"Els zips de La Marató", un projecte conjunt de la CCMA i del Col·legi Professional de l'Audiovisual de Catalunya
Aquest divendres, a les 18.00, la sala Cibernàrium de l'edifici MediaTIC ha acollit la gala de lliurament dels IV Premis CPAC. El CPAC i La Marató han col·laborat, un any més, en l'elaboració d'"Els zips de La Marató", uns curtmetratges breus però carregats de contingut que, fets per estudiants d'FP, han tractat el càncer des de la vessant divulgativa. Durant la gala d'avui, a la qual hi ha assistit els prop de cent estudiants que hi han participat, s'han pogut visionar els curts i el públic n'ha triat els seus zips favorits.
Els Premis CPAC esdevenen un punt de trobada entre els professionals amb experiència i els talents emergents, un lloc on visualitzar la capacitat creativa de la indústria audiovisual catalana i posar-la a l'abast del públic.
"Els zips de La Marató", un projecte conjunt de la CCMA i del Col·legi Professional de l'Audiovisual de Catalunya, té com a objectiu impulsar entre estudiants d'FP del grau d'Imatge i So la producció de continguts audiovisuals sobre la malaltia a la qual estigui dedicada La Marató.
En l'edició d'aquest any hi han participat més de vint centres de formació professional de tot Catalunya, que han presentat una trentena de treballs. En tots ells, els estudiants han ofert mirades, reflexions i sentiments, en alguns casos molt personals, sobre el càncer, i han posat el focus especialment en aspectes com la prevenció, la recerca i els valors per fer-hi front, com l'amistat i la companyonia.
Alguns d'aquests treballs s'han pogut veure al 33, de l'11 al 14 de desembre, dues peces cada dia. Títols com "A flor de pell" (UVIC), "A la paella" (ESDI), "De gran vull ser com tu" (EMAV), "Amb la família al costat" (Hervàs, Barea, Crespo), "Enterrem el càncer" (ITES), "La recepta" (EMAV), "Què farem demà" (ITES) i "Seràs feliç" (Escola Caparrella).
En aquest enllaç els podreu trobar tots.
El diumenge dia 16 de desembre se celebra la 27a edició de La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio, el programa més llarg i més solidari de l'any, que combina sensibilització, entreteniment i divulgació amb la finalitat de recaptar fons per finançar projectes de recerca científica. Enguany destinarà el seu esforç divulgatiu i impulsor de la recerca biomèdica al càncer, la primera causa de mort entre els homes i la segona entre les dones.