Es presenta el nou SX3, la plataforma digital de continguts que vol ser "el referent de l'entreteniment infantil en català"

Aquest migdia ha tingut lloc l'acte de presentació del nou SX3 a les instal·lacions de TV3. Ha estat un gran esdeveniment que ha comptat amb la presència dels responsables i els protagonistes d'aquest nou projecte infantil de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), que es posarà en marxa el 10 d'octubre.

A l'acte de presentació del SX3 hi han assistit Rosa Romà, presidenta de la CCMA; Sigfrid Gras, director de TV3; Jordi Borda, director de Catalunya Ràdio; Cristina Villà, directora d'Innovació, Investigació i Estratègia Digital de la CCMA; Laia Servera, cap d'Infantils de TV3, i alguns dels protagonistes dels nous espais del SX3, com David Its Me i Maria Bouabdellah o els ocells de "Uau Ka Kau"A més, els autèntics protagonistes del SX3, els nens i nenes, també han tingut un paper destacat en aquesta presentació, a través d'intervencions gravades en vídeo.   

A partir del 10 d'octubre, el SX3 no només serà un canal de televisió: també serà una plataforma digital de continguts destinada al públic infantil. El nou SX3 ha renovat completament la seva imatge i estarà dividit en dos mons, l'S3 per als més petits i l'X3, adreçat als infants una mica més grans.  

A la presentació de l'acte, Rosa Romà, presidenta de la CCMA, ha destacat "l'aposta de la Corporació dirigida al públic infantil com un pas endavant per orientar el consum de continguts de qualitat en català, amb una mirada omnicanal, en què han participat les direccions de la ràdio, de la televisió i de mitjans digitals, en un projecte que suma moltes complicitats". 

A continuació, Sigfrid Gras, director de TV3, satisfet de l'interès que ha despertat la presentació del nou SX3, ha posat de relleu l'objectiu de "crear nous referents audiovisuals de molta qualitat, i que surtin al carrer, de manera que els nens i nenes se'ls trobin i els reconeguin". També ha parlat de la voluntat que el canal es converteixi "en un referent musical, que formi part de l'imaginari popular de pares i fills, que puguin cantar les mateixes cançons". 

Una de les novetats del SX3 serà l'oferta sonora, amb Catalunya Ràdio i a través del podcast. Entre els projectes d'àudio, hi ha les propostes consolidades de "L'ofici d'educar", amb Elisabet Pedrosa, i "Kidsx3", amb Pau Guillamet, adreçats a pares i escoles, a més de continguts nous amb espais com "Van fer història" i "Superheroïnes". En aquest sentit, Jordi Borda, director de Catalunya Ràdio, s'ha mostrat il·lusionat de "compartir l'imaginari de la ràdio, amb continguts de qualitat, que acompanyin els nens i nenes en el seu entreteniment i la seva formació".  

El SX3 neix com una plataforma 100% digital, per acostar tots els continguts i productes a l'usuari a tot arreu i des de qualsevol dispositiu. Per això, s'ha fet una aposta extraordinària des de l'entorn digital per a la posada en marxa del SX3, que inclourà una app nova per a televisors intel·ligents, una app nova per a mòbils i tauletes, un web responsiu nou, l'actualització de la skill d'Alexa, canals nous a les xarxes socials i una oferta sonora nova en podcast. Cristina Villà, directora d'Innovació, Investigació i Estratègia Digital de la CCMA, ha destacat "el desplegament més important de producte digital que s'ha fet mai fins ara per a una marca de la CCMA per aconseguir que el SX3 sigui el club més gran de Catalunya per crear i compartir contingut en un entorn segur i de qualitat per als infants i les famílies". 

A la presentació, Laia Servera, cap d'Infantils, ha començat destacant el nou projecte com "el primer pas cap a una reformulació global del SX3, que ha comptat amb la implicació de professionals de tota la casa, pensat perquè els nenes i nenes siguin el centre de tot". Segons Servera, "per ser atractius de nou, volem formar part del dia a dia dels infants, del seu imaginari, i per aconseguir-ho ens hem de reinventar". En aquest sentit, ha reconegut "la gran responsabilitat que ha suposat la renovació del SX3 i l'evolució cap a noves formes de consum audiovisual, ja que ha estat un referent en l'entreteniment infantil i juvenil per a diverses generacions de catalanes i catalans".  

Servera ha parlat de la bona experiència de ser súper i ha desitjat que "els nens i nenes d'aquesta generació, d'aquí uns anys, tinguin aquest mateix sentiment i que el SX3 sigui el seu referent en l'entreteniment". Just per aquest motiu, ha continuat Servera, "calia un replantejament total en la relació amb els nostres espectadors. El SX3 havia d'evolucionar i, ja que ens hi posàvem, vam decidir reconstruir-lo des dels fonaments". 

Entre els detalls que ha desvelat del nou SX3, hi ha la prioritat per la llengua i la cultura catalanes o l'objectiu d'arribar a tothom a través d'una plataforma de continguts transversal i la presència a les xarxes socials. Laia Servera ha remarcat que "es posarà l'èmfasi en el territori, així com en l'aprenentatge, tant en l'àmbit escolar com a casa, amb eines perquè les famílies i les escoles ens facin servir en el dia a dia".  

Pel que fa als continguts, la franja de l'S3 tindrà com a protagonistes la música, les cançons i la descoberta amb espais com "Fa La ", que de la mà d'animals de la nostra fauna ensenyarà temes musicals tradicionals; com "Titó", que anirà d'excursió a un lloc atractiu per als nens i nenes, o amb altres produccions com l'espai d'humor i música "Uau Ka Kau", "Numberblocks" per aprendre matemàtiques o "L'hora de berenar", amb propostes de menjar saludable. Aquests nous continguts complementaran les "joies" del Super3, que continuaran acompanyant els més menuts de la casa, com el "Mic", "Una mà de contes", "Les tres bessones" i "L'abella Maia". 

Per la seva banda, la franja X3 ha construït un món amb nous continguts més atrevits, amb prescriptors de carn i ossos: streamers, youtubers o instagramers com a referents reals a l'audiència. Un dels espais en què es podran veure aquestes noves cares serà el magazín interactiu "Ràndom", amb el presentador del "Kids" d'iCat David Its Me i Maria Bouabdellah, que durant la presentació han explicat que serà "un programa molt aleatori, perquè cada dia serà diferent, amb un munt de col·laboradors d'arreu del territori, en què els nens i nenes que ens mirin decidiran quin rumb volen que agafi el programa". Proximitat, territori i interacció formaran part d'aquesta proposta, com també de la ficció transmèdia "Projecte Beta" (enllaç al videoclip musical) i les aventures de "Lara i Kali". Nous continguts que s'afegiran a clàssics com l'informatiu "InfoK", que a partir del 10 d'octubre s'emetrà en directe a les 19.30. 

Pel que fa a l'animació, alguns dels títols que es podran veure a l'X3 seran "Inazuma Eleven", "Guardians de la nit: Kimetsu no Yaiba", "Ronja, la filla del bandoler", "Haikyu!!" o la pel·lícula "My Hero Academia: Dos herois". I la ficció estarà representada per sèries com "ZombieLars", "Theodosia", "Hoodie" o "Mòpies". A més, l'X3 també inclourà una proposta adreçada als més grans: "L'hora boomer", que recollirà continguts nostàlgics del Super3, on es recordaran els espais que protagonitzaven des del Tomàtic fins al Capità Enciam. 

 

#NouSX3 

 

 

Anar al contingut