 espectadors.
I pel que fa a Esport3, aquest més han connectat 1.862.000 espectadors. Ha fet la millor quota de l'any, amb un 1,2% i la millor des de l'abril del 2016.
Han destacat el programa "Onze", amb una audiència acumulada de 708.000 espectadors, el "Tot Costa", amb 560.000 persones i el "Gol a gol", amb 821.000 espectadors que hi han connectat.
El canal ha aconseguit aquest bons resultats, gràcies en bona part al programa "Gol a gol", que va destacar, sobretot, el dia 3, amb 108.000 espectadors i un 8,3% de quota; el dia 16, amb 105.000 espectadors i un 7,5% de quota i el dia 23, amb 99.000 persones i un 6,5% de quota. A més, el "Zona Champions", del dia 19, va ser el més vist del mes, amb una quota del 8,3% i 109.000 espectadors.
Millor dada històrica de consum de vídeo a la carta, la manifestació de l'11 de setembre va ser el més vist en directe i s'han fet més de 76 milions de reproduccions de vídeo a les xarxes socials de 3Cat
Aquest setembre s'han fet 15 milions de reproduccions de vídeo, en directe i a la carta, la millor dada de consum de vídeo des de l'octubre de 2017 i la millor d'un mes de setembre. A més, s'ha fet la millor dada històrica de consum a la carta, amb 9,9 milions.
El creixement del consum de vídeo és especialment alt a la TV connectada, que duplica les dades respecte el setembre de l'any passat i arriba als 6,8 milions de reproduccions, la dada més alta mai registrada en aquest entorn.
La manifestació de l'11 de setembre és l'emissió més vista en directe del mes, amb 20.600 usuaris únics.
"Crims" és el programa més vist del mes, amb 307.700 usuaris únics i 1,8 milions de reproduccions. Els cinc vídeos més vistos a la carta són del programa i quatre d'ells corresponen a "El crim de la guàrdia urbana". De fet el primer capítol, és el més vist a la carta, amb 293.700 reproduccions. I des de l'estrena acumulen 3,5 milions de reproduccions.
El "Com si fos ahir" és el segon programa més vist, amb 172.000 usuaris únics i 1,4 milions de reproduccions. Quatre dels deu vídeos més vistos són de la sèrie.
El tercer lloc és per a "El paradís de les senyores", amb 774.400 reproduccions a la carta.
Els telenotícies s'han col·locat entre els 10 programes més vistos del mes. El "TN cap de setmana", és el tercer, amb 168.800 usuaris únics i 409.100 reproduccions; el "TN migdia", amb 161.000 usuaris únics i 514.600 reproduccions, és quart; el "TN vespre" és el cinquè programa més vist del mes, amb 157.700 usuaris únics i 530.700 reproduccions i el "TN comarques", es col·loca en vuitè lloc, amb 247.700 reproduccions i 88.000 usuaris.
I dos programes del SX3 són el quart i cinquè més vist a la carta en nombre de reproduccions a tot TV3, "Titó", amb 293.800 reproduccions i "One piece", amb 258.500 reproduccions.
El portal de la Corporació ha tingut 4,1 milions d'usuaris únics.
En l'àmbit de les xarxes socials, la conversa social sobre els programes de TV3 ha generat més de 85.000 missatges a X. El més comentat ha estat "Els matins", amb 16.200 missatges. També n'ha generat força el "Més 324", amb 12.700 missatges.
A més, s'han fet més de 76 milions de reproduccions de vídeo a les xarxes socials de 3Cat.
El vídeo més vist ha estat un clip de l'entrevista al jugador del Barça Joan Cancelo després del partit contra el Celta, que acumula 1,7 milions de reproduccions al Facebook d'Esport3. El segon més vist ha estat l'entrevista del programa de Catràdio "Que no surti d'aquí", a la protagonista de la nova ficció sobre el crim de la Guàrdia Urbana, amb gairebé 1,4 milions de reproduccions a Instagram. I un clip d'"El foraster" sobre el futur alcalde de Camprodon, amb gairebé 1,3 milions de reproduccions a Instagram.
(Fonts: *Kantar, ind. 4 i + amb segones residències i convidats. Els programes que s'han emès en simultani per més d'una de les nostres cadenes i s'han vist per televisió apareixen al rànquing amb l'audiència total. **GfK és l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors. Algunes de les televisions públiques més importants d'Europa han fet servir l'estudi qualitatiu "Jurat d'espectadors", de GfK, com per exemple la britànica BBC, l'alemanya ZDF, la neerlandesa NPO, la irlandesa RTÉ, la belga VRT, la russa CTC i també la privada britànica ITV. Actualment, a més a més de TV3, la BBC i la neerlandesa NPO continuen fent-lo servir i s'hi han afegit les televisions públiques de Mèxic i de Singapur)
#audiènciesTV3